exacte invoer uit database verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn

martijn

17/03/2009 03:52:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een systeempje gemaakt waarmee mensen hun naam en email in een database kunnen zetten. Maar nu moet men die er natuurlijk ook uit kunnen verwijderen. Ik dacht dit te doen door 1 invoerveld, waarin men het exacte email invoert, als het klopt word de rij uit de database verwijderd. Dit doe ik met deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){    
    
        if(!empty($_POST['email'])){
$deletequery = "DELETE FROM fintt_nieuwsbrief WHERE email='".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."'";
if($deleteresult = mysql_query($deletequery)){
//gelukt
echo'<p>Emailadres succesvol verwijderd.</p>';    
}else{
echo'<p>Emailadres niet gevonden in bestand.</p>';
}
}

}    


1 probleem, het verwijderen werkt, maar ik had gehoop dat de query mis zou gaan als het emailadres niet gevonden is, en dat er dan de tweede regel zou komen te staan (emailadres niet gevonden). Hoe kan ik ervoor zorgen dat de query fout gaat als het adres niet gevonden word?

Dan heb ik nog een vraag 2:
In phpmyadmin heb je een functie om een tabel uit je database te exporteren naar bijvoorbeeld CSV. Hoe kan ik zelf een functie maken voor op een pagina die dit doet? Ik heb het nl nodig om gebruiksvriendelijk emaillijsten uit een database te halen.

groeten,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:48:10
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 07:44:00
Quote Anchor link
Zie de functie mysql_affected_rows(), hiermee kun je achterhalen hoeveel records er zijn verwijderd. In jouw huidige controle wordt alleen gekeken of de query technisch lukt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.