html en php geschijden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/01/2010 21:40:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben momenteel bezig met een concept waarmee ik php en html appart moet houden.

Nu heb ik momenteel dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?php

session_start();
ob_start();

include( '../include/settings.inc.php' );
include( '../include/database.inc.php' );
include( '../include/users.inc.php' );

$zoekIn = file_get_contents("../template.html");

if(isset($_GET['page'])) {
    $page = $_GET['page'];
}

else {
    $page = "home";
    }

switch($page) {
    case
'jemoetinloggen':
        $pagina = "jemoetinloggen.php";
    break;
    case
'home':
        $pagina = "home.php";
    break;
    case
'newpage':
        $pagina = "newpage.php";
    break;
    case
'choosepage':
        $pagina = "choosepage.php";
    break;
    case
'editpage':
        $pagina = "editpage.php";
    break;
    case
'addadmin':
        $pagina = "addadmin.php";
    break;
    case
'editadmin':
        $pagina = "editadmin.php";
    break;
    case
'chooseadmin':
        $pagina = "chooseadmin.php";
    break;
        case
'logout':
        $pagina = "logout.php";
    break;
}



$bestandsnaam = "menu.php";
$bestandsnaam2 = "content.php";
$vervangDoor = file_get_contents($pagina);
$vervangDoorMenu = file_get_contents($bestandsnaam);
$zoekNaar = "%content%";
$zoekNaarMenu = "%menu%";



$zoekIn = str_replace($zoekNaar,$vervangDoor,$zoekIn);
$zoekIn = str_replace($zoekNaarMenu,$vervangDoorMenu,$zoekIn);

echo $zoekIn;



?>


maar nu is het probleem dat file_get_contents echter de html ophaalt uit deze pagina en dus niet de functies etc etc.

Graag zou ik willlen weten hoe ik dit kan oplossen.

Mvg,

Tim
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:10:59
 
Thijs Damen

Thijs Damen

28/01/2010 21:43:00
Quote Anchor link
html en php apart MOET houden.. ga smarty gebruiken. assign Raw data (geen tags, helemaal niks noppes nada). En laat smarty er HTML/XML/PDF/XLS/Alles-wat-jij-wil van maken.
 

28/01/2010 21:44:00
Quote Anchor link
Html en php scheid je het makkelijkste met een template engine, zoals smarty.
Of je kunt direct overstappen op OOP en MVC toepassen, heb je eigenlijk bijna geen php in je html.
Maar je kunt bijvoorbeeld ook vrij moeilijk gaan doen met xml.
 

28/01/2010 21:44:00
 
- Jim  -

- Jim -

28/01/2010 21:46:00
Quote Anchor link
Dat is een goede optie.
Wat ik daar wel eeen nadeel van vind, is dat je met smarty snel geneigd bent te 'scripten' met smarty, en dat wil je toch eigenlijk niet...
 
Thijs Damen

Thijs Damen

28/01/2010 21:50:00
Quote Anchor link
Dat wil je eigenlijk wel. De mogelijkheid om te 'scripten'met smarty zorgt er juist voor dat je geen html gebruikt in je PHP. en alle weergeef logica overlaat aan smarty. wat de bedoeling is. Toch?
 

28/01/2010 21:50:00
Quote Anchor link
Jim schreef op 28.01.2010 21:46:
Dat is een goede optie.
Wat ik daar wel eeen nadeel van vind, is dat je met smarty snel geneigd bent te 'scripten' met smarty, en dat wil je toch eigenlijk niet...

