Dijkstra's Algo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/06/2009 18:56:00
Quote Anchor link
Hallowa,

Ik ben al vet lang bezig met een simpel scriptje en ik denk dat ik een klein beetje hulp nodig heb voor het afronden ermee :P.

Nou probeer ik een script te maken die de kortste route vind.
Nu is het rechtstreeks van punt A naar punt B vinden makkelijk, door de twee posities van elkaar te trekken: possitie_diff(x,y) = positie_puntA(x,y)-positie_puntB(x,y).

Maar het word moeilijker om de kortste route te berekenen wanneer er obstakels erbij zitten.
Op deze plaatje (Link) heb ik 2 situaties geschetst.
Rode X = Begin punt
Blauwe X = Eind punt
donker blauw gevulde blok = muur/obstakel

Mijn gemaakte code werkt goed tot het een obstakel tegen komt. Dan gaat het in een hele lange for loop 1 stapje achteruit en dan 1 stapje vooruit etc.

Nu zou ik ook niet echt weten hoe ik dit kan oplossen XD.

Code van Santhe op http://www.test.santhe.nl/game.php heb ik ook geprobeerd maar die doet heel erg vaag XD. (zie me vorige topic http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=2&id=60268)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:50:02
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

11/06/2009 19:01:00
Quote Anchor link
Had je dan niet beter in dat topic verder kunnen gaan?
 
- SanThe -

- SanThe -

11/06/2009 19:15:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 11.06.2009 19:01:
Had je dan niet beter in dat topic verder kunnen gaan?

Nee, dit is een heel ander probleem en een heel andere opdracht. Het is logisch dat mijn script hier niet werkt.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/06/2009 19:50:00
Quote Anchor link
Mijn script (is wel vet lang :P maja):
Quote:
code weggezet omdat het anders een hele lange pagina werd



Nu werkt dit wel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$game
= new game(array('2'=>'5'),array('1'=>'1'));
#$game->obstacles(array('2'=>'2'));

$game->obstacles(array('2'=>'1'));
$game->right();
?>


en deze niet doordat het steeds herhaald word:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$game
= new game(array('5'=>'2'),array('1'=>'1'));
#$game->obstacles(array('2'=>'2'));

$game->obstacles(array('2'=>'1'));
$game->right();
?>


help??


Edit:

output van de eerst:

[4.4][4.4]
Array ( [0] => 1 [1] => 1 [2] => 1 [3] => 1 )
Array ( [0] => 4 [1] => 3 [2] => 2 [3] => 1 )
1 - 4
1 - 3
1 - 2
1 - 1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

11/06/2009 20:05:00
Quote Anchor link
In c++ heb ik nog een applicatie gemaakt voor dijkstra's algoritme, lang geleden.

Ik zal dit eens bekijken; wie weet kan ik dat ook nog nodig hebben.
 
Hipska BE

Hipska BE

11/06/2009 20:12:00
Quote Anchor link
Ben je hier iets mee?
http://phphulp.ikhoefgeen.nl/pathfinding.html
Is in JS
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/06/2009 23:41:00
Quote Anchor link
Jelmer heeft het op een rare manier gedaan XD. Ik ben het nog aan het uitvogelen maar de kans is klein dat ik het opeens wel kan :S
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

12/06/2009 00:56:00
Quote Anchor link
gebruik je echt dijkstra's alghorythme? (vaste punten met verschillende afstanden, en vaste connexies)
Anders moet je eens naar het A* algorythme kijken,,
heb k 3 weken geleden nog uitgewerkt in C#
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

13/06/2009 01:40:00
Quote Anchor link
Dit al eens bekeken?
http://en.giswiki.net/wiki/Dijkstra's_algorithm
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

13/06/2009 11:27:00
Quote Anchor link
@Peter,
Op welke manier wil je dit gaan oplossen,
Moet het echt Dijkstra's algoritme zijn, of moet je de A star hebben?
Ik wil het opzich best voor je proberen, alleen je moet even de gegevens geven die je gebruikt voor het grid.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

18/06/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Ik ben er mee bezig geweest alleen is de resultaat wel negatief... :(

Ik wil per sé eigenlijk een php versie dus heb ik van een js script dat ik ergens op internet had gevonden proberen te veranderen in php. Alleen is dat niet echt goed gegaan..

