Gratis design op maat...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 17:54:54
Quote Anchor link
en daarbij lever je niet echt een mooi visitekaartje af naar een klant, althans dat vind ik. als ik voor een design iemand inhuur, moet er aan de site te zien zijn wat diegene kan. als dan de site niet echt aanspreekt, knappen veel klanten al af.

wat hier al eerder gezegd is, en een algemene (opbouwende) tip: zorg dat de achtergrond, menu etc overeenkomt met de inhoud. als je een zwarte achtergrond hebt met zwarte tekst, kan niemand dat lezen. maak een site niet te donker!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:16:26
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 21:50:47
Quote Anchor link
heb je gelijk in, maar hij is ook nog niet uitgegeven, plaatjes zullen straks uit een extern bestand worden geladen, die ik aanroep tussen de heads zodat de plaatjes niet later verschijnen dan de pag etc, plaatjes nog wat bijwerken etc
dit gebeurt nog voor hij officieel uitkomt...

Ondertussen kan ik alleen nog maar zeggen, ik bied dit niet aan voor de mensen die beter zijn, maar die mindergoed tot niks zelf kunnen maken....
Je hebt geen grote beveiligingen nodig op een site over je baby of foto`s van je favoriete sportwagens

Gr

Toevoeging op 14/02/2012 21:56:40:

@wouter >> Haha wat leuk!, was opbouwend nietwaar?
Haha, ik weet niet waarom je nu lacht? Om je woede weg te lachen of ...?

was niet tegen jou, maar je hebt al laten blijken dat je niet echt leest..

>> basic designs om het te leren en voor de hobby die GRATIS zijn verw8 geen 100% anti hack beveiligingen en spam bots, Dan ga je maar naar een webdesigner die je 500 euro vraagt voor een paar pagina`s...
Weet je, misschien kan jij ook niet lezen. Ik heb namelijk al geschreven dat je leren niet doet door een website van een ander te maken, maar een website van jezelf...

oke dus wat is het verschil of ik een noem maar wat site maak over een baby, en er vervolgends niet meer naar omkijk, of ik maak een foto voor een moeder dioe dat leuk vind over haar baby, en gaat ze daarop een dagboekje bijhouden, elke week/maand een fototje plaatsen om groei etc te kijken

Serieus, doet het je echt zon pijn dat ik iemand wil helpen?
alleen omdat een paar man vinden dat ik niet professioneel genoeg ben
wil niet zeggen dat ik geen mooi werkend siteje kan afleveren
Kom op zeg dat is een belediging volg cursesen etc om het te leren en probeer steeds vanalles om het onder de knie te krijgen, en wil nu dit proberen

support beginners...jij begon ook als een gare scripter, jij bakte er net zo goed niks van, nu is het mijn beurt, ik begin nu beter te worden, en wil dit laten zien
Jij vind het niet goed genoeg, oke i get it maak ik niks voor je

maar mag die jonge die graag zijn fav vakantieland laad zien helpen met een basic siteje?
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2012 22:03:15
Quote Anchor link
Een huis, hoe klein of groot hij ook is, heeft altijd sloten op zijn deuren zitten. Waarom zou een site dan niet beveiligd moeten worden, ook al is die klein?
Is het niet erg als een kleine site gehacked wordt? Is het niet erg als er een virus staat op een site van iemand die totaal niks van de code erachter afweet? Je wilt alleen mensen die niet veel van code snappen, waarom? Omdat je bang bent dat je het anders niet goed doet? Omdat je mensen die wel codes snappen niet teleur wilt stellen?

Quote:
Serieus, doet het je echt zon pijn dat ik iemand wil helpen?

Nee totaal niet. Als je me wat beter kent weet je dat ik een man ben die iedereen altijd wil helpen. Ook al doe je iets 1000x fout en moet ik iets 100x op een andere manier uitleggen, ik doe het omdat ik graag mensen help. Dus als jij dat ook wilt ga je gang, alleen wees er wel van bewust dat om iemand te helpen je wel enige kennis moet hebben en ik geloof best dat je cursusjes volgt, maar nee je kennis is nog niet goed genoeg om mensen te kunnen helpen. En dat heb ik je aangeraden, doe wat je er mee wilt maar ga straks niet zitten huilen omdat je site's niet meer werken en omdat je opdrachtgever kritiek op je levert.

