externe mail
Ik ben bezig met het mail() script, maar heb er een klein vraagje over..
Ik kan via mijn website reacties laten opsturen via een formuliertje naar mijzelf, via die mail functie..
Dat gaat goed.
Maar nu wil ik mensen die hun mail adres achterlaten daarop een mailtje sturen. Mailen naar buiten dus..
Maar zodra ik dat schrijf, zegt hij dat ik mijn user/pass moet specificeren..
Dat is ook wel logisch, maar waar moet ik dat opgeven dan?
Heb gezocht in apache, in php.ini maar kan het echt niet vinden..
Het lijkt me niet dat je dat in elk script apart moet opgeven??
Weet iemand waar wel?
bedankt alvast!
Ik kan via mijn website reacties laten opsturen via een formuliertje naar mijzelf, via die mail functie..
Dat gaat goed.
Maar nu wil ik mensen die hun mail adres achterlaten daarop een mailtje sturen. Mailen naar buiten dus..
Maar zodra ik dat schrijf, zegt hij dat ik mijn user/pass moet specificeren..
Dat is ook wel logisch, maar waar moet ik dat opgeven dan?
Heb gezocht in apache, in php.ini maar kan het echt niet vinden..
Het lijkt me niet dat je dat in elk script apart moet opgeven??
Weet iemand waar wel?
bedankt alvast!
Wie "zegt" dat jij je user/pass moet specificeren, en bij welke code vind dit plaats?
krijg die error in mn webbrowser..
zal hem even opzoeken, had het script verwijderd zal hem nog eens schrijven en hier de error zetten
zal hem even opzoeken, had het script verwijderd zal hem nog eens schrijven en hier de error zetten
Vreemd, dat slaat nergens op :|
nog een luek idee voor dit forum dat er echte smilies kan worden gebruikt :D
Nah dat is niet nodig, die tekst dingen zeggen genoeg :x
dit is de error:
Warning: mail(): SMTP server response: 550 5.7.1 Relaying to <[email protected]> denied (authentication required) in C:\webserver\test\mail.php on line 3
je kunt het zelf zien op www.markvergroesen.nl/test/mail.php
Het script:
Als ik dit script gebruik, werkt het wel:
iemand??
Warning: mail(): SMTP server response: 550 5.7.1 Relaying to <[email protected]> denied (authentication required) in C:\webserver\test\mail.php on line 3
je kunt het zelf zien op www.markvergroesen.nl/test/mail.php
Het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
mail("[email protected]","onderwerp", "bericht", "From:mark <[email protected]>");
print("<b><U>mail verstuurd</U></b>");
?>
mail("[email protected]","onderwerp", "bericht", "From:mark <[email protected]>");
?>
Als ik dit script gebruik, werkt het wel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
?>
?>
iemand??
Dit kan betekenetn dat xs4all geen emails exepteert vanuit php, mar dat bestaadvolgens mij niet
nee, je moet het volgens mij zo lezen:
je moet met een user/pass jezelf verifieren (authentication required) daarna kan hij pas mailen..
dat is ook logisch, op mijn mail systeem zit een wachtwoord
je moet met een user/pass jezelf verifieren (authentication required) daarna kan hij pas mailen..
dat is ook logisch, op mijn mail systeem zit een wachtwoord
ik gebruik ook mail() functie, met eveneens een email van xs4all.nl, geeft geen problemen voor zover ik weet, email wordt gewoon verstuurd...
ik mail van mijn eigen server, NAAR xs4all...
toch logisch dat ik me dan moet aanmelden eerst op mijn mail server met user/pass maar hoe/waar ??
toch logisch dat ik me dan moet aanmelden eerst op mijn mail server met user/pass maar hoe/waar ??
Meestal zit op smtp geen user/pass authenticatie, maar op ip gebaseerde regels (eigen klanten mogen zonder gedoe gebruik maken van de smtp server).
In dit geval betekend het dat je een smtp server gebruikt die waarschijnlijk niet van je provider is (check je php.ini). Dan is relayen naar emailadressen butien die provider niet toegestaan.
In dit geval betekend het dat je een smtp server gebruikt die waarschijnlijk niet van je provider is (check je php.ini). Dan is relayen naar emailadressen butien die provider niet toegestaan.
mensen het probleem is dat je een popbox wil bereiken die ergens anders straat daar heb je dan user/pass voor nodig.
wat je nodig hebt is een tooltje/script dat je popbox open zet bij xs4all.
dan vraag ik me af waarom wil je graag dat iemand een maitje stuurd vanuit jou mailadres???
wat je nodig hebt is een tooltje/script dat je popbox open zet bij xs4all.
dan vraag ik me af waarom wil je graag dat iemand een maitje stuurd vanuit jou mailadres???
ik wil een soort script schrijven lang verhaal..
bedoeling is dat mensen registreren, en automatisch een mailtje krijgen..
het script wordt dus bijvoorbeeld:
mail("$email","onderwerp", "bericht", "From:mark <[email protected]>");
Maar hij wil dus niet naar buiten mailen inderdaad
bedoeling is dat mensen registreren, en automatisch een mailtje krijgen..
het script wordt dus bijvoorbeeld:
mail("$email","onderwerp", "bericht", "From:mark <[email protected]>");
Maar hij wil dus niet naar buiten mailen inderdaad
ben er achter gekomen als ik instel:
allow relay only for:
en dan het ip adres van localhost ingeef (127.0.0.1) dat hij het wel doet..
maar de vraag, is mijn mail dan gewoon vrolijk open voor spammers?
allow relay only for:
en dan het ip adres van localhost ingeef (127.0.0.1) dat hij het wel doet..
maar de vraag, is mijn mail dan gewoon vrolijk open voor spammers?