Hulp nodig met een query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper Geelen

Jasper Geelen

02/03/2011 10:18:37
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleem waar ik niet uit kom. Ik wil doormiddel van een query, zonder handmatig in te hoeven vullen naar wat die query gaat zoeken, bepalen over meerdere velden of iets true or false is. En als ook maar 1 van die results true is, dat ie dan niks doet, ook niet voor de gene die false zijn. Maar ik wil die ook per naam hebben.

Voorbeeld:

Stel mijn database heeft 2 velden, Naam en Controle, in het veld naam word natuurlijk de naam ingevuld, en in het velt controle word een 0 of een 1 ingevuld.

Jasper Geelen 0
Jasper Geelen 0
Jasper Geelen 1
Jasper Geelen 0
Jasper Geelen 0
Henk Sjaak 0
Henk Sjaak 0

Bovenstaande is een voorbeeld van de ingevulde velden.

Nu wil ik een query dat ie per naam specifiek gaat kijken of het ooit true is geweest. Bij Jasper Geelen is dat dus wel het geval, en wil ik dat ie (stel dat het om een email versturen gaat) Jasper Geelen dus nooit meer een email zal versturen omdat er in een van de velden een 1 staat. Bij Henk Sjaak is dat niet het geval dus hij moet wel gewoon een email krijgen.

Nu ik dit terug lees heb ik het eigenlijk onwijs slecht uitgelegd, maargoed..

Ik hoop dat iemand me hier mee een beetje op weg kan helpen!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:11:52
 
Kris Peeters

Kris Peeters

02/03/2011 13:06:01
Quote Anchor link
Jasper Geelen op 02/03/2011 10:18:37:
Stel mijn database heeft 2 velden, Naam en Controle,


Een database heeft tabellen
Een tabel heeft velden.


------

SELECT DISTINCT Naam, Controle
FROM mijn_tabel
WHERE Controle =1
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.