extra actie plaatsen achter upload button

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »
Tom Gerritse

Tom Gerritse

11/10/2007 15:15:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met php dus wees a.u.b. geduldig en duidelijk. Mijn niveau is leek/beginneling...

Ik heb het volgende: ik heb het onderstaand script geplaatst in een wachtwoord beveiligde map en uitgetest. Het alles werkt zoals het zou moeten werken (je kunt een xls of jpg vanaf de beveiligde webpagina uploaden naar een publieke map). Tot zo ver ben ik op eigen houtje gekomen (!)

Echter ik wil achter de upload button een extra actie hebben. Deze actie moet inhouden dat er naar een tiental mailadressen een mailtje wordt verstuurd met een klein stukje tekst (iets van: "De laatste programma update heeft plaatsgevonden. Ga naar www.voorbeeld.nl/map/voorbeeld.xls om deze te downloaden").

Probleem is dat ik niet weet hoe ik zo'n extra actie aan deze knop hang....

Er staat al een actie: action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
"

Het lijkt mij dat ik hier een extra actie achter moet plakken ... maar hoe of wat noem ik deze actie en hoe verwerk ik hierin zo'n 10 emailadressen?

Mocht iemand het antwoord willen geven dan ben ik deze persoon zeer erkentelijk! Alvast bedankt.




Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=iso-8859-1" />
<title>programma</title>
</head>

<?PHP
if(!empty($_POST)){
$locatie="voorbeels.nl/xxxx_html/test/"; //of een andere map, vergeet
niet de w-rechten
   if(is_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name']))
   {

        //controleer grootte
        if($_FILES['afbeelding']['size']>150000)
                   {
//bepaal zelf de max. grootte in bytes
                   echo "Het bestand is te groot";
                   exit;
                   }

 
        //controleer extensie, voeg maar andere toe
        if(!eregi("((.xls|.jpg)$)", $_FILES['afbeelding']['name']))
                   {

                   echo "het bestand is niet van het juiste type";
                   exit;
                   }

 

        if(!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'],

$locatie.$_FILES['afbeelding']['name']))
 
                  {

                  echo" het bestand kan niet worden verplaatst";
                  exit;
                  }

 
                  echo "Uw bestand ".$_FILES['afbeelding']['name']."
is geupload"
;
   }

    
   else
   {
   echo "Het uploaden is mislukt";
   }
    
 
}

else{
?>

     <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"
enctype="multipart/form-data">
     <!--Bepaal zelf de maximale grootte in bytes -->
     <input type="file" name="afbeelding"><br>
     <input type="submit" name="submit" value="uploaden">
     </form>
<?php
     }
?>



<body>
</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom Gerritse
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:07:35
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

11/10/2007 15:35:00
Quote Anchor link
Je kan geen tweede action="" doen omdat a) De eerste dan vervalt en b) dit alleen HTML is.

Wat je moet doen is als het uploaden gelukt is een mail functie neer zetten.

Lees hier meer http://nl.php.net/mail
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

11/10/2007 15:35:00
Quote Anchor link
kijk naar de functie mail.. php.net

gerben was me voor :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Erik Rijk

Erik Rijk

11/10/2007 15:37:00
Quote Anchor link
echo "Uw bestand ".$_FILES['afbeelding']['name']."
is geupload";

Na bovenstaande regel kan je dmv een for() lus een x aantal mailtjes sturen.
Je zal de email adressen dan wel in een array moeten zetten en uitlezen en dat is niet het simpelste klusje voor waar je zelf zegt ( een beginner ).

Zoiezo een mail script maken niet, maar je zou dan gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld de php mailer class.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

11/10/2007 15:40:00
Quote Anchor link
mail werkt gewoon, headers, onderwerp en bericht en geadresseerd mee geven, is makkelijk, op http://php.net/mail staat genoeg..
 
Tom Gerritse

Tom Gerritse

11/10/2007 16:13:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de vlotte reacties!

