$_get_page

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dirk Renes

Dirk Renes

24/10/2011 14:21:54
Quote Anchor link
Ik heb een mappen structuur gemaakt voor van een site, nu wil ik dus op een pagina een parameter kunnen aanroepen en vervolgens de gewenste pagina uit een directory includen.

zo moet het worden:
-lang
-module
-scherm
-topic

maar nu kan ik wel in dezelfde directory het bestand halen, alleen ik kom der niet echt uit als ik het via een directory moet doen. Moet je dan voor de module scherm enzo ook get_map doen bijvoorbeeld?

kan zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
(file_exists ($_GET['lang'], ($_GET['module'],($_GET['scherm'],($_GET['topic']))

De code nu ik nu heb
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);



if
    (file_exists($_GET['topic']))
    {
    include($_GET['topic']);
    }

else
    {
    echo 'Het opgevraagde bestand bestaat niet probeer het later opnieuw';
    }
Gewijzigd op 24/10/2011 14:30:24 door Dirk Renes
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:08:07
 
- SanThe -

- SanThe -

24/10/2011 14:29:05
Quote Anchor link
Ik snap de logica niet. Als $_GET['topic'] bestaat ga je $_GET['page'] includen. Verder is dit op deze manier zeer onveilig.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

24/10/2011 14:30:04
Quote Anchor link
- SanThe - op 24/10/2011 14:29:05:
Ik snap de logica niet. Als $_GET['topic'] bestaat ga je $_GET['page'] includen. Verder is dit op deze manier zeer onveilig.


Al aangepast in mijn script zelf. SanThe hoe zou jij het doen?
Gewijzigd op 24/10/2011 14:31:45 door Dirk Renes
 
- SanThe -

- SanThe -

24/10/2011 14:36:21
Quote Anchor link
Check op zijn minst of het bestand wel op JOUW site staat. Of zet alle toegestane pagina's in een array() en kijk of de GET in het array() voorkomt.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

24/10/2011 14:38:13
Quote Anchor link
- SanThe - op 24/10/2011 14:36:21:
Check op zijn minst of het bestand wel op JOUW site staat. Of zet alle toegestane pagina's in een array() en kijk of de GET in het array() voorkomt.


Heb je een voorbeeld?
Gewijzigd op 24/10/2011 14:39:49 door Dirk Renes
 
- SanThe -

- SanThe -

24/10/2011 14:43:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$toegestaan
= array('home', 'pag1', 'pag2');
if(in_array($_GET['page'], $toegestaan))
{

    include($_GET['page'] . '.php');
}

else
{
    include('home.php');
}

?>
 
Dirk Renes

Dirk Renes

24/10/2011 14:47:58
Quote Anchor link
Nu wil ik dat nog graag met de directory structuur hoe kan ik dat het beste doen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/10/2011 15:36:01
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$directory
= 'pages';
$toegestaan = array('home', 'pag1', 'pag2');
if(in_array($_GET['page'], $toegestaan))
{

    include($directory.'/'.$_GET['page'] . '.php');
}

else
{
    include($directory.'/'.'home.php');
}

?>
 
Milo S

Milo S

24/10/2011 16:30:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$dir
     = 'inc/';
$page    = !isset( $_GET['page'] ) ? 'home' : htmlentities( $_GET['page'] );
$allowed = array( 'home', 'pagina1', 'pagina2' );

if( in_array( $page, $allowed ) )
{

    if( file_exists( $dir.'/'.$page.'.php' ) )
    {

        include( dir.'/'.$page.'.php' );
    }

    else
    {
        echo 'Deze pagina bestaat niet.';
    }    
}

else
{
    echo 'De door u gekozen pagina is verboden.';
}

?>


Persoonlijk zou ik het zo doen, want dan kijk je ook meteen of de pagina bestaat niet of. Zo niet geef je dit netjes weer aan de gebruiker.

GR, Milo
Gewijzigd op 24/10/2011 16:30:55 door Milo S
 
Dirk Renes

Dirk Renes

25/10/2011 09:03:40
Quote Anchor link
Ik wil het met de bovengenoemde mappen structuur doen maar, als ik dus 3 of meer mappen heb hoe ga ik dat dan oplossen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2011 09:47:47
Quote Anchor link
Als je pagina's in drie verschillende mappen staan, kan je toch die directory's erbij opgeven in de $allowed array?
 
