Eigen errors Zend Captcha

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer / C# / Azure / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een .NET Developer met minimaal 2-3 jaar ervaring en ben je toe aan de volgende stap in je carrière? Wil jij werken op het hoogste niveau en aan de slag gaan bij de .NET ontwikkel organisatie van Brabant? Dan is deze functie perfect voor jou! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt over HBO/WO

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer vacature

Jij ben niet bang om hard te werken. Uitdagingen zijn welkom. En problemen? Die zijn er om opgelost te worden of, nog beter, om voorkomen te worden! Voor jij aan de slag gaat met het ontwerpen van BI- en DWH-oplossingen, leg je eerst je oor te luister bij de klant. Zo weet jij wat de klant wil, en hoe jouw ontwerp eruit moet komen te zien. Simpel! Althans… met jouw Developer-kwaliteiten wel! Over deze BI vacature Als Business Intelligence Developer ga je zowel op locatie bij de klant aan de slag, als op een van de Sogeti-locaties. Je analyseert de

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af met

Bekijk vacature »

Datawarehouse ontwikkelaar

Ben jij op zoek naar een baan als Datawarehouse Ontwikkelaar waarin je echt het verschil kan maken? Wil je daarnaast een bijdrage leveren aan de realisatie van de data gedreven Hypotheken organisatie? Ben jij creatief en wil je je graag verder ontwikkelen op het gebied van datawarehousing? Dan is de functie van Datawarehouse Ontwikkelaar misschien iets voor jou! Bedrijfsomschrijving Onze klant is de grootste onafhankelijke third party servicer van Nederland voor hypotheken en consumptief krediet. Zij begeleiden met trots het beheer van hypotheken en consumptief krediet voor gerenommeerde nationale en internationale financiële organisaties met uiteenlopende signatuur. Voor deze organisaties zijn

Bekijk vacature »

Tibco Developer / Architect

Kun jij voor onze OV-klanten missiekritische bedrijfsapplicaties in Tibcotooling ontwerpen en bouwen die geschikt zijn voor de toekomst? Tibco Developer / Architect - Public Transport Wat ga je doen? Voor onze OV-klanten ontwerpen en bouwen we missiekritische systemen die in het hart van de bedrijfsvoering staan. Zoals systemen die de sensoren op de treinen elke seconde meten en direct analyseren. Ontstaat er een uitzonderingssituatie zoals bijvoorbeeld sterk oplopende temperaturen, verslechtering van de remmen, een deur die vastzit of grote drukte in de trein, dan grijpt onze software in en stuurt relevante signalen naar het hoofdkantoor. De trein kan dan in

Bekijk vacature »

BI Developer

Kijken, kijken, niet kopen! Je kijkt automatisch om als je een verkoper op een lokale markt in Marrakesh dit hoort roepen naar twee passerende Nederlandse toeristen. Zal deze verkoper zich wel eens afvragen waarom de toerist zijn stalletje voorbij loopt? Dit is een vraag die een business analyst onlangs ook aan jou stelde. “Hoe kan het toch dat een klant wel iets in z’n winkelwagentje legt, maar vervolgens niets koopt?” Super trots ben je dan ook op de tool die jij hebt gemaakt waarmee Kruitbosch nu het gedrag van de klant kan meten. Kruitbosch heeft een mooi en vooruitstrevend IT-landschap

Bekijk vacature »

Java Developer / Java 8 / Angular / Docker / Autom

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer aan de slag bij een internationaal bedrijf die cutting edge applicaties ontwikkeld voor de automotive branche? Ga je graag aan de slag met technieken als Java 8, Java EE7, Docker, Angular en wil je graag direct een lease auto krijgen? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van cutting edge applicaties met o.a. Java 8, Java EE7, Angular en Docker; Verantwoordelijk vanaf het in kaart brengen van requirements tot de daadwerkelijke technische oplossing; Meedenken over architectuur; Assisteren van technische implementaties bij klanten; Overleggen met analisten, testers, architecten en consultants. Functie-eisen Minstens 2 jaar ervaring als Java

