GD2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag die misschien wel erg simpel is voor iemand die wat van Linux weet, maar dat weet ik dus niet :P Hoe kan ik de nieuwste GD installeren op mijn server? Versie 2.* dus.
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 21:24:13
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:21:00
Quote Anchor link
welke distro heb je? ik kan je waarschijnlijk wel helpen...
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Das snel na mn oproep in gmail topic :D

Clarkconnect, gebasseerd op Redhat:

http://dutchcamel.pointclark.net/phpinfo.php
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:26:00
Quote Anchor link
ja, draai ik ook, 2.2?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:28:00
Quote Anchor link
het zou zo moeten werken:

cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:35:00
Quote Anchor link
2.2 ja :)

Het gaat trouwens goed t/m "./configure", dan krijg ik dit:

Quote:
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:37:00
Quote Anchor link
damn, ik wist dat cc stripped was, maar geen c-compiler? dan moet je die nog even installeren ;)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:38:00
Quote Anchor link
Hehe, nice :) Je raadt denk ik wel wat m'n volgende vraag nu is? :D
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:39:00
Quote Anchor link
ja: apt-get install gcc
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Couldn't find package gcc

Na apt-get update kan ie um wel vinden, hij is nu bezig. Hierna moet ik denk ik zo doen niet? :

cd ~
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:46:00
Quote Anchor link
jeppie - helemaal goed, en als ie errors geeft na make, moet je make install niet doen he?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 21:01:00
Quote Anchor link
/root/gd/gd-2.0.28/gdparttopng.c:42: undefined reference to `gdImageCreateFromGd2Part'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2
[root@eurovisiononline gd-2.0.28]#


ah damn, k*tlib. heeft ie weer problemen in zn eigen c script. Is zeker niet compatible of zo? ik zal dit eens voorleggen aan wat linux-wizards, want dit weet ik ook niet
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:02:00
Quote Anchor link
Support for PNG library, JPEG library, Freetype 2.x library, Xpm library staat allemaal op 'no' nadat ik ./configure gedaan heb. Komt dat daarna nog aan te staan of moet ik dat nog appart doen?
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:06:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb net make gedaan, hele hoop tekst in beeld. Op het laatst ongeveer dit:

Quote:
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2


Lijkt me niet goed... Maar ik wacht wel even op antwoord van de opperguru :)

-edit-
Hmm is precies hetzelfde als wat je al zei, zal dus wel zeker niet goed zijn :) Tnx tot nu toe iig, ik hoor wel hoe ik het op te lossen is :)

-edit 2-
f*ck mij kutn00b dat ik ben, je kunt die tekst kopieren vanuit Putty :@ ik heb het iedere keer over zitten typen klojo dat ik ben. niet lachen :(
Gewijzigd op 03/09/2004 21:10:00 door dutchcamel
 
Rick

Rick

03/09/2004 21:47:00
Quote Anchor link
ROFL :P
sorrie, daar moest ik even om lachen

eventjes zlib installen en het is opgelost, dan zou het weer gewoon moeten werken :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 22:47:00
Quote Anchor link
:) En hoe installeer ik zlib onder linux?

Ja idd, ik snap geen hol van Linux of Unix of iets in die richting :P
 
Rick

Rick

03/09/2004 23:20:00
Quote Anchor link
apt-get install zlib
Dat lijkt mij iig het makkelijkst :)
En anders gewoon een tarretje downloaden en die met ./configure make make install installeren :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 23:37:00
Quote Anchor link
Hmm, zlib geinstallerd, krijg nog altijd hetzelfde.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 08:55:00
Quote Anchor link
ja, alsof zlib niet standaard op cc draait? volgens de wizards is het de nadeligheid van cc. Je moet al die libs en hun dependencies ook nog installeren. dat ga ik nu proberen, ik post wel de resultaten. (de dependecy-tabellen op de apt-servers van pointclark zijn niet zo denderend)
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 09:03:00
Quote Anchor link
aaargh! volgens de clark-servers zijn libpng en libjpeg al "the newest version" die versies zijn al meer als een jaar oud! - dat wordt dus tarren en configgen

Edit: zlib is ook al verouderd. Alles in cc 2.2 is oeroud! Dit is niet fijn werken, ik denk dat ik mn eigen distro ga maken onderhand. Alle distro's doen k*t tegenwoordig.
Gewijzigd op 04/09/2004 09:05:00 door Joris van Rooij
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 10:39:00
Quote Anchor link
cd ~
wget http://www.gzip.org/zlib/zlib-1.2.1.tar.gz
gzip -d zlib-1.2.1.tar.gz
tar -xf zlib-1.2.1.tar
cd zlib-1.2.1
make
make install
echo "dat ging wel goed"
cd ~
wget ftp://swrinde.nde.swri.edu/pub/png/src/libpng-1.2.6.tar.gz
gzip -d libpng-1.2.6.tar.gz
tar -xf libpng-1.2.6.tar
cd libpng-1.2.6
cd scripts
cp makefile.linux ../makefile
cd ..
make
make install
echo "ok dan die is ook gelukt"
cd ~
wget http://freeware.sgi.com/source/libjpeg/libjpeg-6b.tar.gz
gzip -d libjpeg-6b.tar.gz
tar -xf libjpeg-6b.tar
cd libjpeg-6b
./configure
make
make install
echo "GVD"
cd /usr/local/man
mkdir man1
cd ~/libjpeg-6b
make install
echo "nu duggiet wel"
cd ~
wget http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/freetype/freetype2/freetype-2.1.9.tar.gz
gzip -d freetype-2.1.9.tar.gz
tar -xf freetype-2.1.9.tar
cd freetype-2.1.9
./configure
echo "hij zegt unix maar hij bedoelt linux en is eigenlijk ook het zelfde voor hem"
make
make install
echo "dat was leuk"
cd ~
wget http://koala.ilog.fr/ftp/pub/xpm/xpm-3.4k.tar.gz
gzip -d xpm-3.4k.tar.gz
tar -xf xpm-3.4k.tar
cd xpm-3.4k
echo "vuk een Imakefile"
echo "hebben we xmkmf nodig - dus X"
echo "dan maar zonder X image support"
echo "who needs X anyway"
cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

volgens mij heeft hij nog steeds geen jpeg support, maar de jpeg-library staat er wel op.
ik hoop dat dit een fout is in de ./configure, want make gaf geen errors.

GD Succesvol Geinstalleerd...

groeten Joris ;)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.