hoe lang...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/02/2013 23:30:10
Quote Anchor link
Zomaar een leuk vraagje. Puur uit nieuwsgierigheid. Ik ben bezig met het maken van een framework en heb zojuist een class afgerond van 250 regels. Best lang vind ik. Nu vraag ik me af... hoe lang (hoeveel regels) zijn jullie langste classes eigenlijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 19:57:00
 
Kees Schepers

kees Schepers

22/02/2013 07:50:22
Quote Anchor link
Op zich is er geen gouden regel voor, maar 250 regels lijkt wel op een code smell. Echter, als je een OS license hanteert en je zet de content van de license bovenaan dan pak je al 30 regels..

Maar goed, ik denk dat als je class 250 regels is, deze eigenlijk al teveel doet. Heb je ook weleens naar de PSR-x standaarden gekeken? https://github.com/php-fig/fig-standards
 
Wouter J

Wouter J

22/02/2013 10:15:16
Quote Anchor link
Ik ben het niet eens met Kees. Het aantal regels heeft geen verband tussen het wel of niet correct zijn van de klasse.

De Kernel van Symfony2 bijv, heeft 771 regels. Maar dat komt niet omdat die teveel doet, maar omdat hij wat functies heeft die veel ruimte in beslag nemen omdat die nou eenmaal niet makkelijk te maken zijn.

Als je de kwaliteit van je script een beetje snel wilt zien (het is natuurlijk nooit 100% goed, sterker nog, het geeft je alleen in inzicht) dan zou ik eerder aanraden tools als PHPloc te gebruiken, veel nuttiger.
 
Kees Schepers

kees Schepers

22/02/2013 10:58:12
Quote Anchor link
Quote:
De Kernel van Symfony2 bijv, heeft 771 regels. Maar dat komt niet omdat die teveel doet, maar omdat hij wat functies heeft die veel ruimte in beslag nemen omdat die nou eenmaal niet makkelijk te maken zijn.


Of terwijl, teveel doet met andere woorden :)

Maar goed, ik zeg ook niet dat het altijd in verband staat met het niet 'correct' zijn van een klasse maar dat het vaak code smell is, er is meestal geen goede reden om een class te maken van een paar honderd regels.

Ik maak zelf ook wel een lange class van een paar honderd regels maar durf daar best van te zeggen dat het beter kan door verantwoordingen op te splitsen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/02/2013 11:05:13
Quote Anchor link
Kees, in dit geval gaat het om een compleet request object waarin functies worden gebruikt om cookie, get, files, post, server en sessie data wordt geset, maar ook om te controleren of deze data aanwezig is en ook om deze data te setten. Daarnaast bevat de class een aantal functies die bijv. controleren welke request_method is gebruikt, of de verbinding secured is etc.

Volgens mij hoort dit allemaal bij de request class, maar uiteindelijk is ie daardoor best lang geworden. Maar ook niet zo heel raar... als je nagaat dat de globals + sessie een eigen set, get en has functie hebben, dan ben je gelijk al 18 functies verder.

Toevoeging op 22/02/2013 11:37:05:

Als ik het commentaar en de witregels overigens niet mee tel, dan is de code 149 regels, waarbij ik ook de regels met } (afsluiting van iedere method) heb meegeteld.

Toevoeging op 22/02/2013 12:45:04:

Ik ga toch maar de class opsplitsen in meerdere classes :)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/02/2013 16:19:20
Quote Anchor link
Ge moet eens zien naar class.upload.php (ik weet het, je hebt die al gezien).

De constructor staat op lijn 2573; in totaal 5300 lijnen.

Nu ja ... het is nog OOP in PHP4 stijl, sinds php5 zijn er veel nieuwe OOP dingen gekomen.
Je hoeft het überhaut niet te zien als een lichtend voorbeeld.


Maar ik vind het wel handig om 1 bestand te hebben, dat ik kan downloaden en includen; waarvan ik weet dat het over 5 jaar nog perfect zal werken.
 
Wouter J

Wouter J

22/02/2013 16:22:12
Quote Anchor link
Quote:
Ik ga toch maar de class opsplitsen in meerdere classes :)

Zou ik niet doen, wat wil je dan gaan opsplitsen?
 
Chris -

Chris -

22/02/2013 16:56:47
Quote Anchor link
De grootte van een class zegt lang niet altijd of er een overkill is, of het snel is of dat er wat anders mee aan de hand is. Dat ligt letterlijk aan de inhoud van de class. Hier een class liggen van 769; action class. Geen overkill, er moet alleen veel data worden verwerkt en het is niet altijd even handig om daar weer 20 andere classes voor te gebruiken.

Als je ergens 750 regels voor nodig heb, kun je het ook verspreiden over 3 classes met ieder 250 regels, maar misschien draait dat toch weer langzamer dan die ene class ;-)

Het ligt er gewoon aan wat voor class het is, hoe diep ga je hem splitsen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/02/2013 18:25:57
Quote Anchor link
Wouter J op 22/02/2013 16:22:12:
Quote:
Ik ga toch maar de class opsplitsen in meerdere classes :)

Zou ik niet doen, wat wil je dan gaan opsplitsen?

Hij kan wel iets gesctructureerder. Ik kan bijv. alle data in een aparte glass stoppen die ik kan aanroepen met een functie getData(), en ik kan functies die specifiek bij de browser of server horen in een aparte class zetten. Daar wordt het geheel wel wat overzichtelijker van.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.