Inner Join mysqli

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 14:12:11
Quote Anchor link
ik heb een fout die ik niet begrijpt. kan iemand mij hier mee helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  $berichten
= mysqli_query($dbcreat,
  "(SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `BB.gebruikersnaam`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$TT->naam_1)."' or `BB.gebruikersnaam`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$TT->naam_2)."'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 ?>


de error :
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `BB.gebruikersnaam`' at line 1


Ik heb nog nooit Cross join of inner join toegepast.
ik had gelezen dat je dan normaal als de rowl naam Gebruikersnaam is dat je dan AS BB.gebruikersnaam moet gebruiken? maar dit werkt niet.

mvg.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:16:14
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 14:42:09
Quote Anchor link
SELECT a.*, b.*
FROM tabel_a a
JOIN tabel_b b
ON a.id = b.a_id
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 14:46:51
Quote Anchor link
ik heb nu :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
  if($data->login == $bericht_vriend->naam_1){
 $gebruikersnaam2 =  $bericht_vriend->naam_2;
 }
else{
 $gebruikersnaam2 = $bericht_vriend->naam_1;
 }

 
 $berichten = mysqli_query($dbcreat,"
 (SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN
 (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `TT.naam_1=`'"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                             `TT.naam_2`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND `BB.gebruikersnaam`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND `BB.pagina`='overzicht'") or mysqli_error($dbcreat);

?>


Alleen ik krijg geen error van mysqli_error.
ik krijg error bij een while commando :

Warning: mysqli_fetch_object() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/klant00324/domains/.nl/public_html/reactie.php on line 124


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
 while($object = mysqli_fetch_object($berichten)){
?>
Gewijzigd op 10/03/2015 15:21:03 door Eeyk Vd noot
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2015 14:58:16
Quote Anchor link
Je kunt een if (is_object($object)) toevoegen, maar zo te zien kun je het beste eerst je query verbeteren, want mysqli_query() eindigt in false in plaats van een mysqli_result.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:18:17
Quote Anchor link
dit is de mysqli in echo :


(SELECT * FROM `berichten_muur`) AS BB INNER JOIN
(SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE

`TT.naam_1=`'patric' or `TT.naam_2`='patric' AND
`BB.gebruikersnaam`='Jolanda'
AND `BB.pagina`='overzicht'

Het klopt allemaal maar toch krijg ik een error.

Warning: mysqli_fetch_object() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/klant00324/domains/.nl/public_html/reactie.php on line 132
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2015 15:21:28
Quote Anchor link
Werkt die query wel als je hem handmatig uitvoert?

Ik vermoed van niet, alleen al omdat er een backtick ` verkeerd staat in:

`TT.naam_1=`'patric'
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:27:09
Quote Anchor link
Wow die fout had ik niet gezien maar nu krijg ik deze fout:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AS BB INNER JOIN (SELECT * FROM `vriendenlijst`) AS TT WHERE `TT.naam_1`='patric' at line 1
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 15:34:54
Quote Anchor link
geen haakjes gebruiken in het stuk voor AS BB en ook niet voor AS TT
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 15:39:22
Quote Anchor link
Ik zou die backticks er tevens uitgooien.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 15:42:49
Quote Anchor link
Zelfde error alleen nu Line 2 en niet line 1:


You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT * FROM `vriendenlijst` AS TT WHERE `TT.naam_1`='patric' or ' at line 2

ik loop al te google maar ik kom niet echt de zelfde problemen tegen.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
 $berichten
= mysqli_query($dbcreat,"
 SELECT * FROM `berichten_muur` AS BB INNER JOIN
 SELECT * FROM `vriendenlijst` AS TT WHERE   `TT.naam_1`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                             `TT.naam_2`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND `BB.gebruikersnaam`='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND `BB.pagina`='overzicht'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 
?>


of
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
 
 $berichten
= mysqli_query($dbcreat,"
 SELECT * FROM berichten_muur AS BB INNER JOIN
 SELECT * FROM vriendenlijst AS TT WHERE  TT.naam_1='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or
                                          TT.naam_2='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
                                 AND BB.gebruikersnaam='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$gebruikersnaam2)."' AND BB.pagina='overzicht'") or die(mysqli_error($dbcreat));
 
 
?>


blijf de zelfde fout houden.
Gewijzigd op 10/03/2015 15:44:12 door Eeyk Vd noot
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 15:47:59
Quote Anchor link
zover ik weet hoort er na een JOIN een ON statement te komen. Ik twijfel nu wat je wilt. Hebben de twee tabellen een relatie met elkaar?
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 15:48:46
Quote Anchor link
Wat probeer je hier nou te doen dan, dit is namelijk niet een query waar je echt een join bij nodig hebt, je legt namelijk geen relatie tussen de 2 tabellen hier. Gewoon een where volstaat hier met een select bb.*, tt.*
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 16:03:19
Quote Anchor link
ik denk dat dit in de richting komt. (zonder nadere kennis van je probleem benadruk ik "in de richting", want er mist info, zoals Frank al aanhaalt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT * FROM berichten_muur AS BB
INNER JOIN
 (SELECT * FROM vriendenlijst AS TT
  WHERE  TT.naam_1='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."'
     OR  TT.naam_2='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."')  AS TTT
 ON BB.gebruikersnaam= TTT.naam_2 AND BB.pagina='overzicht'



edit:
ik heb 1 alias naar TTT veranderd.
Gewijzigd op 10/03/2015 16:04:33 door Ivo P
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:07:28
Quote Anchor link
Ivo P.

Thanks het werkt :D echt super bedankt ;D
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 16:09:04
Quote Anchor link
ik dacht eigenlijk dat hij voor de helft zou werken, namelijk niet als het gaat om naam_1....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ON (BB.gebruikersnaam = TTT.naam_1 OR BB.gebruikersnaam = TTT.naam_2) AND BB.pagina='overzicht'
 
- wes  -

- wes -

10/03/2015 16:09:48
Quote Anchor link
Blijft een superslechte query en database-ontwerp, zou daar echt nog wat aan doen Eeyk
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:15:58
Quote Anchor link
alleen nu heb ik het volgende probleem.
ik krijg maar 1 nieuw bericht als iemand anders uit me vriendenlijst een bericht plaats krijg je weer de zelfde naam onder elkaar.

Afbeelding

Afbeelding


alle gegevens blijven bij de eerste vriend? en niet vriend 2 en 3.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 16:19:23
Quote Anchor link
Zou je niet eerst eens de volgende tabellen maken?

- users
- berichten
- fotos

in de tabel berichten neem je dan ook een kolom user_id op
in de tabel fotos neem je dan ook een tabel bericht_id op er van uitgaande dat je de foto's in de berichten wilt plaatsen.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:22:01
Quote Anchor link
Nee het moeten echt tekst berichten zijn. de foto's zijn voor later ik wil eerst dat dit werkt maar tot nu toe lukt het al 3 dagen niet.

door ivo p ben ik nu verder dan ooit maar nog steeds werkt het helaas niet.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 16:24:33
Quote Anchor link
Wil je dat een gebruiker meer dan één bericht kan plaatsen/sturen?

Of is dit de tabel 'berichten'? in dat geval zou ik username vervangen voor user_id
Gewijzigd op 10/03/2015 16:33:36 door Frank Nietbelangrijk
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

10/03/2015 16:38:16
Quote Anchor link
de bedoeling is een soort chat waar leden hun dag kunnen vertellen.
als ze bevriend zijn met elkaar.


Het is gelukt! :D
ik moest While nog aanpassen naar $object
Gewijzigd op 10/03/2015 16:41:36 door Eeyk Vd noot
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.