HTTPS Ajax Request

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

17/03/2018 12:24:26
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een app via phonegap die Ajax Requests naar mijn backend server stuurt en hier gegevens ophaalt. Mijn backend server is alleen maar beschikbaar over port 443 (https) en al mijn ajax requests stuur ik ook naar deze url https://....

Ik dacht altijd dat alle posts en de informatie erin van en naar mijn server dus beveiligd/encrypted was. Nou heb ik eens Fiddler geïnstalleerd om dit te verifiëren maar tot mijn verbazing kan ik alles gewoon uitlezen.

Nou vraag ik mij af of dit komt omdat fiddler op mijn client waar de app draait is geïnstalleerd en dus ook de handshake kan uitvoeren met de server. Of kan het zijn doordat alle gegevens van mijn app eerst door fiddler gaan en daarna pas naar mijn server via https? Of is het gewoon echt te lezen voor kwaadwillende buiten mijn pc om? (sniffing)

Ik hoor graag jullie mening want in fiddler worden mijn posts ook gewoon als http weergeven.
Gewijzigd op 17/03/2018 12:25:19 door Danny von Gaal
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:50:11
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/03/2018 12:50:40
Quote Anchor link
Ik ken Fiddler zelf niet, maar ik lees dus dit:
"Fiddler is a free web debugging tool which logs all HTTP(S) traffic between your computer and the Internet."

Het lijkt dus als een 'Man in the Middle' te zitten om (encrypted) data te kunnen onderscheppen voor debugging. Ik weet niet zeker, maar ik denk wel dat als je dit gebruikt, dat je het groene slotje opeens rood of geel zal worden.

HTTPS is verder wel bedoeld om requests op het internet veiliger te maken, maar als je computer geprepareerd/voorzien is met zulke proxy's dan is een MITM-attack eenvoudig te realiseren. Maar alles wat je router passeert zonder problemen kan ook niet zo snel geëncrypt worden. Dat is de intentie van SSL/TLS.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

17/03/2018 13:07:51
Quote Anchor link
Bedankt voor je geruststellende berichtje. Ken je een andere programma waar ik dit mee kan testen? En het is toch waar dat niet alleen de post encrypt is maar ook de info die ik terug krijg? Of heb ik dat mis?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/03/2018 13:16:11
Quote Anchor link
Helaas ken ik geen andere programma's.
Maar als iemand anders over kan vertellen, dan zijn ze welkom in deze discussie.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

17/03/2018 15:04:41
Quote Anchor link
Als je t goed wilt zien, moet je wireshark gebruiken.
Fiddler is een proxy :)
Gewijzigd op 17/03/2018 15:05:19 door Dennis WhoCares
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/03/2018 15:19:08
Quote Anchor link
Een hoop antwoorden op je vragen staan volgens mij gewoon in de documentatie van Fiddler @Danny.

Zoals: Fiddler registreert zichzelf als proxy, Fiddler installeert zelf een root CA et cetera.

Het is aan jou om op grond van de versie die je gebruikt (die je niet vermeldt) na te gaan of dit allemaal klopt, maar het bovenstaande heb ik in < 10 mins bij elkaar geGoogled...

Daarnaast plaats je allemaal vraagtekens bij zaken "further down the line", iets wat je eerst met 100% zekerheid zou moeten vaststellen is of je uitsluitend via HTTPS communiceert. Pas als je dat zeker weet kun je verder gaan kijken naar wat er voor de rest aan de hand is.

Maar om na te gaan of een programma HTTPS kan decrypten als dat in de specs staat dat deze dat kan doen... Wellicht is dan een betere vraag: HOE kan Fiddler mijn HTTPS verkeer lezen?

EDIT: en zoals @Dennis aangeeft: een echt "extern" programma die gewoon je netwerkverkeer snifft (dit is volgens mij de voornaamste taak van WireShark) lijkt mij dan ook een goede / betere testtool.
Gewijzigd op 17/03/2018 15:20:36 door Thomas van den Heuvel
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

17/03/2018 19:16:56
Quote Anchor link
Inderdaad, Fiddler is een proxy waar je data doorheen stroomt.
Zoals al aangegeven is heeft fiddler zn eigen certificaat.

En word de data aan jouw kant vervangen met dit certificaat, en kan Fiddler dit ‘decrypten’ en dus inzien.
Ik ben niet bekend met Fiddler, maar wel het concept icm MITM, en is de data vanaf Fiddler naar de site wel weer met de site zn eigen certificaat encrypted.

Wireshark is inderdaad een veelal gebruikte tool, door IT medewerkers maar ook hackers etc.
Hiermee heb je beter inzicht wat er gebeurt op het netwerk.
Dit zonder tussenkomst van een proxy/tunnel/forwarder zoals Fiddler dit doet.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

18/03/2018 11:21:50
Quote Anchor link
Thanks, ik heb wireshark geïnstalleerd en die geeft inderdaad het gewenste resultaat. Ik heb een trace naar een http:// site vergeleken met gegevens die ik ophaal in mijn app en die zijn allemaal encrypted.

Wanneer ik op string zoek naar postdata dat ik mee stuur dan kan ik nergens de waardes uitlezen. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.