Bekijk vacature »

Java Custom Software Developer

Jouw rol Als Java developer houd jij van uitdagende maatwerk oplossingen. Het liefste bouw je aan aan complexe en grootschalige oplossingen. Laatst zag je bijvoorbeeld nog een slimme oplossing voorbij komen die je graag zou willen uitwerken. Moet je daarvoor nieuwe technologie leren kennen, dan school jij jezelf bij. Soms moet je je collega's en de klant overtuigen om jouw idee te omarmen. Als jij dan het door jou aangebrachte idee ziet draaien dan kijk jij er alweer naar uit om de volgende oplossing te bouwen. Plaats in de organisatie Binnen onze Custom Software Development practice (CSD) werken we gezamenlijk

Bekijk vacature »

E-learningontwikkelaar

Wil jij meewerken aan de ontwikkeling van hoogwaardige leeroplossingen? En vind je het leuk om bij te dragen aan het opleiden van medewerkers van zorginstellingen die met HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg, gaan werken? Dan is dit de perfecte uitdaging voor jou! Jouw baan Je belangrijkste taak is het ontwikkelen van e-learningmodules voor specifieke doelgroepen, het inhoudelijk meedenken over en ontwikkelen van creatieve, didactische concepten voor onze klanten. Ruim 160.000 ziekenhuismedewerkers zijn straks door jóuw producten beter in staat om hun patiënten te helpen. Jouw team Als e-learningontwikkelaar ben je onderdeel van het team Documentatie dat bestaat uit e-learningontwikkelaars,

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Medior Outsystems Developer

Functieomschrijving Do you have over two years of Outsystems experience? Do you have programming experience in .NET and are you proactive and highly analytical? Don’t hesitate and apply! (Further)Development of a HR application; Maintenance of the HR application; Sharing/gaining knowledge with your Outsystems colleagues; Creating standards for Outsystems development. Functie-eisen HBO+ work and thinking level, and preferably in IT; Minimum of 2 years of OutSystems development experience; OutSystems professional Web Developer certification is a pré; A pro-active go-getter attitude. Bedrijfsomschrijving Our relation is an international organization situated around Amsterdam. They are well-known for their innovative services in IT area and

Bekijk vacature »

Front-End Developer / JavaScript / AngularJS / Fin

Functieomschrijving Are you an enthusiastic Front-End Developer? Do you want to work with JavaScript & frameworks like AngularJS and be part of a future migration to Vue.js? Do you have a focus on delivering high quality code that is scalable, readable and clean? If your answers are yes, than this might be your new job! The client designs and develops the next generation of applications. As a Front-End Developer you are, with your team, responsible to speed up and strengthen the digital transformation by designing, implementing and supporting the internet banking applications with main focus on payments solutions. Your focus

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Heey allemaal,

Ik ben bezig met zend_captcha. Deze geeft echter als default error "Captcha value is wrong". Nu wil ik dit vervangen door mijn eigen error.

Ik heb hier 2 opties voor:
1. We openen Zend_Captcha_Word en veranderen daar de error melding
2. We voegen in Zend_Captcha_Word de volgende functie toe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

public function setErrorMessage($message)
    {

$this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

?>

En dan kan ik gewoon de error meegeven bij het initialiseren.

Dit zijn beide geen ideale opties. Optie 1 niet omdat ik mijn error message flexibel wil houden en niet hard wil defineren. Optie 2 niet omdat ik daarmee een functie toevoeg aan het framework en ik de code daarmee niet meer kan kopieren naar een andere server met Zend zonder ook die aangepaste class mee te kopieren.

