Gratis design op maat...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Kobar Secret

Kobar Secret

13/02/2012 22:18:00
Quote Anchor link
beste phphulpers,

Ik ben een nieuwe webdesign website begonnen, hierin maak ik simpele basic html/css beetje php website`s dit als hobby voor een lage prijs...

Nu heb ik al 1 voorbeeld op mijn site, Alleen wil er 3 hebben om als voorbeeld te tonen, Nu zou ik graag hieronder van de mensen willen weten WAAROVER je website zou moeten gaan, En eventueel wat extra info/uitleg omtrent hoe het eruit zou moeten komen zien...

Jullie mogen zelf komen met onderwerpen/ideeen, en ik kies er 2 uit die gratis van een webdesign worden voorzien, Een bedankje achteraf is genoeg...
En een eventuele kleine kostenvergoeding zou vriendelijk zijn maar is geen verplichting

slechts 3 kleine eisen,
- Hij moet online komen op een domein zodat ik een voorbeeld URL kan geven
- Er mag niet aan geknutselt worden, Moet er iets veranderd worden doe ik dit eventueel
- Er komt ergends klein in een hoekje weggemoffelt Kobar Design`s te staan

Mochten jullie hier iets in zien, Laat dan even je onderwerp en wat eventuele iedereen achter hieronder...
Mocht je contact willen via de mail,
dan kan dit op ([email protected])
zonder punten natuurlijk, dit is tegen spambots

M.v.g
Kobar
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:54:08
 
Niels K

Niels K

13/02/2012 22:27:55
Quote Anchor link
Beste Kobar,

Ik vind het allereerst een leuk initiatief! Daarnaast, kan je wat werk laten zien? Dan weten (evt) geïnteresseerden hoe jij designed.

Alvast bedankt,

Niels
 
- Jim  -

- Jim -

13/02/2012 23:45:59
Quote Anchor link
Eis 2 is geen kleine in mijn ogen.
Jij maakt dus het design, (en ook de achterliggende code???)
Maar je mag er niets aan varanderen??????????????????

Wordt de pagina dan ook jou eigendom?

Hé, ander nieuws op de pagina.... (mag ik dus niet toevoegen???)
Hé, typo op de pagina... (niet aankomen, dat mag niet....???)
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 00:26:08
Quote Anchor link
@jim Jawel, moet alleen niet zo zijn dat de site straks 50% anders is als hoe ik hem geleverd heb, Dan laat ik een voorbeeld zien van wat JIJ veranderd hebt, En mocht iemand het ''verknallen'' staat mijn label er op

@niels Ik kan je wel vast een voorbeeld geven, Waar je tevens in mijn portfolio screenshots kan vinden van een eerder werk, Helaas is deze nog niet online te bezichtigen ivm dat het cafe waar deze voor is gemaakt nog niet officieel van de eigenaresse is

tevens is de site nog gedeeltelijk onder contructie dus let niet op bijv de homepage waar de textopmaak nog wat aangescherpt moet worden, Ook de prijzen kloppen nog niet

Kijk hier
 
John Cena

John Cena

14/02/2012 08:09:24
Quote Anchor link
Kobar,

Je lightbox bij portfolio is te groot en laad echt te langzaam.
Daarnaast
Quote:
Wij maken dus
simpele en vooral basic website`s, En
mooie layout`s en logo`s voor een
mooie site, En voor mooie plaatjes en
achtergronden moet U bij ons zijn,


Je achtergrond verpest dit stukje tekst.
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2012 09:00:51
Quote Anchor link
Kobar, weet je zeker dat je al klaar bent? Niet om je af te zeiken, maar heel veel beginners willen zo'n beetje binnen 1 week een bedrijf opstarten in webdesign. Als ik jou topics zo bekijk en de extra vragen die je vroeg als ik antwoord gaf lijkt het me dat je nog maar slechts de basis in handen hebt.
Ja, je weet nu wat HTML en CSS is en je zou er een simpel website'je mee kunnen maken. Maar weet je zeker dat je goede code voorschotelt, weet je zeker dat je website er mooi uit ziet? Een webdesign bedrijf is veel meer dan slechts HTML en CSS. Je moet kunnen designen en je moet ervaring opdoen, veel ervaring voordat je zo'n bedrijf opstart.
Je moet juiste HTML kunnen schrijven en goede CSS.

