divs instead off tables

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Servicedesk-medewerker

Wat ga je doen? Als servicedesk-medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor de eindgebruiker. De klantvragen die jij krijgt, los je indien mogelijk direct op en registreer je in Topdesk. Wat je niet kan oplossen, zet je door naar de juiste behandelaarsgroep. Je komt te werken binnen een team waar jij samen met je collega's verantwoordelijk bent voor de dagelijkse ICT-dienstverlening binnen de organisatie. Verder houd jij je onder andere bezig met het: Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren; Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig; Bewaken van de voortgang van openstaande meldingen; Informeren van

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL)

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

IAM developer

Functieomschrijving IAM, voor jou hoeven we dat niet te vertalen toch? Want jij weet exact waar wij het over hebben bij het benoemen van Identity Access Management. Ben je toe aan een informele, mensgerichte omgeving met vrijheid, ondernemerschap, creativiteit en focus op innovatie? Dat zijn wij! En laten wij nou op zoek zijn naar jou, een IAM developer die ons team helpt Randstad naar een veilige toekomst te helpen. Als IAM developer bij ons ben jij samen met de overige teamleden aanspreekpunt binnen de organisatie ten behoeve van functionele en technische vragen omtrent Identity & Access Management. Samen met andere

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

OutSystems Developer Gloednieuw Applicatiehuis

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Data Engineer

Job DescriptionData Engineer The recent developments have led to worldwide measures. Most of us are working from home and facing all sort of challenges. You most likely have to keep a lot of plates spinning and manage projects, which may remind you of your role as a consultant.   We are coping with the same as you are!   At Accenture Technology we are dedicated to support our data engineering community. We are open to discuss options in the near future with Accenture.  Are you into Data Engineering technologies and daydreaming about the next step in your career? Get in touch with us via the apply

Bekijk vacature »

Software Developer Zorg-ICT

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer Zorg-ICT? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen

Bekijk vacature »

Software Developer eMagiz

Ben jij een zelfstandige (liefst Full Stack) Developer die zich op een volwassen manier verantwoordelijk voelt voor zijn eigen doelstellingen en daarnaast blij wordt van de teamdynamiek in je scrumteam en daar een actieve en kritische rol heeft? En word jij enthousiast van een zeer complexe ontwikkelomgeving waar je wordt uitgedaagd abstract te denken? Word dan lid van ons R&D team zodat jij een bijdrage levert aan onze zeer geavanceerde softwaremodellen en zo onze Enterprise integration Platform as a Service verder verbetert. Jouw uitdaging als Software Developer eMagiz eMagiz is een modelgedreven platform en wordt door klanten en partners gebruikt

Bekijk vacature »

developer ServiceNow

Functieomschrijving Bij de grootste HR service organisatie ter wereld sta je met 5.500 medewerkers en 80.000 flexkrachten in Nederland voor een grote uitdaging. Bij zoveel informatie is het belangrijk dat deze op de juiste plek terecht komt en onze werkprocessen en de IT op elkaar aansluiten. Daarom zijn wij op zoek naar iemand die business wensen kan omzetten naar technische oplossingen. Je maakt niet alles technische analyses, maar denkt ook mee over de mogelijke impact op andere processen en systemen, en bouwt uiteraard de oplossing zelf. Als developer ServiceNow (technical Lead Work Processes) bouw jij de oplossingen die ervoor zorgen

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Functie­omschrijving “Wat ik zo leuk vind aan mijn werk bij de Belastingdienst? De ruimte die je krijgt voor innovatie en om te groeien. Maar ook de verbondenheid met collega's, de verscheidenheid aan werk en de doelgroep waar we het voor doen, namelijk bijna heel Nederland. Bovendien is de Belastingdienst een heel flexibele werkgever.” Richard Carabain, lead developer bij de Belastingdienst. Je werkt bij een van de vijf technische teams van online aangifte (OLA). Deze teams beheren 50 formulieren en ontwikkelen daarnaast nieuwe. Alle formulieren maken gebruik van een framework dat we zelf ontwikkeld hebben. De 5 OLA-teams zijn onderdeel van

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / MySQL Database

.NET developer / C# / MySQL Database regio Doetinchem Functieomschrijving Ben jij een .NET ontwikkelaar die aan de slag wil gaan als .NET developer, maar ook veel te maken wil hebben met de klant? Dan ben je bij deze innovatieve, vooruitstrevende en internationaal georiënteerde organisatie in de regio Doetinchem aan het juiste adres. Je krijgt hier de mogenlijkheid om een creatief team versterken. Spreekt dit je aan reageer dan snel op deze volgende stap in jouw carriere! Jouw meest voorkomende werkzaamheden zijn: Het vertalen van wensen vanuit de business naar .NET oplossingen. Dit betekent dat je of bestaande modules gaat

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:13:33
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een misschien hele domme vraag.
Zelf kan ik best goed CSS enkel struikel ik nog wel is over de divjes.
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Nu heb ik een vraagje.
Hoe doe ik dit netjes in divjes, dus hetzelfde resultaat, en waar moet ik rekening mee houden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<tr>
    <td width="30%">Titel</td>
    <td width="70%">Beschrijving</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
Gewijzigd op 28/11/2010 14:14:07 door Tim Kampherbeek

PHP hulp

PHP hulp

22/10/2020 02:38:33

Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:36:07
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd?

