getField i.p.v. getName

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
The Ultimate

The Ultimate

16/01/2011 23:10:57
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ben bezig met het opzetten van een OOP website. Uiteraard heb ik meerdere database tabellen met gegevens. Nu kan ik voor elke column in een bepaalde table het volgende doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    public function getZipcode()
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT zipcode FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row['zipcode'];
            }
        }
    }
//->getZipcode()
?>

Maar is het niet veel handiger om dit te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    public function getField($field)
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT $field FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row[$field];
            }
        }
    }
//->getField()
?>


Graag jullie gedachten hierover...
Gewijzigd op 16/01/2011 23:12:04 door The Ultimate
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:28:06
 
Jens V

Jens V

16/01/2011 23:20:46
Quote Anchor link
Als je met klassen werkt, is het dan niet de bedoeling dat je bij het opbouwen van de pagina je object inlaadt, en pas je db opnieuw contacteert als je iets verandert?
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

16/01/2011 23:39:51
Quote Anchor link
Zelfs zonder klassen is dat nog de bedoeling; iets veranderen kan toch pas met een nieuw request.

Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.

Ik ben het met de essentie van je vraag eens. Als je voor elk veld een zelfde getter nodig hebt, kan dat best met de veldnaam als een parameter.

Let op 'zelfde'. Ik heb best objecten die sommige tabelvelden helemaal niet afgeven, of er stiekem eerst een bewerking op loslaten. Dan kun je __call gebruiken. Laten we afspreken dat je "veld" altijd opvraagt door $object->getVeld() te doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
public function __call($name, $args) {
  if (substr($name, 0, 3) == 'get') {
    $prop = substr($name, 3);
    if (isset($this->$prop)) return $this->prop;
    trigger_error(__CLASS__ .' heeft geen '.$prop);
  }
}
 
The Ultimate

The Ultimate

17/01/2011 08:38:26
Quote Anchor link
Jens V op 16/01/2011 23:20:46:
Als je met klassen werkt, is het dan niet de bedoeling dat je bij het opbouwen van de pagina je object inlaadt, en pas je db opnieuw contacteert als je iets verandert?
Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Zelfs zonder klassen is dat nog de bedoeling; iets veranderen kan toch pas met een nieuw request.
Ik denk dat Jens bedoelt te zeggen dat je bij het instantieren van een object meteen alle mogelijke waardes uit de database in het object plaatst zodat je er de hele pagina bij kunt en dus niet telkens opnieuw een sql-query hoeft uit te voeren. Ik weet niet of dat de bedoeling is (lijkt me eigenlijk wel sneller) en hoe ik dat dan vorm moet geven. Tips zijn welkom.

Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.
Ja, je hebt ook helemaal gelijk. Die return hoort daar niet. Stom van me. Soms dan zit je zo vast in je gedachte. Het gaat in dit geval niet fout omdat het telkens om 1 waarde gaat maar dat maakt het inderdaad nog niet goed. Bedankt dat je me daarop hebt gewezen. Zal het aanpassen.

EDIT:
Ik dacht "dat pas ik wel even aan". Niet dus. Hoe kan ik onderstaande foreachloop nou het beste vervangen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    public function getId()
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT id FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row['id'];
            }

        }
    }
//->getId()
?>


Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Let op 'zelfde'. Ik heb best objecten die sommige tabelvelden helemaal niet afgeven, of er stiekem eerst een bewerking op loslaten. Dan kun je __call gebruiken. Laten we afspreken dat je "veld" altijd opvraagt door $object->getVeld() te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
public function __call($name, $args) {
  if (substr($name, 0, 3) == 'get') {
    $prop = substr($name, 3);
    if (isset($this->$prop)) return $this->prop;
    trigger_error(__CLASS__ .' heeft geen '.$prop);
  }
}
?>
Ok, ik zie wat je me probeert te zeggen. Kan ik deze call gewoon in mijn object-class plaatsen samen met mijn algemene fieldgetter en dan een veld opvragen d.m.v. $obj->getField()? En wat is het nut dan precies van deze __call()?
Gewijzigd op 17/01/2011 10:35:35 door The Ultimate
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

17/01/2011 23:22:45
Quote Anchor link
* foreach: sja, wat wil je? Je query lijkt door de WHERE 1 record op te halen, klopt dat?

__call is een magische methode. Zoek maar op, is leuk. Hij gaat af wanneer je een methode op een object aanroept die je niet gedefinieerd hebt (of die niet bereikbaar is, dwz niet publiek, of indien uit een subklasse aangeroepen, private).

Je vraagt een veld 'huisnummer' op met $obj->getHuisnummer, zonder dat je die methode hoeft te schrijven. Hm, doe in dat geval ook nog even strtolower() bij de toekenning aan $prop; ik heb zelfs een methode die camelcase omzet in underscored, als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    private function flatcamel($name) {
    // om het helemaal mooi te maken, camelcaps weer omzetten naar underscores. Oeps: als de eerste letter een hoofd- is, niet underscoren
        return strtolower(preg_replace('/(?!^)[A-Z]/', '_\0', substr($name, 3)));
    }
 
Pim -

Pim -

18/01/2011 00:11:44
Quote Anchor link
In plaats van die foreach kan je $result->fetchAssoc() oid gebruiken.
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

18/01/2011 00:23:23
Quote Anchor link
Quote:
Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.


Waarom is een return binnen een foreach slecht? Als je een onbekend aantal elementen hebt - laten we zeggen dat het er heeel veel zijn - en de eerste van de elementen die iets speciaals heeft, is de uitkomst van je function... Wat is er dan perfecter dan een return in een foreach?

flatcamel wordt trouwens ook wel een slug genoemd. Of sluggen of slugifyen of zoiets.
Gewijzigd op 18/01/2011 00:23:56 door rudie dirkx
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

18/01/2011 21:44:34
Quote Anchor link
Rudie, mijn opmerking had een nauwere scope dan jouw wedervraag. Ultimate probeert iets dat hij op die manier niet goed uitdrukt.
Dan nog heb ik liever geen return in een foreach. Als je heel veel elementen ophaalt en er dan toch maar een behandelt, deugt je algoritme niet voor de taak onderhanden. (En je laat wel heel veel werk liggen voor de garbage collector, en als C-student had je een vette onvoldoende van me gekregen op een tentamen. Maar dat helemaal terzijde :) )


slug, wat is dat ook alweer? Ik kwam het tegen in een CMS, als een string die direct in de url gezet mag worden, in tegenstelling tot de productnaam die spaties en dergelijke ellende kan bevatten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.