Gridpak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »
Casper B

Casper B

16/06/2012 22:35:08
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een vraag betreft het grid systeem gridpak.
http://gridpak.com/

Gridpak is een erg handig systeem om een grid voor een website te ontwikkelen, alleen begrijp ik 1 gedeelte niet.
Voor het maken van het grid moet je 3 verschillende inputs invullen.
Voor de duidelijkheid:
- No. of columns
- column padding
- gutter width

Het aantal kolommen stel je in met ("no. of colomns"), gutter width is voor de ruimte per kolom.
De overige "colomn padding" begrijp ik alleen niet. Weet iemand waarvoor deze bedoeld is.
Het is inderdaad te gebruiken voor de padding, maar waarvoor is de padding? Voor de binnenkant van een kolom of?

Ik hoor graag van jullie.
Mocht er nog een vraag zijn hoor ik het uiteraard ook graag.

Gr. Casper B
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 15:08:58
 
Eddy E

Eddy E

17/06/2012 09:13:49
Quote Anchor link
Ruimte links/rechts IN de kolom. Dus de padding.

Zoek even het box-model op. Dit is dat.
 
Casper B

Casper B

17/06/2012 12:12:40
Quote Anchor link
@Eddy Erkelens,

Oke, dat is inderdaad dan de padding, die aan de binnenkant van de kolom komt. Maar moet je al voor een kolom gebruiken?
Wat ik wil is een container van 940px breed, met 3 kolommen. De kolom breedte past hij automatisch aan, en ik regel met de gutter width, de ruimte tussen elke kolom.

Ik wil mijn portfolio items net zo breed als de kolom hebben, zonder de padding dan, allen ik wil wel de padding hebben voor mijn tekst. Dan hoef ik dus geen padding bij mijn grid te gebruiken? Waarvoor wordt de padding dan wel meestal voor gebruikt, bij een grid?

Tevens als ik via de website http://gridpak.com mijn grid ontwikkel zet ik de slide op 940 (mijn container breedte). Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?

Nu vraag ik me eigenlijk tijdens het typen van dit bericht af. Zijn grids niet allemaal alleen gericht op een container breedte van 960px?

Thnkx alvast!
Als ik vervolgens
 
Wouter J

Wouter J

17/06/2012 12:57:53
Quote Anchor link
Quote:
Zijn grids niet allemaal alleen gericht op een container breedte van 960px?

Nee, het populairste grid systeem is het 960gs, maar er zijn er nog veel meer.

Ik maak zelf altijd gebruik van het 978gs, dat is een pakket van 6(?) grid systemen voor elke resoltutie. Erg handig!

Quote:
Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?

Dan ben je vergeten om op 'Add breakpoint' te klikken, anders gaat hij oneindig door (wat ze hebben ingesteld op 960px).

Quote:
Dan hoef ik dus geen padding bij mijn grid te gebruiken?

Nee, je zou dan een extra class kunnen maken die de padding toevoegt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<style>
/*
   zorg dat het met het juiste box model werkt,
   zodat we geen problemen krijgen als we padding toevoegen
 */
.col { -moz-box-sizing: border-box; -webkit-box-sizing: border-box; box-sizing: border-box; }
.text { padding: 10px; } /* vul hier jou gewenste padding in */
 
Casper B

Casper B

17/06/2012 13:12:04
Quote Anchor link
@Wouter J

Oke thnkx. Zeker een goede site om vaker te gebruiken.
Even terugkomend op Gridpak.com.
Over dit stuk wat ik vroeg:
Quote:
Als ik vervolgens de zip download en de afbeelding in mijn ontwerp in photoshop plaats, is het grid opeens 960 breed?


Waar zou ik dan een 'Add breakpoint' moeten plaatsen? Wanneer ik toch een grid van 940 wil hebben. Is het niet aan te passen in de code op 960 te veranderen in 940?
 
Wouter J

Wouter J

17/06/2012 13:13:17
Quote Anchor link
Je hebt onder de input veldjes een button Add Breakpoint en daar moet je op klikken.
 
