Hoe kom je in Google

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Samet ozel

samet ozel

27/01/2007 15:52:00
Quote Anchor link
ik heb een vraagje. Is er een bepaalde taktiek waarmee je je site in google kan krijgen?

met sleutelwoordjes enzo..

alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Samet ozel
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:51:48
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/01/2007 15:54:00
Quote Anchor link
Nette website schrijven in (x)html en css met een goede, duidelijke en overzichterlijke structuur. Verder zorgen dat er veel andere websites linken naar die van jou, kwaliteitswebsites, geen link-exchanges.

En het allerbelangrijkste, content... als je niks te bieden heb kom je ook niet in google.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/01/2007 15:55:00
Quote Anchor link
Er zijn geen garanties te geven, maar je kunt wel een aantal dingen doen:

Let op je paginatitels, je bestandsnamen, de kopteksten waar pagina's mee beginnen, de alt-teksten van images. En belangrijk: probeer sites die hoog scoren bij Google naar jou te laten linken.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/01/2007 15:58:00
Quote Anchor link
En ik geloof ook dat rewriten tegenwoordig weer op prijs gesteld word. Ik dacht dat

http://www.website.nl/pagina/hallo.html

interessanter gevonden word dan

http://www.website.nl/pagina/hallo/

Dat hallo.html intern gewoon naar een index.php en een database verwijst maakt niet uit...
 
Lukke

lukke

27/01/2007 16:56:00
Quote Anchor link
Google doorzoekt zelf het web,
dus je moet hen alleszins geen mail ofzo sturen.

Waneer je site gemaakt is met flash, is het mss aan te raden om niet direct te openen in flash maar eerst nog een tussenpagina te hebben in html.

Wanneer je site gemaakt is met iframes en er in je index.html / index.php zelf geen woorden staan, zal hij makkelijker je index.html /index.php vinden als je zo doet:

<iframe src=home.html name=kader frameborder=0>Uw browser ondersteunt geen iframes. Kernwoord Kernwoord Kernwoord</iframe>

Op deze manier is mijn site ook makkelijk te vinden via google.
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

27/01/2007 17:01:00
Quote Anchor link
als je je flash website netjes opbouwt maakt dat gaan hol uit lukke
 
Lukke

lukke

27/01/2007 17:31:00
Quote Anchor link
Hij heeft dan toch geen tekst om uit te lezen...
 
Reinhout

reinhout

27/01/2007 18:06:00
Quote Anchor link
-eerst envooral, wat iedereen hier blijkbaar vergeet is addurl!!!
http://www.google.com/addurl

-je geeft er de url op en dan ga je META-tags in je pagina stoppen, duidelijke.

-dan maak je ook nog een robots.txt file dat de zoekmachines laat weten
van welke delen van je website ze weg moeten blijven
daarin plaats je hetvolgende:

User-agent: WWW_Wanderer_Name
Disallow: /private/

de naam van de bot geef je in of je plaatst een sterretje om ze allemaal weg te houden, en naast disallow komt de map, bestand die moet overgeslagen worden bij het indexeren
 
Crispijn -

Crispijn -

27/01/2007 18:11:00
Quote Anchor link
@lukke: ik denk dat jason bedoeld dat je je flash pagina moet opbouwen uit xml files die de content genereren. Op deze manier kan google wel iets met je tekst doen dacht ik.

xml files zijn niet super moeilijk te integreren. Ik had 't in een uurtje draaien en mooi ook!
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/01/2007 18:18:00
Quote Anchor link
Reinhout, meta-tags doen zoekmachines eigenlijk helemaal niks meer mee tegenwoordig. En die addurl functie van google? Google komt bijna dagelijks langs dus ook dat heeft niet zo'n grote impact.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

27/01/2007 18:59:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 27.01.2007 18:18:
Reinhout, meta-tags doen zoekmachines eigenlijk helemaal niks meer mee tegenwoordig. En die addurl functie van google? Google komt bijna dagelijks langs dus ook dat heeft niet zo'n grote impact.