Wat blijft er dan nog over? Zend_Captcha_Word extenden, in die class de functie toevoegen uit optie 2 en vervolgens

$var = new deGeextendeClasse;
$var->SetErrorMessage('bla');

doen. Die optie valt echter ook af aangezien Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Groet
Newb

PHP hulp

PHP hulp

29/01/2020 22:16:58

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 00:20:00
Quote Anchor link
een abstracte klasse is er juist om ge-extend te worden! Hoezo mag dat volgens jou niet? Een abstracte klasse is als een Interface, echter mag je in een abstracte klasse al wel methodes uitschrijven.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 10:28:00
Quote Anchor link
Ik zeg niet dat ik hem niet mag extenden, ik zeg dat ik hem niet rechtstreeks mag benaderen.

GeextendeClass::functie() mag niet.

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

Dat zei je dus niet, je zei dat hij ook abstract moet zijn, maar dat is onzin.
Maar ik snap wel je probleem nu idd.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Dat is geen onzin. De geextende class van een abstracte class moet ook abstract zijn.

Bo az

Bo az

11/12/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Natuurlijk hoef een geextende class van een abstracte class niet abstract te zijn. Hoe zou je anders ooit tot een concrete class kunnen komen?

Voorbeeld:
Voertuig zou een abstracte class kunnen zijn.
Auto erft van voertuig, maar is geen abstracte class, maar een concrete.
Het zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld fiets etc.

Op je vraag heb ik niet direct antwoord, maar ik denk eigenlijk dat er nog een betere manier moet zijn, er zal bij het ontwerp toch wel rekening mee gehouden zijn dat de error message ook aangepast moet kunnen worden?
Zelf heb ik nog nooit met Zend_Captcha gewerkt, maar is er niet een vergelijkbare manier om een error message in te stellen zoals die er ook voor zend form elementen is?

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 16:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Zend_Captcha_Word_Error extends Zend_Captcha_Word
{
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

public function setErrorMessage($message)
    {

$this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

public function render(Zend_View_Interface $view, $element = null) { }
}

?>

Dat is een werkende functie, maar wanneer ik hem zo aanroep:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$error
= new Zend_Captcha_Word_Error();
$error->setErrorMessage('boe');
?>

Dan gaat dat natuurlijk niet werken, ik initieer namelijk een nieuwe class dus de error melding wordt niet aangepast.

Iemand die me kan vertellen wat ik nu moet doen?

Fatal error: Class test contains 1 abstract method and must therefore be declared abstract or implement the remaining methods (Zend_Captcha_Adapter::render)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 18:19:00
Quote Anchor link
@Boaz and @PHP Newbie
I rest my case

Bo az

Bo az

11/12/2008 19:04:00
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met de manier waar op het gebruikt moet worden, daar weet ik verder ook niet het fijne van.

Ik weet niet op welke manier je de captcha wil gebruiken, maar als dat Zend_Form_Element_Captcha is, dan heb ik het vermoeden dat je een melding via Zend_Form_Element_Captcha::setOptions zou moeten kunnen instellen. Helaas kan ik er verder heel weinig informatie over vinden.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Ik gebruik inderdaad Zend_Form_element_Captcha en ik heb inderdaad ook het probleem dat de informatie verre van voor het oprapen ligt.

Bij een standaard formulier element doe je het gewoon zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    $veld
->addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>    array(
                                                                        'isEmpty' => 'Geef een waarde op',
                                                                    )));

?>

Zend_Captcha gebruikt echter zijn eigen validator:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
    /**
     * Validate the word
     *
     * @see    Zend_Validate_Interface::isValid()
     * @param  mixed $value
     * @return boolean
     */

public function isValid($value, $context = null)
    {

if (!is_array($value) && !is_array($context)) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

if (!is_array($value) && is_array($context)) {
            $value = $context;
        }

$name = $this->getName();

if (isset($value[$name])) {
            $value = $value[$name];
        }

if (!isset($value['input'])) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

$input = strtolower($value['input']);
        $this->_setValue($input);

if (!isset($value['id'])) {
            $this->_error(self::MISSING_ID);
            return false;
        }

$this->_id = $value['id'];
        if ($input !== $this->getWord()) {
            $this->_error(self::BAD_CAPTCHA);
            return false;
        }

return true;
    }

?>

En ik heb dus geen idee hoe ik die error anders aan zou kunnen passen dan op bovenstaande manier.