Zo ziet de php eruit dat ik gemaakt heb
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
<?php
error_reporting(E_ALL);

class AStar{

    public function __construct($grid,$start,$einde) {
        $this->grid    = $grid;
        $this->start    = $start;
        $this->einde    = $einde;
        $rows        = 20;
        $cols        = 20;
        $this->rows    = strlen($rows);
        $this->cols    = strlen($cols);
        $this->limiet    = strlen($cols)*strlen($rows);

        $this->einde    = $einde;
        $this->einde    = $einde;

        $this->Path();
    }


    public function Grid($x,$y){
        return $this->grid[$y][$x]===0;
    }


    public function Node($Parent,$Pp){
        foreach($Pp as $z=>$Point) {
            if($z=='x') {
                $Pointx    = $z;
            }
elseif($z=='y') {
                $Pointy    = $z;
            }
        }

        return array(
            'Parent'    => $Parent,
            'value'        => $Pointx+($Pointy*$this->cols),
            'x'        => $Pointx,
            'y'        => $Pointy,
            'f'        => 0,
            'g'        => 0
        );
    }





    public function Path(){
            $Start        =$this->Node(null,array('x'=>$this->start[0],'y'=>$this->start[1]));
            $StartOpen    =$this->Node(null,array('x'=>$this->start[0],'y'=>$this->start[1]));
            $Goal        =$this->Node(null,array('x'=>$this->einde[0],'y'=>$this->einde[1]));
            $AStar        =Array($this->limiet);
            $Open        =Array($Start);
            $Closed[]    ='';
            $result[]    ='';
            $Successors    = '';
            $Node        = '';
            $Path        = '';
print_r($Open);
            $length    =strlen($Open);

            while($length){
                $max=$this->limiet;
                $min=-1;
                for($i=0;$i<$length;$i++){
                    if($StartOpen['f'][$i]<$max){
                        $max=$StartOpen['f'][$i];
                        $min=$i;
                    }
                };


                $Node=array_splice($StartOpen,$min);

                if($Node['value']===$Goal['value']){

                    array_push($Closed,$Node);
                    $Path=$Closed[1];

                    do {
                        array_push($result,$Path['x'],$Path['y']);
                    }


                    
                    while($Path=$Path['Parent']);
                        $AStar=$Closed;
                    
                    array_reverse($result);
                }
else {
                    $Successors=$this->Successors($Node['x'],$Node['y']);
                    for($i=0;$i<strlen($Successors);$i++){
                        $Path=$this->Node($Node,$Successors[$i]);
                    if($Path['value']){
                        $Path['g']=$Node[3]+$this->Manhattan($this->Successors[$i],$Node);
                        $Path['f']=$Path[3]+$this->Manhattan($this->Successors[$i],$Goal);
                        array_push($Open,$Path);
                    };
                };

                array_push($Closed,$Node);
            };
        };

        return $result;
    }

    function
Successors($x,$y){
echo $y;
        $N    =$y-1;
        $S    =$y+1;

        $E    =$x+1;
        $W    =$x-1;

        $N2    =$N>-1&&$this->Grid($x,$N);
        $S2    =$S<$this->rows&&$this->Grid($x,$S);
        $E2    =$E<$this->cols&&$this->Grid($E,$y);
        $W2    =$W>-1&&$this->Grid($W,$y);
        $result[] ='';

        if($N2) {
            array_push($result,array('x'=>$x,'y'=>$N));
        }

        if($E2) {
            array_push($result,array('x'=>$E,'y'=>$y));
        }

        if($S2) {
            array_push($result,array('x'=>$x,'y'=>$S));
        }

        if($W2) {
            array_push($result,array('x'=>$W,'y'=>$y));
        }


        return $result;
    }


    public function Manhattan($point,$goal){
        return abs($point[0]-$goal[0])+abs($point[1]-$goal[1]);
    }
}




