geshi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Ik maak gebruik van geshi voor colorcoding en line nummers
nu zit ik met het volgende probleem ik haal de bericht uit de database.

probleem is dat gelijk de hele bericht 'ge-geshied' word .

hoe zorg ik ervoor dat ik netzoals op deze forum alleen alles tussen < ? php en ? > 'ge -geshied' krijg?????
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 15:33:01
 
Wouter K

Wouter K

28/03/2008 14:45:00
Quote Anchor link
bedoel je gescheiden krijgt ?
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 15:00:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar preg_replace_callback.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 16:54:00
Quote Anchor link
jaah zoals dit :


normaal tekst

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

php codes

?>




ik heb zelf:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
$query
= "SELECT *
              FROM   tbl_replies
              WHERE     reply_toppic ="
.$_GET['id']. "
              ORDER BY reply_ID ASC"
;
    $mysql = mysql_query($query) or die(mysql_error());

    while ($row = mysql_fetch_array($mysql)) {
        

    
        $bericht = $row['reply_bericht'];
        

        $bericht =& new GeSHi($bericht, 'php');
        $bericht->set_header_type(GESHI_HEADER_DIV);
        
        
        
        echo $row['reply_user'].
             '<br>'
             .$bericht->parse_code();

    }

?>


dit 'Geshied' alles wat dus niet de bedoeling is :(
met die preg_Replace_callback kom ik er nie egt uit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruud van Dijk
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 17:20:00
Quote Anchor link
Or die? Tabel? Font? Hóóó 'ns effe! Zulke dingen kun je makkelijk weergeven in een div. In plaats van font gebruiken we tegenwoordig span.

Or die is een lelijke, lompe manier van foutafhandeling. Eigenlijk kun je het niet eens foutafhandeling noemen: je doodt geen pagina's/errors/tekst, toch?

$query is wel een goede variabele naam. $mysql daarintegen niet. Het resultaat wat je krijgt uit mysql_query() is geen mysql. Zoiets heet een resultaat. $result of $resultaat zal dus eerder op z'n plaats zijn.

Met ordenen op een ID zal Frank blij zijn. Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan. Je kunt beter op een datum ordenen. Data zeggen veel meer dan IDs, wat eigenlijk maar een cijfertje is.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 17:28:00
Quote Anchor link
kan net zo goed op ID want het is autoincrement dus op datum geeft de zelfde resultaat

verder klopt het dat ik het beter $result kan noemen


$bericht = str_replace('
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php', '<table border="1" width="700px" align="center"><tr><td><font size="4" color="red">CODE</font>', $bericht);
        $bericht = str_replace('?>


', '</td></tr></table>', $bericht);


moet weg dus zal mn post ff editen ;)

maar nu hoop ik eigenlijk nog op een antwoord op mn vraag:)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 17:37:00
Quote Anchor link
Quote:
Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan.

Ben maar eigenwijs, van mijn part ga je de discussie aan met Frank. Je zult toch niet winnen...

Je kunt misschien via htmlentities() eerst de PHP-tags 'kapot' maken. Daardoor zullen ze sowieso weergeven worden. Controleer dan op de entity-codes van de < en > om op de tags te strippen. Het gebruik van preg_replace() is hier ook aan te raden. Met str_replace() red je het niet.
 
Wouter K

Wouter K

28/03/2008 17:54:00
Quote Anchor link
Djemo schreef op 28.03.2008 17:37:
Quote:
Een ID is niets, het geeft alleen een uniek record aan.

Ben maar eigenwijs, van mijn part ga je de discussie aan met Frank. Je zult toch niet winnen...

Je kunt misschien via htmlentities() eerst de PHP-tags 'kapot' maken. Daardoor zullen ze sowieso weergeven worden. Controleer dan op de entity-codes van de < en > om op de tags te strippen. Het gebruik van preg_replace() is hier ook aan te raden. Met str_replace() red je het niet.


Maar zoals Frank zegt htmlentities zijn niet goed voor in een Db te stoppen wel om er weer uit te halen.
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 18:07:00
Quote Anchor link
Zo lang je maar de originele inhoud van het bericht in je database hebt, kan je bijvoorbeeld deze functie gebruiken om alleen de code binnen een post een kleurtje te geven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
function highlight_callback($matches)
{

    return highlight_string($matches[1], true);
}


/* of voor Geshi */
function highlight_callback($matches)
{

    $geshi = new GeSHi($matches[1], 'php');
    $geshi->set_header_type(GESHI_HEADER_DIV);
    return $geshi->parse_code();
}


$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?' . '>}s', 'highlight_callback', $bericht);

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/03/2008 18:13:00
Quote Anchor link
@Wouter: kun jij mij een quote geven waar ik zeg dat je htmlentities() van te voren moet gebruiken? Ik heb het nooit gehad over handelingen voor een query. Ik heb het alleen maar gehad over handelingen voor het weergeven ;).