Als ik even op je site kijk merk ik wat dingen op:
- font tag komt uit de vorige eeuw. Tegenwoordig doen we dit met CSS
- HTML tags horen in kleine letters
- geen inline CSS gebruiken
- Onnodig veel break tags, en ik mis een paragraph tag
- geen doctype
- veel te veel head en body tags in je code
- een menu hoort in een list, niet als een zin
- als het menu onder je content staat (wat ik sowieso al vreemd vind) dan plaats je de code toch niet boven de content?
- ik mis de Content-Type meta tag
- geen gebruik van short-hands in CSS
- comments in je script tag is zeer ouderwets en moet je weghalen
- small tag hoort ook in het museum thuis
- ik mis de html tag

Nee, kobar, ik wil jou echt 1 ding op het hart drukken begin nog geen bedrijfje. Leuk dat je het kan, dat maakt het alleen maar leuker, maar je hebt nog veel te leren. Ga eerst veel voor jezelf maken en dan op geven moment (zeg over een jaar) kun je eens gaan nadenken over een design.
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 10:15:46
Quote Anchor link
Tsja, Tis maar een beetje voor de hobby...
Me site laad traag, Ja thumbs hebben nog een wit randje, allen is nog png dus laat sloom

JO waarom is de site nog niet gepublished?
Idd moet nog bijgeschaafd worden, Hier en daar moet echt nog wel wat gedaan worden
Maar dit komt goed...

En een webdesign bedrijf moet alles kunnen, Onzin dus als ik een stratemaker ben die altijd in de grote weg gezeten heb, kan ik nu ook een perfecte engelse tuin maken en zoniet ben ik geen stratemaker?

Ik neem alleen die taken op me die ik kan, en lukt het niet, jammer dan er gaat geen geld in om er hangen geen levens aan vast, en ik kan de ervaring gebruiken

Neem je gezeik dus lekker mee ik weet zeker dat ik 2 mensen blij kan maken met een mooi design, En dat er hier en daar iets mis is met de code jammer man het werkt
 
Joakim Broden

Joakim Broden

14/02/2012 10:26:36
Quote Anchor link
Kobar Secret op 14/02/2012 10:15:46:
Neem je gezeik dus lekker mee ik weet zeker dat ik 2 mensen blij kan maken met een mooi design, En dat er hier en daar iets mis is met de code jammer man het werkt

Gezeik, wil je je grote mond wel even houden? Hij komt met verbeter punten wat echt noodzakelijk is als je een front-end programmeur/vormgever wilt worden. En jij moet dat nog worden.

Als ik zo'n gratis ontwerp wil, wat krijg ik dan? Doe je dan ook een doelgroep onderzoek? Want als je een website wilt ontworpen moet je wel weten hoe je doelgroep is en wat die wil. etc etc
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2012 10:43:20
Quote Anchor link
Hertog Jan op 14/02/2012 10:26:36:
Als ik zo'n gratis ontwerp wil, wat krijg ik dan? Doe je dan ook een doelgroep onderzoek? Want als je een website wilt ontworpen moet je wel weten hoe je doelgroep is en wat die wil. etc etc


Jij moet aangeven hoe je het wilt hebben. Je krijgt dus alleen een design. Dat is wat ik lees.

Kobar Secret op 14/02/2012 10:15:46:
Tsja, Tis maar een beetje voor de hobby...

