htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niek Kasius

Niek Kasius

19/09/2013 18:44:54
Quote Anchor link
In welke extensie word een htaccess opgeslagen?
Ik heb namelijk een thaccess opgeslagen als .thaccess en die word niet gezien in Wamp5
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:47:11
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2013 18:47:06
Quote Anchor link
is het nu th of ht?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2013 18:55:35
Quote Anchor link
Het is .htaccess, met 'ht', zonder een extentie en met dubbel 'c' en 's'.
Afkomstig van Linux overigens....
Gewijzigd op 19/09/2013 18:56:28 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/09/2013 19:11:52
Quote Anchor link
het is htaccess

dit staat erin

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
AuthType Basic
AuthName 'Naam'
AuthUserFile /opt/www/wachtwoord/web/http://www/localhost/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd
require valid-user

ik had eerst dit in de pagina staan: include("../includes/.htaccess");
En heb dat veranderd in dit: include("../includes/.htaccess.txt");

Maar nu krijg deze melding: AuthType Basic AuthName 'naam' AuthUserFile /opt/www/wachtwoord/web/http://www/localhost/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd require valid-user
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2013 19:13:25
Quote Anchor link
vergeet de punt ook niet ervoor.

Hét is .htaccess en dus géén htacces.txt of .htaccess.txt o.i.d

En dit is geen normaal pad:
/opt/www/wachtwoord/web/http://www/localhost/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd

Draai je nou Linux?
En wat is jouw reden om .htaccess te includeren?
Gewijzigd op 19/09/2013 19:15:26 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/09/2013 19:23:01
Quote Anchor link
er staat een punt voor htaccess maar als ik de map includes open met wamp zie ik alles wat erin staat wel behalve .htaccess
En nee ik draai geen Linux gewoon Windows 7
Is dat een Linux versie dan?
Ik heb dat van een of anders site gehaald via een generator of zo iets dergelijks
Gewijzigd op 19/09/2013 19:25:07 door Niek Kasius
 
- SanThe -

- SanThe -

19/09/2013 19:34:31
Quote Anchor link
Werkt niet op Windows.
Gewijzigd op 19/09/2013 19:34:48 door - SanThe -
 
Erwin H

Erwin H

19/09/2013 19:38:30
Quote Anchor link
Huh? Dan vraag ik me af hoe mijn windows machine die url's elke keer herschrijft....
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2013 19:41:11
Quote Anchor link
.htaccess werkt prima op Windows?

Je pad die je in je .htaccess opgeeft naar is zowaar in Linux-style (geen drives zoals C:)

Verder vraag ik me nog steeds af: Waarom wil je .htaccess includeren?
Gewijzigd op 19/09/2013 19:41:47 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/09/2013 22:42:32
Quote Anchor link
omdat het dan niet direct zichtbaar is voor kwaadwillende.
Maar ik zie nu dat het niet zo erg veilig is, want zoals het er nu staat kan iedere jan, piet of klaas erin met de zelfde naam als de naam die in die htaccess staat als die niet versleuteld is.
Ik heb wel een inlog bestand in mijn admin.php, maar dat werkt niet in toevoegen, en bewerken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2013 22:44:09
Quote Anchor link
Huh?
.htaccess is bij voorbaat al niet toegankelijk voor een buitenstaander. Probeer maar uit, maar dan moet het bestand ook echt daadwerkelijk zo heten. Anders werkt het niet, en is het gewoon zichtbaar voor jan en alleman.

Verder staan de inloggegevens ook niet in .htaccess, maar .htpasswd, en de wachtwoorden zijn door 'crypt' gehaald.

Als je het includeert, dan ziet iedereen de inhoud....
Gewijzigd op 19/09/2013 22:45:48 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/09/2013 23:10:37
Quote Anchor link
oke ik ga wel ff op zoek naar een turorial waar een htaccess word uitgelegd, want die werkt niet zoals het er nu staat, ik neem aan dat er nog wat voor en achter moet behalve alleen
AuthType Basic
AuthName 'Naam'
AuthUserFile /opt/www/wachtwoord/web/http://www/localhost/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd
require valid-user
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2013 23:17:09
Quote Anchor link
Dit pad slaat nergens op:

/opt/www/wachtwoord/web/http://www/localhost/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd

Je begint hier met een linux-style path, terwijl je Windows draait, en een URL kan niet worden opgeroepen, omdat niemand via een URL bij .htaccess kan komen. Gebruik gewoon je volledige pad:

C:\www\htdocs\bla\bla\.htpasswd
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2013 23:22:44
Quote Anchor link
babylonische spraakverwarring?

Volgens mij hoort een .htaccess bestand bij Apache. Apache is een programma welke in oa? een windows variant en in verschillende linux varianten te verkrijgen is.
Dus de vraag is niet zo zeer of je onder windows of linux werkt maar of je met Apache werkt (95% kans). Apache is trouwens de webserver voor als iemand dit leest die 50 jaar onder een steen gelegen heeft.
Deze webserver (Apache) leest in de public_html directory (kan ook je www of httpd directory zijn) altijd automatisch de instellingen in die in .htaccess gemaakt zijn. Bovendien zorgt Apache er voor dat bestanden met de naam .htaccess voor de buitenwereld niet zichtbaar zijn. Hij houdt ze verborgen dus.
Gewijzigd op 19/09/2013 23:34:11 door Frank Nietbelangrijk
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 02:11:53
Quote Anchor link
dus ik kan geen htaccess gebruiken om een bepaalde pagina mee te blokkeren zodat niet iedereen erin kan?
En heb ik dus een admin die wel beveiligt is met een inlog script, maar waar ik eigenlijk niets aan heb.