@Jelmer: ik verbaas me altijd weer over regexs...
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:15:00
Quote Anchor link
die van jelmer werkt inderdaad er zit alleen nog een probleempje achter
want hij voert de html codes uit hoe ga ik dat nog tegen en op welke plek moet ik het zetten ?
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:21:00
Quote Anchor link
dan moet je htmlspecialchars gebruiken.
dus op regel 14 van Jelmers script dit plaatsen:
$bericht = htmlspecialchars($bericht);
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:26:00
Quote Anchor link
dan gaat de geshi fucntie verloren dus werkt niet :(

EDIT: komt als gwone tekst neer zonder kleur :( etc
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruud van Dijk
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:34:00
Quote Anchor link
Dat is waar ook,
Ik neem aan dat je ná regel 15 $bericht echoed?
Dan moet je
$bericht = htmlspecialchars($bericht);
tussen
$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?' . '>}s', 'highlight_callback', $bericht);
en
echo $bericht; // oid.
zetten.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 18:39:00
Quote Anchor link
hij word gereturned dus word geen echo gebruikt ;)

zelf dacht ik aan return $geshi->parse_code(); vervangen door return htmlspecialchars($geshi->parse_code());

maar dat geeft ook geen kleurcodes enzo weer etc :(
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

28/03/2008 18:50:00
Quote Anchor link
Wordt wel lastig zo ;)
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 18:51:00
Quote Anchor link
Je moet de code even van de rest van het bericht scheiden, omdat je de code apart moet behandelen (hier moet immers geen htmlentities overheen, over de rest van het bericht wel) Daarna moet je beiden weer samenvoegen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
function substitute_code_callback($matches)
{

    global $code;
    $code[] = $matches[0];
    $identifier = count($code) - 1;
    
    return chr(0) . $identifier . chr(0);
}

function
highlight_code_callback($matches)
{

    global $code;
    return highlight_string($code[$matches[1]], true);
}


/* Deze array bevat tijdelijk alle code van een bericht. Let op dat je hem
   voor je aan een nieuw bericht begint weer even leegt */

$code = array();

/* Code extraheren */
$bericht = preg_replace_callback('{<\?(?:php|=)?(.+?)\?'.'>}s', 'substitute_code_callback', $bericht);

/* Voer alle handelingen op de rest van het bericht uit, zoals UBB & HTML */
$bericht = htmlentities($bericht, ENT_QUOTES, 'UTF-8');

/* Code gehighlight weer terug in het bericht plaatsen */
$bericht = preg_replace_callback('{\x00([0-9]+?)\x00}', 'highlight_code_callback', $bericht);

echo $bericht;
?>

Je moet de highlight-functie nog even naar geshi omzetten. Merk op dat ik hier 0bytes gebruik als plaatsvervangers voor de code. Normaal komen die als het goed is niet voor in een bericht.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 19:44:00
Quote Anchor link
dat werkt inderdaad super nu alleen nog een vraagje over de opmaak...

de niet code gedeelte worden de enters weggelaten hoe krijg ik die terug
ik weet dat er zoeits bestaat als nl2br maar zou niet weten waar ik het moet toepassen :(
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Na
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = htmlentities($bericht, ...);

voeg je nl2br toe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = nl2br($bericht);


nl2br zet het \n (newline) karakter om in een HTML break, <br>. Daarom moet je het na htmlentities doen. Geshi doet dit al voor je code, dus daarom moet het voor de tweede preg_replace_callback.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

28/03/2008 20:19:00
Quote Anchor link
thanx :)

volgende probleeem ..:(

als ik geen php code in een bericht zit dan krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Cannot redeclare substitute_code_callback() (previously declared in C:\wamp\www\Project5 Forum\toppic.php:105) in C:\wamp\www\Project5 Forum\toppic.php on line 105


hoe krijg ik die weg ??
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2008 20:24:00
Quote Anchor link
Heb je de functies binnen een lus gezet? Of staan ze op meerdere plekken? Want je mag een functie maar 1 keer definiëren.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.