Dirk Renes

Dirk Renes

31/10/2011 13:55:46
Quote Anchor link
Ik heb alles werkende tot nu toe. Nu wil ik in mijn script toevoegen als de parameter 'module' leeg is dat je automatisch naar een map algemeen gaat en vervolgens met de parameter 'p' de juiste pagina includen. wie kan mij hier verder mee helpen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

$lang  = $_GET['l'];
$module = $_GET['m'];
$page = $_GET['p'];
$toegestaan = array( 'home', 'nl', 'eng', 'stock' );

        if(array( $screen, $toegestaan))
        {

            if( file_exists( $lang .'/'. $module .'/'. $page .'.php' ) )
            {

                include($lang .'/'. $module .'/'. $page .'.php' );
            }

            else
            {
                echo 'Deze pagina bestaat niet.';
            }    
        }

            else
            {
                echo 'De door u gekozen pagina is verboden om door u bekeken te worden.';
            }

?>
Gewijzigd op 31/10/2011 14:12:27 door Dirk Renes
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2011 14:16:57
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if( !isset($_GET['p']) || ($_GET['p']=="")) {
    // niet goed... stuur door, of includeer een fout of index-pagina.
} else {
    // doe de rest.
}
?>
 
Dirk Renes

Dirk Renes

31/10/2011 14:23:34
Quote Anchor link
- Aar - op 31/10/2011 14:16:57:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if( !isset($_GET['p']) || ($_GET['p']=="")) {
    // niet goed... stuur door, of includeer een fout of index-pagina.
} else {
    // doe de rest.
}
?>


Dit snap ik wel, maar nu nog implementeren in mijn eigen script, ik ben geen php genie.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/10/2011 14:24:25
Quote Anchor link
Gewoon logisch nadenken en stapje voor stapje te werk gaan. Daar leer je het meest van. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het zal gaan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2011 14:25:21
Quote Anchor link
Kijk gewoon ook logisch naar het commentaar.

Als je hele kant en klare scripts wilt, dan ben je van harte welkom in het vacature-forum.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

31/10/2011 15:06:31
Quote Anchor link
Ik heb het nu zo opgelost. Alleen ik krijg ik foutmelding.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

$lang  = $_GET['l'];
$module = $_GET['m'];
$page = $_GET['p'];
$toegestaan = array( 'home', 'nl', 'eng', 'stock' );

        if(array( $page, $toegestaan))
        {

            if( file_exists( $lang .'/'. $module .'/'. $page .'.php' ) )
            {

                include($lang .'/'. $module .'/'. $page .'.php' );
            }

            elseif($_GET['m']=="" && $lang == 'nl')
            {

                include($lang .'/'.algemeen.'/'. $page .'.php' );
            }

            elseif($_GET['m']=="" && $lang == 'en')
            {

                include($lang .'/'. general  .'/'. $page .'.php' );
            }

            else
            {
                echo 'Deze pagina bestaat niet.';
            }    
        }

            else
            {
                echo 'De door u gekozen pagina is verboden om door u bekeken te worden.';
            }

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Notice: Use of undefined constant algemeen - assumed 'algemeen' in C:\xampp\htdocs\Aware36S78pp0rt\help.php on line 63


Toevoeging op 31/10/2011 15:16:19:

Opgelost er moesten om algemeen dubbele quotes
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/10/2011 15:16:19
Quote Anchor link
Lees de foutmelding. Deze geeft al aan wat er mis is, namelijk dat deze regel niet klopt:

include($lang .'/'.algemeen.'/'. $page .'.php' );
 
- SanThe -

- SanThe -

31/10/2011 15:16:28
Quote Anchor link
Waar komt algemeen vandaan?
include($lang .'/'.algemeen.'/'. $page .'.php' );

if(array( $page, $toegestaan))
Moet dat niet zijn:
if(in_array( $page, $toegestaan))

Toevoeging op 31/10/2011 15:18:25:

Dirk Renes op 31/10/2011 15:06:31:
Opgelost er moesten om algemeen dubbele quotes


Uh?? Zo bedoel je waarschijnlijk:
include($lang .'/algemeen/'. $page .'.php' );
 
Dirk Renes

Dirk Renes

31/10/2011 15:24:22
Quote Anchor link
include($lang .'/"algemeen"/'. $page .'.php' );ik had het zo opgelost, of is dit niet de goede manier?

jou manier kan inderdaad ook.
 
- SanThe -

- SanThe -

31/10/2011 15:32:58
Quote Anchor link
Dirk Renes op 31/10/2011 15:24:22:
include($lang .'/"algemeen"/'. $page .'.php' );ik had het zo opgelost, of is dit niet de goede manier?


Nee, dit is fout.
Zie mijn laatste regel.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.