Inner Join mysqli

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 14:12:11
Quote Anchor link
ik heb een fout die ik niet begrijpt. kan iemand mij hier mee helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  $berichten
= mysqli_query($dbcreat,
  "(SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `BB.gebruikersnaam`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$TT->naam_1)."' or `BB.gebruikersnaam`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$TT->naam_2)."'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 ?>


de error :
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `BB.gebruikersnaam`' at line 1


Ik heb nog nooit Cross join of inner join toegepast.
ik had gelezen dat je dan normaal als de rowl naam Gebruikersnaam is dat je dan AS BB.gebruikersnaam moet gebruiken? maar dit werkt niet.

mvg.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 11:26:43
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 14:42:09
Quote Anchor link
SELECT a.*, b.*
FROM tabel_a a
JOIN tabel_b b
ON a.id = b.a_id
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 14:46:51
Quote Anchor link
ik heb nu :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
  if($data->login == $bericht_vriend->naam_1){
 $gebruikersnaam2 =  $bericht_vriend->naam_2;
 }
else{
 $gebruikersnaam2 = $bericht_vriend->naam_1;
 }

 
 $berichten = mysqli_query($dbcreat,"
 (SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN
 (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `TT.naam_1=`'"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                             `TT.naam_2`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND `BB.gebruikersnaam`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND `BB.pagina`='overzicht'") or mysqli_error($dbcreat);

?>


Alleen ik krijg geen error van mysqli_error.
ik krijg error bij een while commando :

Warning: mysqli_fetch_object() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/klant00324/domains/.nl/public_html/reactie.php on line 124


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
 while($object = mysqli_fetch_object($berichten)){
?>
Gewijzigd op 10/03/2015 15:21:03 door Eeyk Vd noot
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2015 14:58:16
Quote Anchor link
Je kunt een if (is_object($object)) toevoegen, maar zo te zien kun je het beste eerst je query verbeteren, want mysqli_query() eindigt in false in plaats van een mysqli_result.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:18:17
Quote Anchor link
dit is de mysqli in echo :


(SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN
(SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE

`TT.naam_1=`'patric' or `TT.naam_2`='patric' AND
`BB.gebruikersnaam`='Jolanda'
AND `BB.pagina`='overzicht'

Het klopt allemaal maar toch krijg ik een error.

Warning: mysqli_fetch_object() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/klant00324/domains/.nl/public_html/reactie.php on line 132
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2015 15:21:28
Quote Anchor link
Werkt die query wel als je hem handmatig uitvoert?

Ik vermoed van niet, alleen al omdat er een backtick ` verkeerd staat in:

`TT.naam_1=`'patric'
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:27:09
Quote Anchor link
Wow die fout had ik niet gezien maar nu krijg ik deze fout:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `TT.naam_1`='patric' at line 1
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 15:34:54
Quote Anchor link
geen haakjes gebruiken in het stuk voor AS BB en ook niet voor AS TT
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 15:39:22
Quote Anchor link
Ik zou die backticks er tevens uitgooien.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:42:49
Quote Anchor link
Zelfde error alleen nu Line 2 en niet line 1:


You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT * FROM `vriendenlijst` AS TT WHERE `TT.naam_1`='patric' or ' at line 2

ik loop al te google maar ik kom niet echt de zelfde problemen tegen.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
 $berichten
= mysqli_query($dbcreat,"
 SELECT * FROM `berichten_muur` AS BB INNER JOIN
 SELECT * FROM `vriendenlijst` AS TT WHERE   `TT.naam_1`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                             `TT.naam_2`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND `BB.gebruikersnaam`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND `BB.pagina`='overzicht'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 
?>


of
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
 
 $berichten
= mysqli_query($dbcreat,"
 SELECT * FROM berichten_muur AS BB INNER JOIN
 SELECT * FROM vriendenlijst AS TT WHERE  TT.naam_1='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                          TT.naam_2='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND BB.gebruikersnaam='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND BB.pagina='overzicht'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 
 
?>


blijf de zelfde fout houden.
Gewijzigd op 10/03/2015 15:44:12 door Eeyk Vd noot
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 15:47:59
Quote Anchor link
zover ik weet hoort er na een JOIN een ON statement te komen. Ik twijfel nu wat je wilt. Hebben de twee tabellen een relatie met elkaar?
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 15:48:46
Quote Anchor link
Wat probeer je hier nou te doen dan, dit is namelijk niet een query waar je echt een join bij nodig hebt, je legt namelijk geen relatie tussen de 2 tabellen hier. Gewoon een where volstaat hier met een select bb.*, tt.*
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 16:03:19
Quote Anchor link
ik denk dat dit in de richting komt. (zonder nadere kennis van je probleem benadruk ik "in de richting", want er mist info, zoals Frank al aanhaalt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT * FROM berichten_muur AS BB
INNER JOIN
 (SELECT * FROM vriendenlijst AS TT
  WHERE  TT.naam_1='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
     OR  TT.naam_2='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."')  AS TTT
 ON BB.gebruikersnaam= TTT.naam_2 AND BB.pagina='overzicht'



edit:
ik heb 1 alias naar TTT veranderd.
Gewijzigd op 10/03/2015 16:04:33 door Ivo P
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:07:28
Quote Anchor link
Ivo P.

Thanks het werkt :D echt super bedankt ;D
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 16:09:04
Quote Anchor link
ik dacht eigenlijk dat hij voor de helft zou werken, namelijk niet als het gaat om naam_1....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ON (BB.gebruikersnaam = TTT.naam_1 OR BB.gebruikersnaam = TTT.naam_2) AND BB.pagina='overzicht'
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 16:09:48
Quote Anchor link
Blijft een superslechte query en database-ontwerp, zou daar echt nog wat aan doen Eeyk
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:15:58
Quote Anchor link
alleen nu heb ik het volgende probleem.
ik krijg maar 1 nieuw bericht als iemand anders uit me vriendenlijst een bericht plaats krijg je weer de zelfde naam onder elkaar.

Afbeelding

Afbeelding


alle gegevens blijven bij de eerste vriend? en niet vriend 2 en 3.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 16:19:23
Quote Anchor link
Zou je niet eerst eens de volgende tabellen maken?

- users
- berichten
- fotos

in de tabel berichten neem je dan ook een kolom user_id op
in de tabel fotos neem je dan ook een tabel bericht_id op er van uitgaande dat je de foto's in de berichten wilt plaatsen.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:22:01
Quote Anchor link
Nee het moeten echt tekst berichten zijn. de foto's zijn voor later ik wil eerst dat dit werkt maar tot nu toe lukt het al 3 dagen niet.

door ivo p ben ik nu verder dan ooit maar nog steeds werkt het helaas niet.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 16:24:33
Quote Anchor link
Wil je dat een gebruiker meer dan één bericht kan plaatsen/sturen?

Of is dit de tabel 'berichten'? in dat geval zou ik username vervangen voor user_id
Gewijzigd op 10/03/2015 16:33:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:38:16
Quote Anchor link
de bedoeling is een soort chat waar leden hun dag kunnen vertellen.
als ze bevriend zijn met elkaar.


Het is gelukt! :D
ik moest While nog aanpassen naar $object
Gewijzigd op 10/03/2015 16:41:36 door Eeyk Vd noot
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.