Quote:
alleen omdat een paar man vinden dat ik niet professioneel genoeg ben wil niet zeggen dat ik geen mooi werkend siteje kan afleveren

Qua design ziet de website er goed uit, op de nav. onderaan na, maar qua code is het gewoon slecht. Dat heb je duidelijk nog niet onder de knie en dat het nou werkt is meer omdat je geluk hebt dat browsers een beetje coulant omgaan met fouten en omdat je de juiste browsers gebruikt. Ik bedoel, ik zit hier op een Windows 7 computer met Chrome alfa en Chrome alfa alfa, nieuwer kan ik het niet maken, en die vraag/antwoord werkt bij mij niet.
Ook zodra ik over ga op IE8 of lager ziet de website er niet uit omdat er geen doctype is. Een zoekrobot raakt helemaal verdwaalt omdat je 5x een head tag opent en die 1x sluit. Een browser snapt je nog wel en grijpt dus zelf in door die head tag zelf aan het eind van het document te sluiten, maar het hoort zo niet.

Quote:
oke dus wat is het verschil of ik een noem maar wat site maak over een baby, en er vervolgends niet meer naar omkijk, of ik maak een foto voor een moeder dioe dat leuk vind over haar baby, en gaat ze daarop een dagboekje bijhouden, elke week/maand een fototje plaatsen om groei etc te kijken

Het verschil is dat je het een geeft aan iemand die er niks van af weet en het online zet en de ander voor jezelf houd en niet online zet. En dat verschil is even groot als het verschil tussen een appel en een peer.

---------------
Even om mijn mening te onderbouwen. Dit is hoe de DOM eruit ziet in een modern browser (dus met HTML5 parser, in Opera is het echt verpest):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
HTML
 +-- HEAD
 |    +-- LINK href="css/lightbox.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen"
 +-- BODY
      +-- DIV id="lowermenu"
      |     +-- A href="/design/index.shtml"
      |     +-- A href="/design/vea.shtml"
      |     +-- A href="/design/portfolio/index-port1.shtml"
      |     +-- A href="/design/contact.php"
      +-- TITLE
            +-- #text: .:Kobar Designs:.
      +-- LINK href="stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css"
      +-- DIV id="text"#text:
            +-- FONT color="#ffffff"
            +-- H4
                 +-- #text: Over ons...
            +-- HR width="325" SIZE="1" color="lightgrey"
            +-- #text: Kobar Design`s

Wat is hier aan de DOM mis?
- De title en link element die in de body zitten horen in de head te zitten
- ik mis een doctype bovenin
- style attributen horen niet in de DOM
- ik mis meta charset
- tevens wordt er een onbekende head tag geopend in de head, het browser snapt dit niet en daarom staat deze niet in deze DOM maar dat moet je wel weghalen.
Gewijzigd op 14/02/2012 22:24:10 door Wouter J
 
Kobar Secret

Kobar Secret

14/02/2012 22:32:48
Quote Anchor link
Nja dat was me eerste pagina, daarin heb ik het menu nog ingebouwd zitten, Daarna kopierde ik die, en zette deze in een extern bestand, hierin nog niet verweiderd en hem aangeroepen

je hebt gelijk, er zitten fouten in, dat heb ik al meerdere keren gezegt, Maar heb dan ook al meerdere keren gezegt dat de site voor een reden nog niet vrijgegeven is..

al met al help je mij ook altijd, en dat waardeer ik en respecteer ik, enige verschil is, dan vraag ik om hulp en kritiek of wat er fout is

Nu bood ik alleen aan voor iemand te willen doen wat me WEL lukt
Mocht de klant het niks vinden, fine dan verweiderd hij/zij hem toch gewoon
pas als er echt een login sys in moet, zal ik een paar tutjes volgen voor makkelijke snelle truucjes, tot dusver lijkt me dit ook niet nodig

Anyways denk dat we genoeg gediscuseerd hebben
 
Chris PHP

Chris PHP

21/03/2012 09:43:31
Quote Anchor link
Kobar Secret op 14/02/2012 22:32:48:
Nja dat was me eerste pagina, daarin heb ik het menu nog ingebouwd zitten, Daarna kopierde ik die, en zette deze in een extern bestand, hierin nog niet verweiderd en hem aangeroepen

je hebt gelijk, er zitten fouten in, dat heb ik al meerdere keren gezegt, Maar heb dan ook al meerdere keren gezegt dat de site voor een reden nog niet vrijgegeven is..

