Inlogsysteem doorverwijzingspagina
Hoi,
Ik ben niet zo lang geleden begonnen met PHP.
Het leek mij daarom ook een uitdaging om een inlogsysteempje te maken.
Alles werkt prima, maar ik wil hebben dat je als je inlogt doorverwezen word naar een pagina (in mijn eigen website). Ik weet wel hoe je dat doet, maar nu is het juist de vraag: ik wil niet dat andere mensen op die pagina komen, als ze niet ingelogd zijn. Misschien een domme vraag: maar hoe doe ik dit?
Ik heb al op Google gekeken, maar ik wist niet hoe je dat moest "vragen".
Groetjes,
Sven
Ik ben niet zo lang geleden begonnen met PHP.
Het leek mij daarom ook een uitdaging om een inlogsysteempje te maken.
Alles werkt prima, maar ik wil hebben dat je als je inlogt doorverwezen word naar een pagina (in mijn eigen website). Ik weet wel hoe je dat doet, maar nu is het juist de vraag: ik wil niet dat andere mensen op die pagina komen, als ze niet ingelogd zijn. Misschien een domme vraag: maar hoe doe ik dit?
Ik heb al op Google gekeken, maar ik wist niet hoe je dat moest "vragen".
Groetjes,
Sven
Kijk eens naar sessies.
Dat is juist het probleem, ik weet niet hoe al deze mogelijkheden van PHP werken. Het enige dat ik nu nodig heb, is een oplossing.
Op zich is dat niet zo moeilijk.
Laat eens de code zien waar jij de session aanmaakt.
Laat eens de code zien waar jij de session aanmaakt.
Zet eerst eenmalig session_start(); bovenaan.
Na het correcte inloggen maak je een sessie aan:
En op de pagina's kan je dan controleren of iemand ingelogd is met:
Na het correcte inloggen maak je een sessie aan:
En op de pagina's kan je dan controleren of iemand ingelogd is met:
Gewijzigd op 15/12/2013 18:33:38 door - Ariën -
@Bart v B
Ik heb momenteel de laptop niet bij de hand waar de gegevens op staan. Ik zal morgen mijn script wel sturen (een specifiek stuk misschien?).
@Aar
Bedankt, ik zal proberen het in mijn code te verwerken. Dan zal ik later, als mijn loginscript precies zo is als ik het altijd al wou hebben, in mijn potentiële website zetten.
Toevoeging op 16/12/2013 18:19:48:
Ik heb nu dit:
en op de doorverwijzingspagina:
Dit werkt alleen niet, hij zegt als ik ben ingelogd: Misschien is het verstandig om in te loggen. (dit zegt hij als je niet bent ingelogd)
Ik ben toch ingelogd?
Weet iemand een oplossing?
Ik heb momenteel de laptop niet bij de hand waar de gegevens op staan. Ik zal morgen mijn script wel sturen (een specifiek stuk misschien?).
@Aar
Bedankt, ik zal proberen het in mijn code te verwerken. Dan zal ik later, als mijn loginscript precies zo is als ik het altijd al wou hebben, in mijn potentiële website zetten.
Toevoeging op 16/12/2013 18:19:48:
Ik heb nu dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
session_start();
if(isset($_POST['inlogbutton1'])) {
$gebruikersnaam=$_POST['gebruikersnaam'];
$wachtwoord=$_POST['wachtwoord'];
if ($gebruikersnaam == 'xxx' && $wachtwoord == 'Geen geheim, geen wachtwoord.'){
$_SESSION['login'] = true;
header('Location: doorverwijzingspagina.php');
exit;
} else {
if (isset($_POST['inlogbutton1'])) {
echo "Komt niet overeen. Probeer nogmaals.";
}
}
}
?>
session_start();
if(isset($_POST['inlogbutton1'])) {
$gebruikersnaam=$_POST['gebruikersnaam'];
$wachtwoord=$_POST['wachtwoord'];
if ($gebruikersnaam == 'xxx' && $wachtwoord == 'Geen geheim, geen wachtwoord.'){
$_SESSION['login'] = true;
header('Location: doorverwijzingspagina.php');
exit;
} else {
if (isset($_POST['inlogbutton1'])) {
echo "Komt niet overeen. Probeer nogmaals.";
}
}
}
?>
en op de doorverwijzingspagina:
Code (php)
Dit werkt alleen niet, hij zegt als ik ben ingelogd: Misschien is het verstandig om in te loggen. (dit zegt hij als je niet bent ingelogd)
Ik ben toch ingelogd?
Weet iemand een oplossing?
session_start(); ontbreekt op de tweede pagina.
Bedankt! Nu werkt hij wel, alleen: ik ben nu een keer ingelogd geweest en elke keer als ik naar mijn doorverwijzingspagina ga, staat er dat ik ben ingelogd. Moet ik dan niet session_destroy() of zo iets doen? (ben niet bekend met Sessions)
Wat wil je precies? Want het is toch logisch dat als je ingelogd bent, dat je dan 'Je bent ingelogd' ziet?
Als je wilt uitloggen kan dat met een andere pagina
Gewijzigd op 16/12/2013 19:10:07 door Koen Hollander
Ik wil dat als het venster gesloten wordt of na een bepaalde tijd, dat automatisch de sessie verwijderd word.
Gewijzigd op 16/12/2013 19:24:22 door Sven Bransens
Dat gaat vanzelf, als je sessie verloopt. (gebeurd in ieder geval als je je browser afsluit)
Het is wel veel moeite zeg om een inlogsysteempje te maken.
Nu heb ik gemaakt dat je naar een uitlogpagina kan.
Werkt die uitlogpagina niet!
Heb dit:
En dan geeft mijn vriendje Apache deze melding: Warning: session_destroy(): Trying to destroy uninitialized session in C:\Webserver\Websites\Loginsysteem\uitloggen.php on line 3
Nu heb ik gemaakt dat je naar een uitlogpagina kan.
Werkt die uitlogpagina niet!
Heb dit:
En dan geeft mijn vriendje Apache deze melding: Warning: session_destroy(): Trying to destroy uninitialized session in C:\Webserver\Websites\Loginsysteem\uitloggen.php on line 3
Zie Koen's script.
Zonder de session_start(); zal de hele sessie-afhandelaar niet en nooit werken. Ook niet als je een sessie wilt verwijderen.
Zonder de session_start(); zal de hele sessie-afhandelaar niet en nooit werken. Ook niet als je een sessie wilt verwijderen.
Bedankt! Nu is mijn inlogsysteem bijna af, voor wat ik hem wil hebben.
Wat ik nu ga proberen:
- Veiligheid
- Inloggen via MySQL
- Registreren
Wat ik nu ga proberen:
- Veiligheid
- Inloggen via MySQL
- Registreren
Gewoon een paar tips betreft je code.. je slaat nu $gebruikersnaam op terwijl $_POST['gebruikersnaam'] ook al een variable is. Dit kost tijd in generereb eb je kan de post variable ook direct in de if...else zetten. Dit scheelt code en is dus een stuk overzichterlijker.
Daarnaast zou ik jezelf aanleren om alles binnen haakjes {} een tab te geven. Dus ook haakjes zelf binnen de haakjes zoudeb een tab moeten krijgen. (Hopelijk snap je het want ik typ dit via mijn mobiel)
Veel succes met leren van php!
Daarnaast zou ik jezelf aanleren om alles binnen haakjes {} een tab te geven. Dus ook haakjes zelf binnen de haakjes zoudeb een tab moeten krijgen. (Hopelijk snap je het want ik typ dit via mijn mobiel)
Veel succes met leren van php!