Gegevens ophalen uit sessie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »
Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 17:36:00
Quote Anchor link
Mijn login script maakt gebruik van sessies, hierin is de gebruikersnaam voor mij van belang want die wil ik gebruiken voor een welkomst tekst.

Ik wil dus: Welkom; 'gebruikersnaam'.
Waarin gebruikersnaam dus variabel is aan de gebruikersnaam van het ingelogde account.

De inlogscript die ik gebruikt hebt kan je hier vinden:
http://www.phphulp.vindme.nl/AKLogin/code/index.php

Weet iemand hoe ik de gebruikersnaam van de ingelogde persoon kan opvragen en van de sessie en daarmee een welkomsttekst kan maken?

Alvast bedankt!
Stef
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 09:33:26
 

03/06/2009 17:43:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
 

$select
= mysql_query("SELECT Gebruikersnaam FROM gebruikers WHERE ID = \"".$_SESSION['USER_ID']."\"");

echo mysql_result($select,0);

?>


Niet getest maar moet werken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 

03/06/2009 17:44:00
Quote Anchor link
Die zul je d'r in login.php bij moeten zetten (zoals die andere sessie vars), zodat je ergens anders echo $_SESSION['gebruikersnaam']; kunt doen.
BTW, volgens mij klopt dat script ook niet helemaal. Die if met die session's daar is als het goed is niet nodig.
@Hierboven, onzinnig, niet nodig.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 17:52:00
Quote Anchor link
Dus die code kan ik niet gebruiken?

Je zegt dat ik iets bij login.php moet zetten, bedoel je dan een var die opgeslagen wordt in een sessie zodat ik hem later met $_SESSION['gebruikersnaam']; kan echoën?

Hoe kan ik dat doen dan? (sorry ik snap dat allemaal nog niet helemaal) (A)

(wat bedoel je met dat script klopt niet helemaal, over welke script heb je het dan?)

Groetjes,
Stef
 
Niels

Niels

03/06/2009 17:54:00
Quote Anchor link
Volgens mij roep je de functie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
session_start();
?>


... ook niet helemaal in het begin aan. Je doet eerst een:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>


Misschien is dit van invloed op je script...
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 17:56:00
Quote Anchor link
@ niels, misschien zou ik session dan voor de error reporting moeten doen, maar dan nog, heb ik nog steeds geen manier om de gebruikersnaam op te roepen
 
Mr.Ark

Mr.Ark

03/06/2009 17:56:00
Quote Anchor link
Bij je login.php

$_SESSION['USER_LOGGED'] = 'yes';
$_SESSION['USER_IP'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$_SESSION['USER_LEVEL'] = $Sessielevel;
$_SESSION['USER_ID'] = $aRij['ID'];

Maak je nog een sessie aan.

$_SESSION['USER_NAME'] = $aRij['Gebruikersnaam'];

Dan moet je natuurlijk nog wel bij de select query van de login.php de gebruikersnaam selecteren.

Als je dat hebt gedaan kan je de gebruikersnaam gewoon aanvragen met: $_SESSION['USER_NAME']
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 17:57:00
Quote Anchor link
Ik zal eens kijken, thanks
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

03/06/2009 18:04:00
Quote Anchor link
Uhm klein vraagje over dat select query, wat moet ik er dan bijzetten? en waar precies? want het werkt iig niet zonder ^^

Alvast bedankt,
Stef
 
Mr.Ark

Mr.Ark

03/06/2009 18:06:00
Quote Anchor link
Dubbel post is niet nodig, Daarvoor is een Edit knopje.

=>

SELECT
ID,
Level

Moet worden

SELECT
ID,
Level,
Gebruikersnaam
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/06/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Dit heeft inderdaad gewerkt, heel erg bedankt!

Nu dat ik wat aan het uitbreiden ben, stuit ik op andere problemen die wel nog zo ongeveer bij deze topic horen.

Ik wil dat de speler een 'stad' krijgt (om het makkelijk te zeggen).
Deze stad heeft als standaard naam: 'Beach Camp'

Ik heb in phpmyadmin een extra kolom gemaakt met de naam: 'empirename'.
Hierbij een standaardwaarde ingevuld van 'Beach Camp'.

