eregi_replace omzetten naar preg_replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Business Developer

Discipline Marketing & Sales Location Utrecht (NL) Hours a week 40 As our Business Developer you will join vidaXL, an international online retailer, wholesaler and manufacturer of slow-moving consumer goods, with focus on Home&Living, alongside many other product categories. The company is selling most of its products under the vidaXL brand, operating in 29 countries in Europe, North America and Australia. vidaXL operates warehouses in The Netherlands, USA and Australia, with a total area of more than 200.000 m². We offer more than 30.000 products in stock, available for quick shipping, which makes us one of the biggest companies in

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Enthousiaste PHP webdevelopers gezocht in Overijss

Functieomschrijving Als PHP ontwikkelaar ga je ingezet worden als zowel de frontend als de backend. Hoewel de verhouding wel zwaar in het voordeel van de backend weegt. Je werkt samen met 5 andere ontwikkelaars aan de projecten en soms ook helemaal zelfstandig, afhankelijk van de grote van de opdracht. Gemiddeld duren projecten overigens een maand of drie. Daar waar mogelijk wordt getracht om nieuwe technieken in te zetten binnen projecten. Binnen het bedrijf hangt er een informele sfeer, iedereen wordt als gelijk gezien en daarom staat de deur bij iedereen altijd open. Om op een bepaald niveau te kunnen werken

Bekijk vacature »

C# .NET webdeveloper gezocht, inhouse, afwisselend

Heb je ervaring als .NET C# webdeveloper en je bent op zoek naar een nieuwe baan in Den Haag? Bij een kleinschalig bedrijf met een korte lijnen en een informele maar ambitieuze sfeer? Waar je met de laatste ontwikkelingen kan werken op zowel back- als frontend? Wellicht dat dit iets voor jou is! Voor een full service webbureau in Den Haag zijn we op zoek naar een ervaren .NET C# webdeveloper. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 40 mensen met in totaal circa 10 software developers. Binnen deze organisatie zal je samen met je team meewerken aan het onderhoud en de

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

Software Developer

Wij zijn op zoek! En wel naar een enthousiaste programmeur voor Windows en Web applicaties. Als programmeren echt "je ding" is, dan ben je bij ons aan het goede adres. Maar daarnaast spreekt het klantencontact je ook aan. Want je doet je werk in nauw overleg met de klant. Daarbij zul je je ook na oplevering nog betrokken weten bij het project door het geven van ondersteuning. We werken overigens vrijwel uitsluitend in de ontwikkelomgeving Dataflex. Indien je dat nog niet kent, dan vind je het geen probleem dat te leren. Functie-inhoud In samenspraak met de klant zelfstandig projectmatig ontwerpen

Bekijk vacature »

Java Developer / Java 8 / Angular / Docker / Autom

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer aan de slag bij een internationaal bedrijf die cutting edge applicaties ontwikkeld voor de automotive branche? Ga je graag aan de slag met technieken als Java 8, Java EE7, Docker, Angular en wil je graag direct een lease auto krijgen? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van cutting edge applicaties met o.a. Java 8, Java EE7, Angular en Docker; Verantwoordelijk vanaf het in kaart brengen van requirements tot de daadwerkelijke technische oplossing; Meedenken over architectuur; Assisteren van technische implementaties bij klanten; Overleggen met analisten, testers, architecten en consultants. Functie-eisen Minstens 2 jaar ervaring als Java

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

C# developer gezocht, hardware component, inhouse,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Senior .NET developer/ architect gezocht, api deve

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens senior .NET ontwikkelaar/ architect. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook

Bekijk vacature »

LabView Developer C/C++ SQL Data

LabView Developer Embedded SQL Functieomschrijving Ben jij een programmeur met een sterke affiniteit met techniek? Lijkt het jou leuk om in LabVIEW te gaan programmeren voor een Europese marktleider? Wil jij verantwoordelijk worden voor de kwaliteit van het Openbaar Vervoer? Lees dan nu verder! Programmeren met behulp van LabView; Overleggen met klanten over de te gebruiken technieken; Opstellen van functionele specificaties; Opstellen van technische specificaties; Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Ervaring met LabVIEW programmeren is een pré, anders volstaat ervaring met C/C++ waarbij je gedreven bent om LabView je eigen te maken; Ervaring met Databases (SQL); Kennis van programmeren;

Bekijk vacature »

MS SQL Developer Automatisering Miljoenen gebruike

Functieomschrijving Wil jij als SQL Developer aan het werk binnen een van de meest complexe organisaties van Nederland? Wil jij meedenken en werken aan een platform met miljoenen gebruikers? Lees dan snel verder! Functie-eisen Hbo denk - en werkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring, bij voorkeur in een soortgelijke functie of doormiddel van stage; Ervaring met SQL Server 2012 of hoger; Ervaring met SQL Server HA techniekene FCI en AG, SQL Native Backup; Ervaring met Windows 2012/2016; Ervaring met PowerShell op het gebied van deployment automation en het automatiseren van processen; Bedrijfsomschrijving Als SQL Developer kom je te werken in de

