insert into databse werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:23:42
Quote Anchor link
Hallo beste mensen!

ik had een dag vrij en dacht ik ga weer eens een keer php leren... ik heb een boek en wat tuts van het net en ik ben heel de dag lkkr bezig MAAR!

ik ben al een paar uur aan het uitzoeken waarom dit script niets in de database zet... ik krijg wel de melding dat het gelukt is :(

<script>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

header('Refresh: 3; url=' . $link.php . '');
}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

include_once 'config/connect.php'; // Connectie db.

//Data veilig maken voor sql injectie d.m.v. mysql_real.....

$titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
    $datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
    $provincies = mysql_real_escape_string($_POST['provincies']);
    $plaats = mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
    $soort = mysql_real_escape_string($_POST['soort']);
    $deuropen = mysql_real_escape_string($_POST['deuropen']);
    $deurdicht = mysql_real_escape_string($_POST['deurdicht']);
    $opentot = mysql_real_escape_string($_POST['opentot']);

mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('gelukt!!.');
    }

?>

</script>

Toevoeging op 15/03/2013 18:28:15:
Gewijzigd op 15/03/2013 18:39:53 door Ray de graaf

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 06:05:28

Wouter J

Wouter J

15/03/2013 18:29:44
Quote Anchor link
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:40:19
Quote Anchor link
Wouter J op 15/03/2013 18:29:44:
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...

done!

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:36:28
Quote Anchor link
Logisch dat je een melding krijgt dat het gelukt is als het formulier gepost is krijg je die melding, bouw eerst is een foutafhandeling in. Tutorials kun je hier vinden op de site.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 19:53:21
Quote Anchor link
ik heb hem al met foutafhandeling maar die had ik er even tussen uitgehaald omdat hij de database niet vulde.. met afhandeling heb ik hem zo: (en dan nog een aantal voor de andere posts

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

$locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);

//velden controleren
    $errors = array();
    if(strlen($titel) < 2) {
        array_push($errors, "Je hebt geen of  een te korte titel ingevuld");
    }

if(strlen($naam) > 30) {
        array_push($errors, "Je hebt een te lange titel ingevuld");
    }

//kijken of  er een naam is ingevuld, zo nee onderbreek het proces, anders ga verder
    if(count($errors) >0){
            foreach($errors as $error){
                echo $error;
            }
    }

}
else {

mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('Gelukt.');
    }

?>
Gewijzigd op 15/03/2013 19:53:59 door ray de graaf

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:56:46
Quote Anchor link
Zo'n foutafhandeling bedoel ik niet, maar om je een beetje op de goede weg te helpen gebruik dit is:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$query
= mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

?>

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:17:28
Quote Anchor link
ik zit denk ik nu wat meer in de richting maar krijg alleen de echo die ik juist niet wil hebben. nog een tip in de richting?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

}

$locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);

$sql= ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if (!mysql_query($sql)) {//voer de code uit
   echo "uitvoeren van de query $sql is mislukt!"; //goed uitgevoerd?
   }
   else {
       echo   "het is glukt!";
   }

//header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
    // exit ('Gelukt.');

}

?>

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:19:38
Quote Anchor link
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:26:07
Quote Anchor link
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.

dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken

Toevoeging op 15/03/2013 20:30:18:

Ray de graaf op 15/03/2013 20:26:07:
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:

dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken

dit is de error met jouw code

Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29
Error: Column count doesn't match value count at row 1

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:34:59
Quote Anchor link
Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29 -> Hij zegt dat de variabele query niet bestaat, waarschijnlijk had je hem $sql genoemd?

En Column count doesn't match value count at row 1 -> '".$deuropen."''". $deurdicht ."' Je bent hier een komma vergeten.

Local Dev

Local Dev

15/03/2013 20:37:10
Quote Anchor link
gebruik pdo of mysqli, de mysql extensie wordt inmiddels al tig jaren niet meer aan ontwikkeld en zal binnenkort ook depracated zijn.

De foutmelding houd in dat de waarde die je wilt toevoegen aan de tabel niet gelijk is aan de ingestelde waarde in mysql en de waarde die jij wilt toevoegen.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:40:42
Quote Anchor link
het is gelukt! na een halve dag

$query = mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."','". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

dat was alles! maar zonder hulp was ik er nooit gekomen!

bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.