divs instead off tables

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:13:33
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een misschien hele domme vraag.
Zelf kan ik best goed CSS enkel struikel ik nog wel is over de divjes.
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Nu heb ik een vraagje.
Hoe doe ik dit netjes in divjes, dus hetzelfde resultaat, en waar moet ik rekening mee houden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<tr>
    <td width="30%">Titel</td>
    <td width="70%">Beschrijving</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
Gewijzigd op 28/11/2010 14:14:07 door Tim Kampherbeek
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:19:56
 
Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:36:07
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd?
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:46:00
Quote Anchor link
vanalles, krijg het wel voor elkaar maar ziet er dan niet netjes in elk browser uit
 
Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:47:35
Quote Anchor link
Plaats eens wat je al hebt gedaan.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 14:56:57
Quote Anchor link
Verander tr is voor div en td voor bijvoorbeeld span. Haal dat width gebeuren weg, maak een goede css en klaar is kees.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:04:33
Quote Anchor link
milo, dat snap ik ook maar mijn vraag hoe doe ik dit CORRECT!
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:10:41
Quote Anchor link
Als je dit snapt, laat dan zien wat je hebt. HTML + CSS dan kunnen wij je vertellen of je dit correct doet. Ik kan toch niet ruiken wat je hebt?

Daarbij vraag je toch echt letterlijk "Hoe doe ik dit netjes in divjes", dus iets minder schreeuwen en beter op je vraagstelling letten.

Vertel wat je hebt en we kunnen je weer hebben.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:16:51
Quote Anchor link
Divjes zijn nooit en te nimmer een vervanging voor tabellen.
het ligt er juist aan wat er in de tabel voor informatie staat. Als het prijzen zijn, of specificaties van iets dan kan je hiervoor prima tabellen gebruiken.

Semantisch gezien is het gewoon verantwoord....
Gewijzigd op 28/11/2010 15:17:41 door - Ariën -
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:18:20
Quote Anchor link
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel. Zelf gebruik ik dan ook liever div + span + css.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:21:15
Quote Anchor link
Quote:
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Dan moet je geen specificaties van iets of prijslijsten publiceren ;-)

Quote:
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel.

Hij wil tabellen nooit meer gebruiken. Iets wat als onzin klinkt... :)
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:24:02
Quote Anchor link
@ Aar, daar heb je een punt! Maar alsnog geef ik hem wel gelijk wat opmaak betreft.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:25:20
Quote Anchor link
Jup, opmaak kan prima met CSS.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:45:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>

nu wil ik dat die eerste span dus bijv 100px is en de tweede de rest van de div.
Nu heb ik overal al een class ingezet en geprobeert het een aantal px te geven maar haalt niks uit.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:58:25
Quote Anchor link
Je moet ook class namen meegeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>


en dan aanroepen met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
div.row {
breedte enzo
}
div.row span.cel {
breedte enzo
}
Gewijzigd op 28/11/2010 15:59:06 door Milo S
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:00:57
Quote Anchor link
ik weet wel hoe CSS werkt milo.

Het gaat mij erom hoe weergeef ik dit allemaal correct, want op deze manier werkt het niet perfect.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 16:07:11
Quote Anchor link
Als je zo goed weet hoe CSS werkt, dan weet je ook wel dat je float, width en height als bijna enige eigenschappen nodig heb...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
div.row {
    width: 700px;
    height: 25px;
    
    float: left;
    clear: right;
}
    span.cel_small {
        width: 200px;
        height: 25px;
        
        float: left;
    }
    span.cel_big {
        width: 500px;
        height: 25px;
        
        float: left;
    }


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>


Dit werkt gewoon net als een tabel, dus wat is het probleem?
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:09:56
Quote Anchor link
Heb het al anders gedaan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div.row {
    width: 400px;
    margin-top: 1px;
}
span.cel {
    width: 150px;
    display: block;
    float: left;
    height: 18px;
    padding-top: 3px;
}
span.cel2 {
    width: 100px;
    height: 18px;
}
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 16:14:38
Quote Anchor link
Dat komt op het zelfde neer? Dus wat was het probleem? Neem mijn css, gooi bij de row div ook nog even line-height: 25px; en alles is ook nog eens netjes uitgelijnd.
Gewijzigd op 28/11/2010 16:15:22 door Milo S
 

28/11/2010 16:16:38
Quote Anchor link
Wat voor data sla je nu dan op?
Want met divs en spans tabellen 'emuleren' is ook weer verkeerd.

Het het is met één f, niet met twee, nu heb je de titel: divs in plaats uit tabellen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.