En dat er hier en daar iets mis is met de code jammer man het werkt

Als het echt alleen hobby is, houd het dan ook zo en ga geen bedrijf beginnen.
Die laatste opmerking vind ik niet zo handig. Omdat het werkt, is het dus goed?!?!
Doe iets goed of doe het niet (en ga het leren, zodat het goed wordt).
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 11:27:34
Quote Anchor link
Hertog Jan op 14/02/2012 10:26:36:
Kobar Secret op 14/02/2012 10:15:46:
Neem je gezeik dus lekker mee ik weet zeker dat ik 2 mensen blij kan maken met een mooi design, En dat er hier en daar iets mis is met de code jammer man het werkt

Gezeik, wil je je grote mond wel even houden? Hij komt met verbeter punten wat echt noodzakelijk is als je een front-end programmeur/vormgever wilt worden. En jij moet dat nog worden.

Als ik zo'n gratis ontwerp wil, wat krijg ik dan? Doe je dan ook een doelgroep onderzoek? Want als je een website wilt ontworpen moet je wel weten hoe je doelgroep is en wat die wil. etc etc


Aangezien ik zelf kies welke ik maak, bepaal ik dus zelf de doelgroep al?
En opbouwende kritiek en afsnauwen zijn 2 totaal andere dingen, dus wel gezeik, En betreft dat je mij opdraagd mijn ''grote mond'' te houden, Helaas heb jij mij niet gebaard dus hou die woorden alsjeblieft in je mond...

betreft
Quote:
Hij komt met verbeter punten wat echt noodzakelijk is als je een front-end programmeur/vormgever wilt worden. En jij moet dat nog worden.
denk dan ook dat dit de reden is dat ik er 2 gratis maak, Overigends kun je natuurlijk ook geen youtube of google verwachten voor niks, snap dat je als nederlander een knaak wil voor je dubbeltje, Maar dit zit er niet in, ik heb de voorbeelden en de ervaring nodig, en daarom kost het niks, en als je iets krijgt wat gratis is zeg je dankjewel, en als je het niet nodig hebt pak je het niet aan...

Nogmaals, Hoef hier geen negatieve berichten.
opbouwende kritiek, fine, maar leer het vanzelf
Wil alleen mensen hier die 0,0 weten van scripten, maar toch een leuke hobby site, of net wat willen, en die help ik aan een mooie en handige site...

Toevoeging op 14/02/2012 11:30:34:

/edit

@obelix
Quote:
Als het echt alleen hobby is, houd het dan ook zo en ga geen bedrijf beginnen.
Die laatste opmerking vind ik niet zo handig. Omdat het werkt, is het dus goed?!?!
Doe iets goed of doe het niet (en ga het leren, zodat het goed wordt).
nogmaals hoe LEER je het BESTE scripten? vertel het me eens?

aangezien ik nog geen enkele tut gevolgt hebt waarin niet staat, PROBEER HET ZELF EENS
kortom dat doe ik hier, en bedrijf bedrijf, Wie heeft het hier over een bedrijf?
Het is gewoon een hobby die ik heb, en waar ik beter in wil worden, nu kan ik wel onzin scripten en de scripts verweideren, maar kan beter iemand die totaal niks van scripten afweet maar toch een leuk siteje wil van iets simpel en basic voorzien?
Of zie ik dit verkeerd?

Beetje jammer dit jongens...
 
John D

John D

14/02/2012 11:36:16
Quote Anchor link
Wil je naar buiten treden met het maken of designen van websites ga dan eerst een jaartje of wat nederlands leren. Nu ga je meteen zeggen, teksten ga ik niet zelf maken maar denk er ook aan dat je "schriftelijk" met klanten moet kunnen communiceren en je schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is nog niet eens boven nul. Mijn neefje in de eerste klas mbo na een lesje php heeft ook besloten om webdesigner te worden. Omdat naar mijn mening analytisch denkvermogen ontbreekt en tegenwoordig al helemaal niks meer wordt gedaan aan gestructureerd programmeren en men meteen begint te kloppen op het keyboard en 1000x moet testen zal ik bij deze webdesigners nooit opdrachten uitzetten!
 