Ja zeker wel Arjan, kijk maar hier. En dan het resultaat van Records by Flairck
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/01/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Meta-tags zijn al 5 jaar dood... Het is in de jaren '90 verzonnen, werd enorm populair omdat het internet daarmij 'zoekbaar' werd maar daarna werd er zo'n misbruik van gemaakt dat er maar enkele zoekmachines zijn die er wat mee doen...

Quote:
The use of Spamming Techniques in the Keyword Meta Tag opened the door for Google to take the entire market by storm. By ignoring meta tags in general, Google produced results that were more pure. Fueling Google's popularity.


Quote:
I'm happy to oblige, at least in the case of the meta keywords tag. Now supported by only one major crawler-based search engine -- Inktomi -- the value of adding meta keywords tags to pages seems little worth the time. In my opinion, the meta keywords tag is dead, dead, dead. And like Andrew, good riddance, I say!


Quote:
Some actually tried and successfully got around in abusing this technique by writing useless keywords into their meta tags in hopes to trick the search engines to rank them higher. Today, and because of all this abuse, most major search engines, especially Google, are placing less and less importance in the presence or absence of meta tags and their content.


Google is groot geworden juist door _niet_ te gaan indexeren aan de hand van die meta-tags. Het gaat om je content, niet om wat iedereen tussen een paar tags kan zetten.
 
Jonathan Dequeker

Jonathan Dequeker

27/01/2007 19:40:00
Quote Anchor link
zoveel mogelijk links naar je site plaatsen op het net, dan is er meer kans dat google je vindt!
 
Frank -

Frank -

27/01/2007 19:41:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 27.01.2007 15:58:
En ik geloof ook dat rewriten tegenwoordig weer op prijs gesteld word. Ik dacht dat

http://www.website.nl/pagina/hallo.html

interessanter gevonden word dan

http://www.website.nl/pagina/hallo/

Dat hallo.html intern gewoon naar een index.php en een database verwijst maakt niet uit...
Offtopic: Is dat wel zo? In jouw eerste voorbeeld ga je slechts 1 directory diep, in het tweede voorbeeld 2 directories. De content die in de directory 'hallo' staat, krijgt een lagere waardering dan content die in 'pagina' staat.

Volgens mij is dit dan ook geen slimme aanpak.

En met 'directory' bedoel ik de virtuele directory die je nu aanmaakt dankzij de mod_rewrite.

Ontopic: Google indexeert vrijwel alles, je komt dus vanzelf op Google terecht. Waar je alleen voor moet zorgen, is dat je veel bezoekers hebt, regelmatig nieuwe content hebt (content is king!) en dat er vanaf grote belangrijke sites met relevante content naar jouw site wordt gelinkt. Een linkfarm is dan ook sterk af te raden, dat levert strafpunten op.
 
PHP erik

PHP erik

27/01/2007 19:43:00
Quote Anchor link
Quote:
Offtopic: Is dat wel zo? In jouw eerste voorbeeld ga je slechts 1 directory diep, in het tweede voorbeeld 2 directories. De content die in de directory 'hallo' staat, krijgt een lagere waardering dan content die in 'pagina' staat.
Volgens mij zegt Arjan precies hetzelfde en lees je verkeerd.
 
Frank -

Frank -

27/01/2007 19:53:00
Quote Anchor link
PHPerik schreef op 27.01.2007 19:43:
Quote:
Offtopic: Is dat wel zo? In jouw eerste voorbeeld ga je slechts 1 directory diep, in het tweede voorbeeld 2 directories. De content die in de directory 'hallo' staat, krijgt een lagere waardering dan content die in 'pagina' staat.
Volgens mij zegt Arjan precies hetzelfde en lees je verkeerd.
pffffff, je hebt volkomen gelijk! Wat stom!

Heb vandaag m'n dag niet, let maar niet op mij. ;)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/01/2007 19:56:00
Quote Anchor link
Vreemd eigenlijk, we maken gebruik van een $pagina= om het ons makkelijker te maken, vervolgens gebruiken we url-rewriting om het mooier te maken, en vervolgens plakken we er 'neppe' html paginas aan vast om het beter zoekbaar te maken.

Eigenlijk zijn we weer terug bij af... :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.