First Login

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »
Wim Neefs

Wim Neefs

18/03/2020 12:50:27
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben niet zo heel goed bekend met PHP maar kan redelijk mijn plan trekken. Ik heb onlangs een registratie en login script gevonden welk via PDO werkt. Dit werkt prima en doet wat het moet doen maar zoals vele mensen wil ik dit script wat uitbreiden met extra velden en mogelijkheden.
Wat is wil doen is het volgende:
Bij de registratie moet de voornaam, e-mailadres en een wachtwoord ingegeven worden. Maar in mijn database heb ik het extra veld "achternaam" bij aangemaakt. De bedoeling is dat wanneer men de eerste keer in logt naar een aparte pagina gaat waar men deze achternaam moet invullen en als men een volgende keer in logt dat men dan naar de standaard pagina (maakt niet uit welke) gaat.
Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk ;-)
Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het wel.

Wim
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:58:58
 
Michael -

Michael -

18/03/2020 13:02:32
Quote Anchor link
Is men dan verplicht deze gegevens in te vullen? Zo ja, dan kun je gewoon controleren of deze waarde leeg is dan het formulier voorschotelen. Zo nee, dan kun je een kolom aanmaken met een default waarde 0. En zodra je het formulier hebt getoond zet je deze op 1. Dus dan controleer je if(kolom === 0) { formulier, set kolom =1 } of set tijdens dat je de rest opslaat.
 
Wim Neefs

Wim Neefs

18/03/2020 13:07:08
Quote Anchor link
Hallo Michael, men is inderdaad verplicht om dan die gegevens in te vullen. Het probleem is dat met al wat ik al op Google heb gevonden ik er niet uit kom. Ik krijg soms een error "to many redirects" ofhet werkt gewoon niet. Maakt het uit waar ik die code plaats?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2020 13:40:23
Quote Anchor link
Blijkbaar kom je in een redirect-loop terecht.
Gewijzigd op 18/03/2020 13:42:31 door - Ariën -
 
Wim Neefs

Wim Neefs

18/03/2020 13:47:17
Quote Anchor link
Hallo Ariën, mijn bedoeling is dat je tijdens de registratie enkel je voornaam, email en wachtwoord op geeft. Dan moet je activeren (dit werkt ook). Daarna log je in met uw juist geactiveerde gegevens en moet je de rest (achternaam) invullen. Als je dit bewaard dan wordt er een mail gestuurd met de volledige gegevens zoals ze in de database staan met als titel bvb. "inschrijving". Als het lid dan uiteindelijk wijzigingen aanbrengt dan zou er een andere mail moeten gestuurd worden met als titel bvb. "update" zodat ik weet dat dat bepaalde lid zijn gegevens heeft geupdate. Dus ofwel moet ik iets vinden om te kijken dat je voor de eerste keer in logt ofwel kan er gecontroleerd worden of het veld "achternaam" leeg is en aan de hand van die uitkomst moet er dan geredirect worden naar bvb. inschrijving of naar bvb. update.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2020 14:08:26
Quote Anchor link
Je kan prima kijken met iets als dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$achternaam
= "";
if(trim($achternaam)== "") {
    echo "Achternaam is leeg";
}
else {
    echo "De achternaam is ingevuld.";
}

?>
 
Wim Neefs

Wim Neefs

18/03/2020 14:38:46
Quote Anchor link
Hallo Ariën,
Bedankt voor de info, ik ga het straks testen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/03/2020 16:40:34
Quote Anchor link
Of je pakt het wat generieker aan.

Sla bijvoorbeeld een boolean op ("profile_requires_update" of wat dan ook). Of zelfs een soort van "user state".

Vervolgens heb je je profielformulier waarin je normale validatie zit. Ik neem aan dat je daar ook controleert of bepaalde velden verplicht zijn of niet.

Als je in deze opzet een nieuw veld hebt hoef je enkel het formulier + de validatie aan te passen en gooi je alle profile_requires_update kolommen op 1 / true. Je hoeft dan enkel een voorziening te hebben die je in dit geval verplicht langs je profielformulier stuurt, ongeacht wat voor wijziging dit betreft. Indien de (nieuwe) validatie slaagt zet je tevens dit veld op 0 / false.

En dit werkt vervolgens voor alle nieuwe wijzigingen en toevoegingen en hoef je geen maatwerkcode te schrijven voor nieuwe verplichte velden omdat deze kolom + de aangepaste validatie hier tezamen voor zorgen.

Met deze opzet ontkoppel je ook de controle dat iets geupdate moet worden, en wat deze update precies omvat. In plaats van deze controle dus te hard coden. Met die aanpak zul je ook elke keer maatwerkcode bij moeten kloppen, bij mijn opzet hoef je enkel het profielformulier aan te passen (wat je sowieso moet doen voor deze wijziging) en je gooit een kolom op true en de rest gaat vanzelf (nu ja, je zult eenmalig een controle op profile_requires_update moeten bijschrijven, maar dat is alles).

Als het profiel een aantal keren inhoudelijk verandert heeft deze eenmalige investering zich zo terugverdiend. Wanneer je een niet-generieke opzet gebruikt zul je (extra, en in wezen overbodige) code moeten blijven kloppen.
Gewijzigd op 18/03/2020 22:50:57 door Thomas van den Heuvel
 
Wim Neefs

Wim Neefs

18/03/2020 16:50:40
Quote Anchor link
Hallo Thomas,

Bedankt voor de info. Ik heb dit getest en dit werkt zoals ik het wil.

Voor mij mag dit topic afgesloten worden.
Fijn dat hier zo snel wordt gereageerd.

Wim
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2020 16:55:10
Quote Anchor link
Het topic zinkt vanzelf wel naar beneden :-)
We houden het open zodat de topicstarter nog wat kan melden.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/03/2020 09:25:01
Quote Anchor link
Maar waarom zo omslachtig?
Je kunt toch in het 1e formulier, de registratie, ook om de achternaam vragen? Lijkt me ook veel logischer.
 
Michael -

Michael -

19/03/2020 10:37:30
Quote Anchor link
Ik vermoed dat hij meer velden dan alleen achternaam bedoelt. Er zijn meer websites die dit zo doen om de registratie laagdrempelig te houden. Snel registreren en daarna je gegevens aanvullen.
 
Wim Neefs

Wim Neefs

19/03/2020 13:44:44
Quote Anchor link
Hallo Obelix en Michael, Het is inderdaad maar een klein voorbeeld het veld achternaam. Er komen nog bijna 100 velden achter. Maar het is opgelost dus dat is het belangrijkste.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.