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:46:00
Quote Anchor link
vanalles, krijg het wel voor elkaar maar ziet er dan niet netjes in elk browser uit

Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:47:35
Quote Anchor link
Plaats eens wat je al hebt gedaan.

Milo S

Milo S

28/11/2010 14:56:57
Quote Anchor link
Verander tr is voor div en td voor bijvoorbeeld span. Haal dat width gebeuren weg, maak een goede css en klaar is kees.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:04:33
Quote Anchor link
milo, dat snap ik ook maar mijn vraag hoe doe ik dit CORRECT!

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:10:41
Quote Anchor link
Als je dit snapt, laat dan zien wat je hebt. HTML + CSS dan kunnen wij je vertellen of je dit correct doet. Ik kan toch niet ruiken wat je hebt?

Daarbij vraag je toch echt letterlijk "Hoe doe ik dit netjes in divjes", dus iets minder schreeuwen en beter op je vraagstelling letten.

Vertel wat je hebt en we kunnen je weer hebben.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:16:51
Quote Anchor link
Divjes zijn nooit en te nimmer een vervanging voor tabellen.
het ligt er juist aan wat er in de tabel voor informatie staat. Als het prijzen zijn, of specificaties van iets dan kan je hiervoor prima tabellen gebruiken.

Semantisch gezien is het gewoon verantwoord....
Gewijzigd op 28/11/2010 15:17:41 door - Ariën -

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:18:20
Quote Anchor link
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel. Zelf gebruik ik dan ook liever div + span + css.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:21:15
Quote Anchor link
Quote:
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Dan moet je geen specificaties van iets of prijslijsten publiceren ;-)

Quote:
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel.

Hij wil tabellen nooit meer gebruiken. Iets wat als onzin klinkt... :)

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:24:02
Quote Anchor link
@ Aar, daar heb je een punt! Maar alsnog geef ik hem wel gelijk wat opmaak betreft.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:25:20
Quote Anchor link
Jup, opmaak kan prima met CSS.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:45:17
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>

nu wil ik dat die eerste span dus bijv 100px is en de tweede de rest van de div.
Nu heb ik overal al een class ingezet en geprobeert het een aantal px te geven maar haalt niks uit.

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:58:25
Quote Anchor link
Je moet ook class namen meegeven.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>

en dan aanroepen met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
div.row {
breedte enzo
}
div.row span.cel {
breedte enzo
}
Gewijzigd op 28/11/2010 15:59:06 door Milo S

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:00:57
Quote Anchor link
ik weet wel hoe CSS werkt milo.

Het gaat mij erom hoe weergeef ik dit allemaal correct, want op deze manier werkt het niet perfect.

Milo S

Milo S

28/11/2010 16:07:11
Quote Anchor link
Als je zo goed weet hoe CSS werkt, dan weet je ook wel dat je float, width en height als bijna enige eigenschappen nodig heb...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
div.row {
    width: 700px;
    height: 25px;

float: left;
    clear: right;
}
    span.cel_small {
        width: 200px;

}
    span.cel_big {
        width: 500px;

}

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>

Dit werkt gewoon net als een tabel, dus wat is het probleem?

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:09:56
Quote Anchor link
Heb het al anders gedaan.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div.row {
    width: 400px;
    margin-top: 1px;
}
span.cel {
    width: 150px;
    display: block;
    height: 18px;
    padding-top: 3px;
}
span.cel2 {
    width: 100px;
    height: 18px;
}

Milo S

Milo S

28/11/2010 16:14:38
Quote Anchor link
Dat komt op het zelfde neer? Dus wat was het probleem? Neem mijn css, gooi bij de row div ook nog even line-height: 25px; en alles is ook nog eens netjes uitgelijnd.
Gewijzigd op 28/11/2010 16:15:22 door Milo S

28/11/2010 16:16:38
Quote Anchor link
Wat voor data sla je nu dan op?
Want met divs en spans tabellen 'emuleren' is ook weer verkeerd.

Het het is met één f, niet met twee, nu heb je de titel: divs in plaats uit tabellen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.