function
GridGenerator($width, $height){
        $result = Array($height);

        for($i = 0; $i < $height; $i++) {
            $result[$i] = Array($width);
            for($j = 0; $j < $width; $j++) {
                $result[$i][$j] = ($j * $i) % 7 ? floor(rand(0,1) * 200) % 2 : 0;
            }
        };

        return $result;
}


$gb    = GridGenerator('20','20');
$sb    = array(ceil(rand() * (20 * 20)),0);
$random = true;
$l    = 20;




for($i = 0; $i < 20; $i++) {

    for($k = 0; $k <$l; $k++) {

        if($gb[$i][$k] !== 0) {

        }
else {
            if($random && $sb <= $i + ($k * $l)) {
                $random = false;
            }
else {
                    $bot = new AStar($gb,$sb,$sb);


            }
        }
    }
}



?>



En zo ziet de werkende Js script eruit: Klik

Ik heb het gevoel dat ik een klein ding verkeerd doe waardoor het net verkeerd de bocht gaat. Hopelijk dat iemand het ziet.

@Emmanuel die php voorbeeld dat op dat pagina staat is een beetje raar, ik heb hem getest maar er komt wat raars uit steeds.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
- SanThe -

- SanThe -

18/06/2009 00:22:00
Quote Anchor link
Server niet gevonden
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

18/06/2009 00:23:00
Quote Anchor link
server niet gevonden??

bedoel je die link? Link werkt bij mij ^^
 
- SanThe -

- SanThe -

18/06/2009 00:26:00
Quote Anchor link
Hier niet.
Is weer zo een provider die zijn DNS niet correct heeft.

Moet ik weer allerlei omwegen doen voordat ik er bij kan.

Edit: DNS moet vier lagen diep voordat je een ip-adres van een DNS server krijgt. Hopeloos is dat.

devpro.it. 82038 IN NS ns4.areaserver.it.
devpro.it. 82038 IN NS ns2.areaserver.it.

areaserver.it. 81681 IN NS murdock.tiscali.com.
areaserver.it. 81681 IN NS barakus.tiscali.com.

tiscali.com. 164143 IN NS sns.tiscali.it.
tiscali.com. 164143 IN NS ns.tiscalinet.it.

tiscali.it. 82068 IN NS sns.tiscali.it.
tiscali.it. 82068 IN NS ns.tiscalinet.it.

sns.tiscali.it. 82068 IN A 195.130.225.129
ns.tiscalinet.it. 10789 IN A 195.130.224.18
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

18/06/2009 00:40:00
Quote Anchor link
een soortgelijke hier geupload:
alleen loopt deze vast na 5 kliks of zo :P
http://albertosyrup.110mb.com/astar.html

Edit:
Ow het loopt pas vast als je snel achter elkaar klikt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
- SanThe -

- SanThe -

18/06/2009 00:44:00
Quote Anchor link
Die loopt vast inderdaad.
Maar ik ben na wat aparte handelingen toch op de eerste link beland.
Ziet er netjes uit.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

18/06/2009 00:51:00
Quote Anchor link
zijn tweede ziet er ook wel geweldig uit http://www.devpro.it/examples/astar/index2.html
maar ik heb de eerste gekozen omdat het wat simpeler opgebouwd was.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

18/06/2009 21:56:00
Quote Anchor link
Bump,
Iemand nog suggesties waarom mijn code het verkeerd doet :(
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

20/06/2009 22:31:00
Quote Anchor link
niemand? :'(
 
Hipska BE

Hipska BE

21/06/2009 12:32:00
Quote Anchor link
Wat is het probleem?

Alle gegeven links blijken te werken..
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

21/06/2009 12:36:00
Quote Anchor link
Zie mijn laatste bericht met zo'n lange script, ik krijg dat niet aan het praten. Kun je misschien een klein blik op werpen wat er nou net anders is tussen http://www.devpro.it/examples/astar/index.html en mijn gemaakte script, want ergens heb ik iets verkeerds gedaan waardoor het niet werkt :'(
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.