Inderdaad, want Smaryt is gewoon veredelde php.
Het is niet geweldig ofzo. Maar wel oké voor een beginner.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/01/2010 22:01:00
Quote Anchor link
Nou opzich is het hele systeem al af, enkel zij de klant op het laatste moment dat hij die 2 appart wou hebben dus ik wil het graag zo doen.

fopen() doet het trouwens niet, is er niet een manier hoe ik iets kan includen bij het vervangen?

is er misschien een manier om van een script bepaalde lijnen op te halen? html? regels dus
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim Kampherbeek
 
Thijs Damen

Thijs Damen

28/01/2010 22:23:00
Quote Anchor link
"Op het laatste moment wou de klant het apart" - Bijbetalen

als functioneel en technisch goed is gekeurd. klaar
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/01/2010 22:38:00
Quote Anchor link
Ik maak het gewoon zoals de klant het graag wil, en bijbetalen doet hij toch wel
 

28/01/2010 22:40:00
Quote Anchor link
Dit is dus niet iets wat je op het laatste aanpast. Dat moet je van het begin af aan al doen.
 
Thijs Damen

Thijs Damen

28/01/2010 22:42:00
Quote Anchor link
Tim, dan moet er gewoon zin voor maken. als hij betaald. lever jij af. zo simpel is het. Alleen wat je nu doet is volgens mij veel viezer dan het gewoon zo laten. wat karl zegt. dit soort keuzes maak je voordat je begint, niet als je klaar bent
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/01/2010 22:43:00
Quote Anchor link
Om het helemaal opnieuw te gaan maken voor iets wat op het laatste moment door te geven ben ik niet totaal van plan, wantdan zijn werkuren weggegooit en er niet voor betaald.
 

28/01/2010 22:48:00
Quote Anchor link
Tja, het is toch zoiets als dat je nu een gezinsauto wilt ombouwen in een formule één auto.
En als jou klant zoveel verstand er van heeft dat het gescheiden moet, dan ziet hij toch ook wat je nu doet best wel vies is.
Want hoe kan je nu een pagina toevoegen?
En die ob_start heeft ook geen toegevoegde waarde.
 
- Jim  -

- Jim -

28/01/2010 22:54:00
Quote Anchor link
Als je opzet goed is, is dit niet moeilijk alleen kost het wat tijd.
 
Afra ca

Afra ca

29/01/2010 08:37:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 28.01.2010 22:48:
Tja, het is toch zoiets als dat je nu een gezinsauto wilt ombouwen in een formule één auto.
En als jou klant zoveel verstand er van heeft dat het gescheiden moet, dan ziet hij toch ook wat je nu doet best wel vies is.
Want hoe kan je nu een pagina toevoegen?
En die ob_start heeft ook geen toegevoegde waarde.


Tja, dat is de tragiek tegenwoordig. Met zoveel (sorry dat ik het zeg Tim) beginnende scripters, en naïeve "bedrijven" (vaak kleine lokale zaakjes) krijg je websites die vaak gevoelig zijn voor sql injection, moeilijk uitbreidbaar en dergelijke.... Uiteraard is het begrijpbaar dat een lokaal bedrijfje geen 1000 euro wil betalen voor een website, maar als ik dit soort praktijken........

Tim, hoewel ik het fijn vind dat je je kennis zo mooi inzet in onze maatschappij, en daarbij meehelpt aan het bouwen van een betere wereld, raad ik je aan eens goed te kijken naar wat je nu aan het doen bent. Áls je websites gaat maken voor geld, zorg dan dat je gestructureerd werkt, en goed gebruik maakt van de mogelijkheden van de middelen waarmee je werkt. Ik heb het idee dat wat je nu in elkaar zet wellicht werkt, maar het is alsnog een beetje in elkaar gehackt....... Wellicht heb je ooit gezien dat bijvoorbeeld gebruik maken van object georiënteerd programmeren een stuk betere website oplevert, maar dat het niveau je afschrikt. Dan hierbij mijn vraag of je je toch eens wil gaan buigen over gestructureerd werken. Gebruik maken van Smarty, zoals hierboven al werd aangeraden, is dan ook zeker geen gek idee. Wellicht dat het voor het huidige project wat te laat is, maar als je de kwaliteit van je werk naar een acceptabel niveau wilt brengen......

(Dit was overigens niet verkeerd bedoeld Tim, ik zie gewoon graag goede websites ons joinen op het interwebs)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.