Eigen errors Zend Captcha

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Heey allemaal,

Ik ben bezig met zend_captcha. Deze geeft echter als default error "Captcha value is wrong". Nu wil ik dit vervangen door mijn eigen error.

Ik heb hier 2 opties voor:
1. We openen Zend_Captcha_Word en veranderen daar de error melding
2. We voegen in Zend_Captcha_Word de volgende functie toe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

    public function setErrorMessage($message)
    {

        $this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

?>


En dan kan ik gewoon de error meegeven bij het initialiseren.

Dit zijn beide geen ideale opties. Optie 1 niet omdat ik mijn error message flexibel wil houden en niet hard wil defineren. Optie 2 niet omdat ik daarmee een functie toevoeg aan het framework en ik de code daarmee niet meer kan kopieren naar een andere server met Zend zonder ook die aangepaste class mee te kopieren.

Wat blijft er dan nog over? Zend_Captcha_Word extenden, in die class de functie toevoegen uit optie 2 en vervolgens

$var = new deGeextendeClasse;
$var->SetErrorMessage('bla');

doen. Die optie valt echter ook af aangezien Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Groet
Newb
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:30:47
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 00:20:00
Quote Anchor link
een abstracte klasse is er juist om ge-extend te worden! Hoezo mag dat volgens jou niet? Een abstracte klasse is als een Interface, echter mag je in een abstracte klasse al wel methodes uitschrijven.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 10:28:00
Quote Anchor link
Ik zeg niet dat ik hem niet mag extenden, ik zeg dat ik hem niet rechtstreeks mag benaderen.

GeextendeClass::functie() mag niet.
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

Dat zei je dus niet, je zei dat hij ook abstract moet zijn, maar dat is onzin.
Maar ik snap wel je probleem nu idd.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Dat is geen onzin. De geextende class van een abstracte class moet ook abstract zijn.
 
Bo az

Bo az

11/12/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Natuurlijk hoef een geextende class van een abstracte class niet abstract te zijn. Hoe zou je anders ooit tot een concrete class kunnen komen?

Voorbeeld:
Voertuig zou een abstracte class kunnen zijn.
Auto erft van voertuig, maar is geen abstracte class, maar een concrete.
Het zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld fiets etc.

Op je vraag heb ik niet direct antwoord, maar ik denk eigenlijk dat er nog een betere manier moet zijn, er zal bij het ontwerp toch wel rekening mee gehouden zijn dat de error message ook aangepast moet kunnen worden?
Zelf heb ik nog nooit met Zend_Captcha gewerkt, maar is er niet een vergelijkbare manier om een error message in te stellen zoals die er ook voor zend form elementen is?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 16:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Zend_Captcha_Word_Error extends Zend_Captcha_Word
{
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

    public function setErrorMessage($message)
    {

        $this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

    
    public function render(Zend_View_Interface $view, $element = null) { }
}

?>


Dat is een werkende functie, maar wanneer ik hem zo aanroep:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$error
= new Zend_Captcha_Word_Error();
$error->setErrorMessage('boe');
?>


Dan gaat dat natuurlijk niet werken, ik initieer namelijk een nieuwe class dus de error melding wordt niet aangepast.

Iemand die me kan vertellen wat ik nu moet doen?

Fatal error: Class test contains 1 abstract method and must therefore be declared abstract or implement the remaining methods (Zend_Captcha_Adapter::render)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 18:19:00
Quote Anchor link
@Boaz and @PHP Newbie
I rest my case
 
Bo az

Bo az

11/12/2008 19:04:00
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met de manier waar op het gebruikt moet worden, daar weet ik verder ook niet het fijne van.

Ik weet niet op welke manier je de captcha wil gebruiken, maar als dat Zend_Form_Element_Captcha is, dan heb ik het vermoeden dat je een melding via Zend_Form_Element_Captcha::setOptions zou moeten kunnen instellen. Helaas kan ik er verder heel weinig informatie over vinden.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Ik gebruik inderdaad Zend_Form_element_Captcha en ik heb inderdaad ook het probleem dat de informatie verre van voor het oprapen ligt.