Okee, als ik het goed begrijp moet ik een mail () plaatsen met diverse zaken. Dat zou dus in mijn geval kunnen worden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$to
      = '[email protected]';
$to      = '[email protected]';
$to      = '[email protected]';
$to      = '[email protected]';
$subject = 'programma van de vereniging';
$message = 'De laatste programma update heeft plaatsgevonden. Ga naar www.voorbeeld.nl/map/voorbeeld.xls om deze te downloaden';
$headers = 'From: [email protected]' . "\r\n" .
    'Reply-To: [email protected]' . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);
?>


Deze actie moet dus gedaan worden als alles is gecontroleerd en goed is bevonden. Als ik mij dan niet vergis moet ik dus bovenstaande achter het { plakken van regel 51 ... ?

P.S. werkt php een beetje vergelijkbaar als een plc ladderdiagram? Het "als dit - dan dat - anders dat" idee?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

11/10/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$to
[0]      = '[email protected]';
$to[1]      = '[email protected]';
$to[2]      = '[email protected]';
$to[3]      = '[email protected]';
$subject = 'programma van de vereniging';
$message = 'De laatste programma update heeft plaatsgevonden. Ga naar www.voorbeeld.nl/map/voorbeeld.xls om deze te downloaden';
$headers = 'From: [email protected]' . "\r\n" .
    'Reply-To: [email protected]' . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

en dan een for om de mail functie..

edit: ja, kijk op php.net en dan if zoeken.., je hebt ook else en elseif php.net daar kun je alles leren
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Tom Gerritse

Tom Gerritse

11/10/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Opnieuw bedankt!

Een for om de mailfunctie? Ik lees dat het om het gebeuren "for loops" gaat... Het taalgebruik bij de uitleg op php.net is echter een niveautje te hoog. Ik begrijp (?) dat deze loop dus een stappenprogramma afgaat om iets te realiseren. Dat zal dan in mijn geval zijn het verzenden van de mail.

php.net:

for (expr1; expr2; expr3) statement

Bij de uitleg hiervan raak ik even het spoor bijster: expr1 wordt 1 keer uitgevoerd. Dan moet expr2 true worden... als er geen expr2 is dan wordt aangenomen dat deze true is. Wat bedoelt men precies met expressie? Is dit in de gedachten van "voorbeeld"? Als het laatste het geval is dan moet ik dus "domweg" het volgende doen:

for (mail($to, $subject, $message, $headers);) statement

Er zal dan een loop moeten worden gestart die de mail verzend. Alleen waarom is deze loop dan precies nodig?

php.net is idd wel handig om alle commando's te kunnen bekijken! Alleen zouden ze bij sommige zaken een "dummie" knop moeten plaatsen ...
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

11/10/2007 17:01:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
// multiple recipients
$to  = '[email protected]' . ', '; // note the comma
$to .= '[email protected]';
?>


Dit staat gewoon op de pagina voor de mail functie
http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

11/10/2007 17:03:00
Quote Anchor link
uhm, je gebruikt voor de meerdere email adressen een zogenoemde array, dat is een var met meerdere waarden, om voor iedere waarde een nieuwe mail te sturen moet je telkens het hele mail proces herhalen (mail($to ect..) een for doet dat.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

11/10/2007 17:07:00
Quote Anchor link
een for is leuker, bovendien kunnen andere geadresseerden ook jouw email adres zien, das niet goed (denk ik) in de meeste gevallen

*** dubbel post, srry
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Tom Gerritse

Tom Gerritse

11/10/2007 17:26:00
Quote Anchor link
Pfff, volgens mij is het gelukt! Ik krijg op twee mailadressen de melding binnen dus volgens mij klopt het allemaal. Nu nog onderzoeken hoe ik nog meer mailadressen toe moet voegen ... Volgens mij gewoon steeds . ', '; achter het voorgaande mailadres plakken ...

Bedankt allemaal!

else{
// multiple recipients
$to = '[email protected]' . ', '; // note the comma
$to .= '[email protected]';
$subject = 'programma van de vereniging';
$message = 'De laatste programma update heeft plaatsgevonden. Ga naar www.voorbeeld.nl/map/voorbeeld.xls om deze te downloaden';
$headers = 'From: [email protected]' . "\r\n" .
'Reply-To: [email protected]' . "\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
mail($to, $subject, $message, $headers);

?>
<form method="post" action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
" enctype="multipart/form-data">
<!--Bepaal zelf de maximale grootte in bytes -->
<input type="file" name="afbeelding"><br>
<input type="submit" name="submit" value="uploaden">
</form>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
     }
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.