Casper B

Casper B

17/06/2012 13:16:18
Quote Anchor link
Ja klopt. Eerst op 940 slepen en dan een breakpoint toevoegen dus.
als ik dat heb gedaan krijg ik een afbeelding van 'grid-940_to_infinity'. Alleen die is dan weer 960 breed...

Momenteel heb ik een breakpoint op 940 gezet, en het aantal kolommen, gutter en padding aangegeven. Nu geeft hij ook aan van 940 - oneindig.. en toch is het grid 960 breed haha.
Gewijzigd op 17/06/2012 13:19:36 door Casper B
 
Wouter J

Wouter J

17/06/2012 13:20:00
Quote Anchor link
Ja, omdat je het plaatje 940 to infinity oftewel het stuk na het breakpoint. Je moet het plaatje pakken van het stuk voor het breakpoint.
 
Casper B

Casper B

17/06/2012 13:26:47
Quote Anchor link
Ja oke. En ik zit nu even in de code te kijken.
Css:
Dan zie je de comments staan. Dus 940 tot oneindig hebben die percentages voor de kolommen. En waarschijnlijk is span 3, de kolom breedte die dus 100% is en zich uiteindelijk altijd aanpast aan de breedte van de container?
Want span 1 en 2 zijn voor de padding en gutter...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
/* Reusable column setup */
.col {
    border:0px solid rgba(0,0,0,0);
    float:left;
    -webkit-box-sizing:border-box;
    -moz-box-sizing:border-box;
    box-sizing:border-box;
    -moz-background-clip:padding-box !important;
    -webkit-background-clip:padding-box !important;
    background-clip:padding-box !important;
}



    /* 1. 3 Column Grid 0px - 939px
    -----------------------------------------------------------------------------
    
    Span 1:    33.3333333333%
    Span 2:    66.6666666667%
    Span 3:    100%
    
    ----------------------------------------------------------------------------- */

    @media screen and (min-width: 0px) and (max-width: 939px) {
        
        .row {
            margin-left:-30px;
        }
        .col {
            border-left-width:30px;
            padding:0 0px;
        }
        
        
        
        /*
        Add your semantic classnames in alongside their corresponding spans here. e.g.
        
        .span_3,
        .my_semantic_class_name {
            ...
        }
        */
        
        .span_1 {
            width:33.3333333333%;
        }
        .span_2 {
            width:66.6666666667%;
        }
        .span_3 {
            margin-left:0;
            width:100%;
        }
    }

    /* 2. 3 Column Grid 940px - Infinity
    -----------------------------------------------------------------------------
    
    Span 1:    33.3333333333%
    Span 2:    66.6666666667%
    Span 3:    100%
    
    ----------------------------------------------------------------------------- */

    @media screen and (min-width: 940px) {
        
        .row {
            margin-left:-30px;
        }
        .col {
            border-left-width:30px;
            padding:0 0px;
        }
        
        
        
        
        .span_1 {
            width:33.3333333333%;
        }
        .span_2 {
            width:66.6666666667%;
        }
        .span_3 {
            margin-left:0;
            width:100%;
        }
    }


PS. Heb nu alleen 1 breakpoint geplaatst.
 
Casper B

Casper B

21/06/2012 16:13:53
Quote Anchor link
Momenteel heb ik het gridpak weer opgepakt, maar helaas krijg ik het niet goed werkend.
Wanneer ik op http://gridpak.com/about/ en naar onder scroll en het pop-upje bij css aanklik, opent zich een scherm met de techniek achter gridpak. Ik heb de linker "tutorial" gebruikt om het op te zetten, wanneer ik vervolgens de css van mijn gridpak aan de html link, staat alles ongeveer op zijn plaats.
Wat er nu niet helemaal werkt is de class "row"...
Deze heeft als style:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        .row {
            margin-left:-30px;
        }

[/code[

De row div komt heel raar te staan. Niet alleen steekt deze div ivm de negative waarde uit de container, maar de positionering van het object is ook erg raar, deze komt boven de slider en navigatie uit...
Waar kan dit aan liggen. De slider en navigatie hebben wel als style float: left; ...

Wanneer ik een bezoekje aan de gridpak site neem en de about pagiana onderzoek met firebug, dan zie ik dat de div row wel goed staat en tevens een float: left en marges heeft...

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Casper
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.