al met al help je mij ook altijd, en dat waardeer ik en respecteer ik, enige verschil is, dan vraag ik om hulp en kritiek of wat er fout is

Nu bood ik alleen aan voor iemand te willen doen wat me WEL lukt
Mocht de klant het niks vinden, fine dan verweiderd hij/zij hem toch gewoon
pas als er echt een login sys in moet, zal ik een paar tutjes volgen voor makkelijke snelle truucjes, tot dusver lijkt me dit ook niet nodig

Anyways denk dat we genoeg gediscuseerd hebben



Misschien slim om het HTML en CSS geldeelte van www.w3schools.com door te spitten. Hier kun je bij 90% van de dingen on-the-fly aanpassen en kijken wat voor effect het heeft op hun website zelf.

Tevens een "TIP" voor de site van je eerste 'gratis' klant. Als ik het goed zie heb je ALLE headers als afbeeldingen (gradient overlopen etc), dit is zeer slecht voor google search results. Googlebot zoek voornamelijk op META tags zoals keywords, content, robots, etc, hij kijkt naar de title van de pagina EN naar he h1 t/m h6 header tags!

Als je hier nu plaatjes van maak i.p.v. platte tekst dan snapt googlebot dit niet en worden ze overgeslagen. Crawlers kunnen nog steeds niet goed overweg met afbeeldingen, zelfs niet als je de alt="" gebruikt.

Ik neem aan dat je toch ook je gratis klanten een beetje goed wilt hebben in google zoek resultaten niet dan? Zonder meta tags, titles en headers (h1 t/m h6) zal dit niet goed komen.

Daarom geven al deze mensen hier ook aan zorg dat je op z'n minst de basics van HTML en CSS kent, dit zorgt voor nette sites die "veilig" genoeg zijn. En zet je nu mooie contact formulieren erop zorg dat de input velden ook veilig zijn (htmlspecialchars), zodat ik niet ipv van mijn naam een javascript kan verzenden en zo een potentionele trojan kan laden (NU.nl verhaal nog geen week geleden!).

Een aantal tips en geen critiek!!!

- Als je DOCTYPE gebruikt kun je via w3 validator kijken of je site voldoet aan de standaarden die zijn gemaakt voor HTML, XML, CSS, etc. Dit is gratis, het enige wat je hoeft te doen is het url op te geven en het laat de resultaten zien.

- Als je met forms werkt zorg dat de input velden veilig zijn doormiddel van htmlspecialchars, mysql_real_escape_string, addslashes, etc. Altijd slim om even de php.net manual erbij te pakken voor referentie of w3schools.

- Als je werkt met databases voor inlog schermen gebruik dan sql injection tools om te kijken of je veilig bent, deze zijn voornamelijk gratis te downloaden.

- Zorg dat je op je ontwikkelings pc de meest voorkomende browsers hebt staan. IE9 bijvoorbeeld heeft met F12 een ontwikkelings tool en kun je IE8 en IE7 simuleren. Dus heb je 3 browsers in 1. Gebruik de IF statements om verschillende stylesheets te laden.

Hopelijk pak je dit niet op als kritiek maar als eerlijk en vriendelijk advies, kritiek krijgt zelfs de beste prof! En geloof me (als iemand met een Webdesign bedrijf) zodra mensen betalen krijg je ALTIJD kritiek! Elk puntje, typo, verspringing, etc hoor je van ze. Daarom mocht je ooit betaalde opdrachten gaan aannemen zorg voor goede algemene voorwaarden!!! Dek je eigen goed in en stel jezelf veilig voor eventuele schade claims.

Succes met je bedrijf, maar ook mijn advies is: Heb je geen opdrachten ga lekker spelen en stoeien met websites in je locale omgeving (Localhost)! Hier leer je van, en verbeter je zelf je fouten die je in het verleden maakt.

Heb je iets gemaakt, zet het online en deel het hier, laat ons allen kijken en neem de TIPS en ADVIEZEN aan en gebruik ze. We proberen je niet voor een blok te zetten maar je oprecht te helpen zodat je "common mistakes" voorkomt, wat tot enorme blunders kan leiden.

Of je nu hobbiest bent of prof, je wilt niet afgaan als een gieter!

Nogmaals Succes!!!!!
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.