Display_errors off werkt niet
Ik check in PHP of een bepaalde rss online is dmv het volgende script:
Code (php)
Nu komen er naast de echo een heleboel error's op het scherm, deze heb ik geprobeerd weg te halen door het volgende boven in mijn script te zetten:
echter werkt dit ook niet. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe??
En plak je ook het 'benzine-is-op' lampje af in je auto omdat deze irritant knippert?
Gewijzigd op 15/04/2012 20:34:18 door - Ariën -
nee hoor, ze zijn niet geheim, maar het word gecheckt op een publieke pagina, dus het ziet er nogal lelijk uit als er dan ineens 2 error's op het scherm staan...
Wat aar bedoelt te zeggen: je zet de foutmeldingen alleen af. De fout zelf is er nog, maar die wordt niet weergegeven.
En om welke foutmeldingen gaat het dan?
Warning: simplexml_load_file(http://feeds.livep2000.nl/index.php?d=1000&r=25) [function.simplexml-load-file]: failed to open stream: Connection timed out in /var/www/clients/client10/web24/web/beta/wp-content/themes/regio25.nl/page-meldingen.php on line 41
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: I/O warning : failed to load external entity "http://feeds.livep2000.nl/index.php?d=1000&r=25" in /var/www/clients/client10/web24/web/beta/wp-content/themes/regio25.nl/page-meldingen.php on line 41
Ik weet dat de feed offline is, maar dat ben ik dus juist dmv dit script aan het checken, maar de bedoeling is dat er alleen de echo komt te staan en niet die 2 foutmeldingen
doe een if-else check op simpleXML_load_file(), en gooi er een @ voor, en log de fouten naar een apart bestand.
wat bedoel je met gooi er een @ voor?? en dat loggen naar een apart bestand hoeft niet, want ik hoef toch niet te kunnen zien of hij offline is, want dat doet een ander bestand al via twitter...
@ onderdrukt de fout. En via twitter laten weten dat er een fout is? I will follow you!
ini_set('display_errors', 0);
geen fouten op het scherm? error_reporting(0)
Bas, het tonen van de errors regel je met display_errors. Error_reporting geeft aan in welke gradatie fouten worden afgevangen (en als je die op 0 zet worden er geen fouten afgevangen en dus ook niet getoond).
@jeroen, op twitter word gewoon netjes getweet van "ons p2000 systeem werkt momenteel niet hierdoor kan het zijn dat er meldingen missen op twitter, excuses" dus geen rare error's ofzo