PHP Newbie

PHP Newbie

13/12/2008 13:12:00
Quote Anchor link
:-)

PHP Newbie

PHP Newbie

15/12/2008 14:52:00
Quote Anchor link
(-:

PHP Newbie

PHP Newbie

18/12/2008 17:13:00
Quote Anchor link
:-(

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 19:08:00
Quote Anchor link
)-:

Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Kan je hem niet extenden (ja, ook ik heb m'n twijfels hierbij wanneer ik dit zo typ) om de $_messageTemplates property te vervangen?

edit: of zou het via Zend...Captach::setOption('_messageTemplates', array()) lukken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Ik krijg het daarmee niet voor elkaar... Toch vreemd dat hier op internet ook niks over te vinden is, ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?

Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Wat probeer je op het moment? Kan je een hele kleine setup maken waarin je alleen dit probleem naar voren kan laten komen?

(Ik heb ZF wel in m'n include_path staan, maar gebruik het zo goed als nooit. Wanneer je een opstapje geeft is het voor mij, en anderen de drempel wat lager om te proberen.)

Of kan je anders laten zien hoe je de instanties aanmaakt & raadpleegt?

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Dit is het hele captcha verhaal:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array('captcha' => 'Image',
                                                            'fontSize' => 38,
                                                            'wordLen' => 5,
                                                            'timeout' => 300,
                                                            'LineNoiseLevel' => 4,
                                                            'DotNoiseLevel' => 30,
                                                            'ErrorMessage' => 'test',
                                                            'font' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/KINGRICH.TTF',
                                                            'imgDir' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/application/tmp/captcha/',
                                                            'imgUrl' => Zend_Controller_Front::getInstance()->getBaseUrl().'/application/tmp/captcha/'),
                                                            'imgAlt' => 'Captcha')
                                                            );

$captcha->setLabel('Voer code in');
?>

Aanroepen doe ik zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    $form
= new CaptchaForm();

$this->view->form = $form;

if ($this->_request->isPost())
    {

$formData = $this->_request->getPost();

if(!$form->isValid($formData))
        {

$form->populate($formData);
        }

else
        {
            $this->view->message = 'De goede code';
        }
    }

?>

Voorbeeld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

Jelmer -

Jelmer -

26/12/2008 00:43:00
Quote Anchor link
Werkt het niet simpelweg zo? (even incompleet gekopieerd en geplakt)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array(
    '_messageTemplates' => array(
        Zend_Captcha_Word::MISSING_VALUE => 'Missende value',
        Zend_Captcha_Word::MISSING_ID => 'Missende identiteit',
        Zend_Captcha_Word::BAD_CAPTCHA => 'BEEEP Fout!'
    ),
    'captcha' => 'Image',
    'fontSize' => 38,
    'wordLen' => 5,
    'timeout' => 300,
    'LineNoiseLevel' => 4,
    'DotNoiseLevel' => 30,
    'ErrorMessage' => 'test',
    'font' => '/Library/Fonts/Microsoft/Gill Sans MT.ttf',
    'imgDir' => '/tmp/'),
    'imgAlt' => 'Captcha')
    );

$captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas'));

var_dump($captcha);
?>

Wanneer ik nu $captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas')) aanroep, en var_dump($captcha) eruit gooi, zie ik alleen maar Nederlandse foutmeldingen in de dump.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

PHP Newbie

PHP Newbie

08/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Heerlijk, dank u :-D

01/04/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Geweldig!

Ik zat zelf te kloten met het volgende:
Code (php)
1
$captcha -> addErrorMessage('De tekens waren niet gelijk!');

maar dat werkte niet op de een of andere manier.. Nu deze maar eens proberen!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.