Bij een standaard formulier element doe je het gewoon zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    $veld
->addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>    array(
                                                                        'isEmpty' => 'Geef een waarde op',
                                                                    )));

?>


Zend_Captcha gebruikt echter zijn eigen validator:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
    /**
     * Validate the word
     *
     * @see    Zend_Validate_Interface::isValid()
     * @param  mixed $value
     * @return boolean
     */

    public function isValid($value, $context = null)
    {

        if (!is_array($value) && !is_array($context)) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

        if (!is_array($value) && is_array($context)) {
            $value = $context;
        }


        $name = $this->getName();

        if (isset($value[$name])) {
            $value = $value[$name];
        }


        if (!isset($value['input'])) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

        $input = strtolower($value['input']);
        $this->_setValue($input);

        if (!isset($value['id'])) {
            $this->_error(self::MISSING_ID);
            return false;
        }


        $this->_id = $value['id'];
        if ($input !== $this->getWord()) {
            $this->_error(self::BAD_CAPTCHA);
            return false;
        }


        return true;
    }

?>


En ik heb dus geen idee hoe ik die error anders aan zou kunnen passen dan op bovenstaande manier.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

13/12/2008 13:12:00
Quote Anchor link
:-)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

15/12/2008 14:52:00
Quote Anchor link
(-:
 
PHP Newbie

PHP Newbie

18/12/2008 17:13:00
Quote Anchor link
:-(
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 19:08:00
Quote Anchor link
)-:
 
Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Kan je hem niet extenden (ja, ook ik heb m'n twijfels hierbij wanneer ik dit zo typ) om de $_messageTemplates property te vervangen?

edit: of zou het via Zend...Captach::setOption('_messageTemplates', array()) lukken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Ik krijg het daarmee niet voor elkaar... Toch vreemd dat hier op internet ook niks over te vinden is, ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?
 
Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Wat probeer je op het moment? Kan je een hele kleine setup maken waarin je alleen dit probleem naar voren kan laten komen?

(Ik heb ZF wel in m'n include_path staan, maar gebruik het zo goed als nooit. Wanneer je een opstapje geeft is het voor mij, en anderen de drempel wat lager om te proberen.)

Of kan je anders laten zien hoe je de instanties aanmaakt & raadpleegt?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Dit is het hele captcha verhaal:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array('captcha' => 'Image',
                                                            'fontSize' => 38,
                                                            'wordLen' => 5,
                                                            'timeout' => 300,
                                                            'LineNoiseLevel' => 4,
                                                            'DotNoiseLevel' => 30,
                                                            'ErrorMessage' => 'test',
                                                            'font' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/KINGRICH.TTF',
                                                            'imgDir' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/application/tmp/captcha/',
                                                            'imgUrl' => Zend_Controller_Front::getInstance()->getBaseUrl().'/application/tmp/captcha/'),
                                                            'imgAlt' => 'Captcha')
                                                            );

    
    $captcha->setLabel('Voer code in');
?>


Aanroepen doe ik zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    $form
= new CaptchaForm();

    $this->view->form = $form;
    
    if ($this->_request->isPost())
    {

        $formData = $this->_request->getPost();
        
        if(!$form->isValid($formData))
        {

            $form->populate($formData);
        }

        else
        {
            $this->view->message = 'De goede code';
        }
    }

?>


Voorbeeld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Jelmer -

Jelmer -

26/12/2008 00:43:00
Quote Anchor link
Werkt het niet simpelweg zo? (even incompleet gekopieerd en geplakt)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array(
    '_messageTemplates' => array(
        Zend_Captcha_Word::MISSING_VALUE => 'Missende value',
        Zend_Captcha_Word::MISSING_ID => 'Missende identiteit',
        Zend_Captcha_Word::BAD_CAPTCHA => 'BEEEP Fout!'
    ),
    'captcha' => 'Image',
    'fontSize' => 38,
    'wordLen' => 5,
    'timeout' => 300,
    'LineNoiseLevel' => 4,
    'DotNoiseLevel' => 30,
    'ErrorMessage' => 'test',
    'font' => '/Library/Fonts/Microsoft/Gill Sans MT.ttf',
    'imgDir' => '/tmp/'),
    'imgAlt' => 'Captcha')
    );

    
$captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas'));
    
var_dump($captcha);
?>

Wanneer ik nu $captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas')) aanroep, en var_dump($captcha) eruit gooi, zie ik alleen maar Nederlandse foutmeldingen in de dump.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP Newbie

PHP Newbie

08/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Heerlijk, dank u :-D
 

01/04/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Geweldig!

Ik zat zelf te kloten met het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$captcha -> addErrorMessage('De tekens waren niet gelijk!');

maar dat werkte niet op de een of andere manier.. Nu deze maar eens proberen!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.