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Salesforce Developer

Ben jij die SalesForce Professional die op zoek is naar het verder ontwikkelen van een nieuw geavanceerd service platform? Wil jij een bijdrage leveren aan ons bedrijfskritische systeem met duizenden gebruikers? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Salesforce Developer 32 - 40 uur Over de positie: Binnen Oranje Groep BV hebben wij een nieuw servicemanagementsysteem. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en doorontwikkelen van serviceprocessen, zodat deze van het begin tot het eind optimaal verlopen. Hierbij vertaal je werkprocessen naar softwareoplossingen om tot duidelijke application requirements te komen. Je komt te werken op onze modern nieuw ingerichte

Bekijk vacature »

PHP developer voor Agile team nabij Eindhoven

Functieomschrijving In deze PHP functie werk je samen met je collega's aan verschillende projecten. Hierbij werken ze in sprints en krijg je regelmatig met elkaar de mogelijkheid om nieuwe technieken en tools te ontdekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je eigen deel en draagt hier zorg voor uiteraard ook de code standaarden, reviews en GIT vanzelfsprekend. Uitdagende mogelijkheden zijn onder andere semantic versioned webservices, formulieren en rekenregels. Momenteel zijn ze bezig met kunstmatige intelligentie. Ze willen namelijk graag dat het systeem uit zichzelf dingen gaat leren herkennen en toepassen. Dit vereist vele uren werk en overleg en

Bekijk vacature »
Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 13:18:44
Quote Anchor link
Beste community,

Ik heb het volgende probleem. Op mijn website kreeg ik een foutmelding in mijn ubb.php bestand. Er staan namelijk nog een aantal regels in eregi_replace en mijn server draait momenteel op php versie 5.3 en dus is dit outdated.

Ik heb geprobeerd dit op te lossen maar ik blijf een foutmelding krijgen, ook heb ik verschillende tutorials geprobeerd om te aan te passen maar dit is mij tot op heden niet gelukt.

Ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven over wat ik precies verkeerd doe.

Original code:

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"ftp://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

Adapted code:

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)#is","<a href=\"mailto:\\$1\">\\$1</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"http://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"ftp://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

Bij voorbaat dank.

PHP hulp

PHP hulp

02/06/2020 07:00:05

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 15:13:41
Quote Anchor link
eregi_replace is verouderd, gebruik preg_replace()

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 19:11:49
Quote Anchor link
Beste Arien,

Zoals ik ook in de titel van dit topic heb aangegeven weet ik inderdaad dat eregi_replace verouderd is en dat hiervoor preg_replace gebruikt moet worden. Echter krijg ik dit niet voor elkaar, en zoals ik hierboven ook aangegeven heb, heb ik dit geprobeerd aan te passen maar ik blijf een 'warning' krijgen. Mijn vraag is dus ook wat ik fout doe en niet hoe ik eregi_replace update.

Toch bedankt voor je reactie.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 19:16:21
Quote Anchor link
Welke code gaat er dan fout? En welke foutmelding krijg je?

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

27/10/2015 19:32:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$bericht
= preg_replace('#(^|[ \n\r\t])([a-z0-9]{1,6}://([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])((www\.){1}([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="http://\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])(([a-z0-9\-_]{1,}(\.?)){1,}@([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5})#si', '\\1<a href="mailto:\\2">\\2</a>', $bericht);
?>
Gewijzigd op 27/10/2015 19:32:51 door Joni Fleischer

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/10/2015 19:43:26
Quote Anchor link
Euh, ik zou dit toch even testen of je XSS (Cross Site Scripting) kunt uitsluiten. Anders steelt iemand dadelijk je koekjes.

Output escaping (htmlspecialchars() over het resultaat halen) kan daarbij helpen.

En voor een correcte werking van je output escaping is het weer van belang dat... je character encoderingen op orde zijn (hoe kon het ook anders).

Daarbij ben ik eigenlijk een voorstander van "domme" forum functionaliteit. In die zin dat als je ergens een klikbare hyperlink van wilt maken, dat je er maar [url][/url] omheen zet, en geen automatische detectie die alles omzet en in een heleboel randgevallen fout gaat.
Gewijzigd op 27/10/2015 19:44:49 door Thomas van den Heuvel

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 23:07:55
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties. Tip voor '- Ariën -', lees voortaan even het topic goed door voordat je iemand probeert te helpen. Joni bedankt voor de code, het werkt. Ik begrijp alleen nog steeds niet precies waarom, desalniettemin zeer tevreden. Thomas bedankt voor de tip en ik begrijp je mening over de forum functionaliteit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.