Ik had op mijn oude pc onderstaand inlog script, en dat stond in de admin, posten, bewerken en verwijderen, en als ik dan had ingelogd kon ik in alle scripts werken zonder opnieuw in te loggen, dus een inlog script voor alles maar toch wel apart, want als je niet had ingelogd via de admin moest je in die andere wel eerst inloggen, Maar dat werkt nu niet meer, dus daar heb ik niks meer aan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
if($_GET['actie'] = 2){

    if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] = $password){
        Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        echo "<h4> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.</h4>";
        echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=admin.php\">";
    }else{
        echo "<H1> <b>Error!!!!!</H1><H4>Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.</H4>";
                echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=admin.php\">";
    }
}else{
    if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
        echo "<form name=\"inloggen\" action=\"admin.php?actie=2\" method=\"POST\">

<table width=\"300\" border=\"2\" bordercolor=\"#0000A0\" celpadding=\"2\" celspacing=\"2\">
  <tr>
      <td>Gebruikersnaam: </td><td><input type=\"adminnaam\" name=\"gebruikersnaam\" style=\"width:135\"></td>
  </tr>
  <tr>
      <td>Wachtwoord: </td><td><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\" style=\"width:135\"></td>
  </tr>
  <tr>
      <td>Ingelogdtijd: </td><td><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\" style=\"width:135\">
    <option value=\"900\">een kwartier</option>
    <option value=\"1800\">half uur</option>
    <option value=\"3600\">1 uur</option>
    <option value=\"7200\">2 uur</option>
    </select></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\"><input type=\"submit\"  name=\"verzenden\" value=\"login\" style=\"width:285\"></td>
  </tr>
</table>
</form>
<a href=\"http://www.cafehofland.nl\"><b>Home</b></a>
";
    }
        elseif($_GET[actie] == "uitloggen"){
            setcookie( "gebruikersnaam" , "" ); setcookie( "wachtwoord" , "" );
            echo "<h4>Je bent nu uitgelogd, je wordt naar het nieuws teruggestuurd.</h4><br><br>";
            echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=admin.php\">";
    }else{


mijn nieuwe admin inlog script werkt met sessions.
En nu heb ik dat script gekopierd met een andere naam en dat werkt ook als een opzichzelf werken script.
En nu had ik dat ook met toevoegen geprobeerd, maar als ik op de toevoegen link in de admin klik gaat die wel er wel naar toe maar word de login link geblokkeerd en kan ik klikken tot ik een ons weeg, maar die doet niks

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
team_toevoegen.php
<?php
 
//Controleerd of de gebruiker is ingelogt.
if(isset($_SESSION['membername'])){

echo 'Hello &nbsp;'.$_SESSION['membername']."</a> , Klik &nbsp;<a href='team_logout.php'>Hier</a> Om uit loggen";
}

else{
echo '<h3 align="center"><font color="blue"><a href="team_toevoegen_login.php">Log In</a><br /> Om de members pagina te openen!</font></h3>';
exit();
}

?>
Gewijzigd op 20/09/2013 02:12:46 door Niek Kasius
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2013 09:31:16
Quote Anchor link
Wamp bevat gewoon Apache, dus .htaccess zou gewoon moeten werken.
Over je script: Waarom sla je wachtwoorden op in een cookie?
Gewijzigd op 20/09/2013 09:33:00 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 11:55:32
Quote Anchor link
lezen Aar.
Quote:
Ik had op mijn oude pc onderstaand inlog script

dat staat nog in een backup op mijn oude schijf die ik nu gebruik als externe harde schijf.
en dat wou ik ff als voorbeeld geven
Gewijzigd op 20/09/2013 11:59:03 door Niek Kasius
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2013 12:21:09
Quote Anchor link
Maar hoe ziet nu inmiddels je .htaccess eruit?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 12:40:48
Quote Anchor link
Die heb ik niet meer, want dat werkt niet. want als ik dat in het script zet zoals het er staat word dat het gewoon als tekst zichtbaar
Dus er zal nog wat anders bij moeten net als php, want als je daar geen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? voor zet werkt het ook niet
Gewijzigd op 20/09/2013 12:44:59 door Niek Kasius
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2013 12:44:22
Quote Anchor link
Dan klopt de bestandsnaam gewoon niet. Een .htaccess kan nooit zomaar publiekelijk zichtbaar worden.
En waarom wil je een .htaccess IN het script zetten? Ik snap die logica niet?

Verder heeft het geen zin om php-tags in je .htaccess te zetten omdat het niets anders is dan een Apache-configuratie bestand, en GEEN PHP-script.

Dus wat doe je nou precies, en wat wil je nou bereiken met het plaasen van je .htaccess IN je script?
Gewijzigd op 20/09/2013 12:45:42 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 13:00:55
Quote Anchor link
nou breekt me klop.
nu heb ik het nogmaals als .htaccess en nu word het wel opgeslagen als HTACCESS bestandt, vreemd dat het gisteren niet ging.

het antwoord op je vraag: omdat ik niet wil dat andere erin kunnen zodat ik er alleen mee kan werken, want die login van mijn admin werkt niet voor een ander script blijkbaar.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.