Ik wilde in een menu de naam van mijn stad hebben zoals:
Jouw stad:
Beach Camp

Ik dacht dus van laat ik het zelfde een uitproberen als dit bovenstaande (met de gebruikersnaam)

Dus bij mijn Query schreef ik 'empirename' erbij:

SELECT
ID,
Level,
Gebruikersnaam,
empirename

En bij het aanmaken van de sessie:
$_SESSION['EMPIRE_NAME'] = $aRij['empirename'];

op mijn profielpagina, waar ik de naam van de stad (empire) dus wilde hebben schreef ik

<p>
Jouw stad: <br>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo $_SESSION['EMPIRE_NAME'];
?>


</p>

Dus nu heb ik staan wat ik wilde hebben staan, MAAR!
Ik wil dat de spelers de mogelijkheid hebben om de naam van hun stad te veranderen naar wat hun willen.

Dus ik maak een pagina aan: changeempirename.php
Ik heb al een form gemaakt:

<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
<table width="303" border="0">
<tr>
<td><p>Nieuwe naam:</p></td>
<td><input type="text" name="EmpireName" /></td>
</tr>
<tr>
<td><input name="Go" type="submit" id="Go" value=" Verander " />
<td></td>
</tr>
</table>
</form>

Ik dacht even slim te zijn om de registratieformulier aan te passen om zo iets bij te schijven in mijn database. dus ik had dit zo aangepast:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
<?PHP

/* Kijken of er iets gepost wordt. */
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

    /* Kijken of er op de knop GO wordt geklikt. */
    if(isset($_POST['Go']))
    {

        /* Kijken of er een gebruikersnaam is ingevuld. */
        if(isset($_POST['EmpireName']) && $_POST['EmpireName'] != '')
        {

                                            /* Query uitvoeren om te kijken of gebruikersnaam al bestaat. */
                                            $aQuery =
                                            "
                                                SELECT
                                                    empirename
                                                FROM
                                                    gebruikers
                                                WHERE
                                                    empirename = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['EmpireName'])."'
                                            "
;
                                            
                                            /* Resultaat van de query. */
                                            $aResultaat = mysql_query($aQuery);
                                            
                                            /* Kijken of de Query is gelukt. */
                                            if(!$aResultaat)
                                            {

                                                /* Er is een fout opgetreden met de aQuery. */
                                                echo 'Er is iets fout gegaan met de Query. aQuery: '.$aQuery.'';
                                            }

                                            else
                                            {
                                                /* Kijken of gebruikersnaam bestaat. */
                                                if(mysql_num_rows($aResultaat) == 1)
                                                {

                                                    /* Gebruikersnaam bestaat al. */
                                                    echo 'Deze naam is al in gebruik, Kies A.U.B een ander naam, <a href="javascript: history.go(-1)"class="link_orange">Terug</a>.';
                                                    exit();
                                                }{
                                                            
                                                            /* Query uitvoeren om de gegevens in de database te plaatsen. */
                                                            $cQuery =
                                                            "
                                                                INSERT INTO
                                                                    gebruikers
                                                                    (
                                                                        empirename,
                                                                    )
                                                                VALUES
                                                                    (
                                                                        '"
.mysql_real_escape_string($_POST['empirename'])."',
                                                                    )
                                                            "
;
                                                            
                                                            /* Resultaat van de query. */
                                                            $cResultaat = mysql_query($cQuery);
                                                            
                                                            /* Kijken of de query is gelukt. */
                                                            if(!$cResultaat)
                                                            {

                                                                /* Fout opgetreden met invoeren van gegevens. */
                                                                echo 'Er is een fout opgetreden met het aanmaken van een nieuwe naam, <a href="/profiel.php">Terug</a>.';
                                                                exit();
                                                            }

                                                            else
                                                            {                                                
                                                                /* Account is succesvol aangemaakt. */
                                                                echo 'Uw empire naam is succesvol veranderd ';
                                                            }
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                            }
                                        }

                                
                                                        
    

?>

Jammer genoeg was ik niet slim genoeg en wekt dit niet,
hij geeft namelijk een error op :
'".mysql_real_escape_string($_POST['empirename'])."',

Zat ik al een beetje in mijn buurt met het veranderen van je stadsnaam?
Of ben ik nou helemaal de verkeerde richting op aan het gaan...

Hoe ver ik al dacht was:
Er moet een form zijn die de stadsnaam post in de database (en gecontroleerd of het veld niet leeg is, of de naam al niet bezet is enz.)

En de sessies moeten aangepast worden, want ik ga er vanuit dat als je inlogd dat je gegevens die in je sessie worden opgeslagen vast liggen en de gehele duur van de sessie niet aangepast worden aan wat er veranderd in de database. (ik wil namelijk dat de naam van je stad meteen veranderd, en niet dat je eerst opnieuw moet inloggen om je nieuwe naam te bekijken)

Weet iemand hier iets voor? (A)
Alvast bedankt!

Mvg,
Stef
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.