Stephan Hendrikx

Stephan Hendrikx

14/02/2012 11:43:11
Quote Anchor link
Eh Kobar, een kleine tip: Je leert het beste scripten door je kwetsbaar op te stellen en open te staan voor kritiek. Doe wat met die kritiek en wees er dankbaar voor, dat heeft mij ook enorm geholpen.

Kijk hier eens voor de gein:
http://www.frederike.nl/cgi-bin/scripts/db.cgi?ID=68&view_records=1&ww=on
Gewijzigd op 14/02/2012 11:49:59 door Stephan Hendrikx
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2012 12:04:47
Quote Anchor link
Kobar Secret op 14/02/2012 11:27:34:
Beetje jammer dit jongens...


Precies. Beetje jammer. Dat we hier nog tijd/energie in steken.....
 
Joakim Broden

Joakim Broden

14/02/2012 12:35:48
Quote Anchor link
Kobar Secret op 14/02/2012 11:27:34:
Aangezien ik zelf kies welke ik maak, bepaal ik dus zelf de doelgroep al?

Wrong! Jij kiest misschien de opdrachtgevers/opdrachten. De doelgroep kiest de opdrachtgever. Stel je krijgt een een opdracht: Maak een website voor kleuterschool. Nou hoe ga je de website dan vormgever? Nu ik je zo een beetje ken zou je het heel kleurrijk en kinderlijk maken met de font Comic Sans bv, want dat zou je zeggen vanwege een kleuterschool. Wrong! de ouders van de kleuters bezoeken de website niet de kleuters dus de ouders is de doelgroep. Voordat je begint met een website moet je de doelgroep kennen en weten en aangezien jij een eigenwijs iemand bent die geen reet van andere mensen aan wilt nemen heb je dit nog nooit gedaan. Een doelgroep kies je als vormgever niet zomaar zelf. En denk ook eens aan het doel van de website, overtuigend, informerend etc. Dat ken je wss allemaal niet dus verdiep je eerst eens ergens in voordat je klanten begint te werven.

Als je serieus klanten wilt verwen moet je wel kwaliteit opleveren, zo krijg je weer mond op mond reclame. Zo krijg je weer nieuwe opdrachtgevers. 80% van je klanten krijg je via mond op mond reclame en niet via een portfolio website. Aangezien dit topic zijn de mensen niet allemaal heel positief over je, doe dus wat aan je houding en ga gewoon nog dingen leren. Anders kun je het wel schudden.

Kobar Secret op 14/02/2012 11:27:34:
snap dat je als nederlander een knaak wil voor je dubbeltje, Maar dit zit er niet in, ik heb de voorbeelden en de ervaring nodig, en daarom kost het niks, en als je iets krijgt wat gratis is zeg je dankjewel, en als je het niet nodig hebt pak je het niet aan...

Ik voor een dubbeltje op de eerste rang? Ik betaal liever 10 keer het dubbele voor iets wat wel goed is dan dat ik iets gratis krijg wat niet goed is. Ik als vormgever en programmeur krijg dat juist vaak te horen, een webshop met CMS voor 200 euro. Dus hou je onzinnige praat voor je. Jij bent hier nog duidelijk een beginner, wij willen je helpen dus als je niks van ons op wilt steken WTF doe je dan op dit forum. Blijf dan aub gewoon weg als je niks van iemand anders aan wil nemen.
 
John D

John D

14/02/2012 12:45:43
Quote Anchor link
@Hertog Jan: rustig aan denk aan je bloeddruk. Ben het verder helemaal met je eens en die Kobar Secret begrijpt niet eens waar DOELGROEP qua context in relatie met webdesign voor staat!!
Edit:
Overigens geloof ik niet dat we die hier nog terugzien :)
Gewijzigd op 14/02/2012 12:47:15 door John D
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 13:03:42
Quote Anchor link
Gheghe, Ik heb een website ontwikkelt voor een cafe, deze mensen waren dolblij met hun site, Heb mijn eigen hobby design site zelf ontwikkelt en gescript, erg mooi ben er echt blij mee

Waarom kan ik en mijn vorige opdrachtgever wel blij zijn, maar zou niemand anders dit kunnen zijn?

Ik koos ervoor hun project aan te nemen, dit onderwerp was een kroeg, niet te moeilijk kan ik dus heb ik aangenomen...

stel dat iemand dadelijk zegt ik ben een dj, en ik denk ja dat lukt me
wat is er dan mis mee als ik het gratis voor hem maak en die persoon en ik er blij mee zijn

dat is het punt dat jullie missen

nogmaals ik wil wel kritiek, maar er is een verschil tussen kritiek en kritiek geef dan opbouwende en geen snauwende
 
Reshad F

Reshad F

14/02/2012 13:05:28
Quote Anchor link
correct me if im wrong, maar dit is de volgorde van ontwerpen en realiseren van een website :)

functioneel ontwerp dat houd in : Eisen en wensen - > DFD procesanalyse - > prototype.

Database ontwerp(elke website tegenwoordig heeft er een nodig) normaliseren - > Data Dictionary - > DB Implemintatie.

vervolgens

Technisch ontwerp. dat houdt in je maakt een processbeschrijving en wanneer dat af is ga je bouwen.

begin je met het programmeren van de UI-> de processen en de DB en maak je een testplan. :)



Toevoeging op 14/02/2012 13:07:49:

en nu is mijn vraag welke van deze stappen heb jij genomen? :P gewoon uit nieuwsgierigheid
 
Joakim Broden

Joakim Broden

14/02/2012 13:16:54
Quote Anchor link
Wat waren de redenen van de kroegbaas om een website te nemen? Wat was het doel van de website, ik kan je verzekeren dat deze mensen blij zijn met het feit dat ze een gratis website hebben. Stel ze kinden kiezen tussen meerdere websites die gemaakt waren door phphulpers dat ze jouwn webaite niet hadden gekozen.

Ik heb wel tips voor je, maar aan gezien jij dat als kritiek op vat hoef ik ze hier dus niet te delen. Ik hoop dat ik iets los gemaakt heb bij je
Kwa doelgroep en doel van dw website. Ik wens je heel veel succes en ga zelf geen tijd meer in dit topic steken.
 
John Cena

John Cena

14/02/2012 13:29:28
Quote Anchor link
Kobar, doe de link van dat café eens? Dan zal ik er een SQL injection op los laten, kijken of je dan nog zo blij bent met jou geweldige coding skills.
 
John D

John D

14/02/2012 13:31:04
Quote Anchor link
Reshadd farid op 14/02/2012 13:05:28:
.....is mijn vraag welke van deze stappen heb jij genomen? :P gewoon uit nieuwsgierigheid
Geen van deze stappen voorspel ik, gewoon een beetje tikkelen op een toetsenbord, proberen, proberen en proberen en vragen stellen op phphulp.....
Toevoeging op 14/02/2012 13:36:18:@Chi Lion, ik kon de link terugvinden in mijn historie: http://www.fatal-crime.com/design/portfolio/index-port1.shtml Zie de portfolio, het gaat eigenlijk over http://www.cafedeklok.com/ maar op dat url krijg je kpn.
Gewijzigd op 14/02/2012 13:41:38 door John D
 
Reshad F

Reshad F

14/02/2012 13:37:53
Quote Anchor link
@chi lion hahaha ik wilde al kijken of zn contact form spam beveiligd was maar kan niet eens op verzenden klikken, hij heeft een nieuwe manier gevonden om spammers tegen te gaan door de hele contact form onschadelijk te maken xD
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.