insert into databse werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:23:42
Quote Anchor link
Hallo beste mensen!

ik had een dag vrij en dacht ik ga weer eens een keer php leren... ik heb een boek en wat tuts van het net en ik ben heel de dag lkkr bezig MAAR!

ik ben al een paar uur aan het uitzoeken waarom dit script niets in de database zet... ik krijg wel de melding dat het gelukt is :(

<script>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

header('Refresh: 3; url=' . $link.php . '');
}


if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

    include_once 'config/connect.php'; // Connectie db.
    
    //Data veilig maken voor sql injectie d.m.v. mysql_real.....

          
    $titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
    $datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
    $provincies = mysql_real_escape_string($_POST['provincies']);
    $plaats = mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
    $soort = mysql_real_escape_string($_POST['soort']);
    $deuropen = mysql_real_escape_string($_POST['deuropen']);
    $deurdicht = mysql_real_escape_string($_POST['deurdicht']);
    $opentot = mysql_real_escape_string($_POST['opentot']);
            
          
mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.
                
    header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('gelukt!!.');
    }

?>



</script>

Toevoeging op 15/03/2013 18:28:15:
Gewijzigd op 15/03/2013 18:39:53 door Ray de graaf
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 07:01:57
 
Wouter J

Wouter J

15/03/2013 18:29:44
Quote Anchor link
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...
 
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:40:19
Quote Anchor link
Wouter J op 15/03/2013 18:29:44:
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...


done!
 
Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:36:28
Quote Anchor link
Logisch dat je een melding krijgt dat het gelukt is als het formulier gepost is krijg je die melding, bouw eerst is een foutafhandeling in. Tutorials kun je hier vinden op de site.
 
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 19:53:21
Quote Anchor link
ik heb hem al met foutafhandeling maar die had ik er even tussen uitgehaald omdat hij de database niet vulde.. met afhandeling heb ik hem zo: (en dan nog een aantal voor de andere posts

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

header('Refresh: 3; url=' . $link.php . '');
}


if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

    include_once 'config/connect.php'; // Connectie db.
    
    //Data veilig maken voor sql injectie d.m.v. mysql_real.....

          
    $titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
    $datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
    $provincies = mysql_real_escape_string($_POST['provincies']);
    $locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);
    $plaats = mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
    $soort = mysql_real_escape_string($_POST['soort']);
    $deuropen = mysql_real_escape_string($_POST['deuropen']);
    $deurdicht = mysql_real_escape_string($_POST['deurdicht']);
    $opentot = mysql_real_escape_string($_POST['opentot']);
    
    //velden controleren
    $errors = array();
    if(strlen($titel) < 2) {
        array_push($errors, "Je hebt geen of  een te korte titel ingevuld");
    }

    if(strlen($naam) > 30) {
        array_push($errors, "Je hebt een te lange titel ingevuld");
    }

    //kijken of  er een naam is ingevuld, zo nee onderbreek het proces, anders ga verder
    if(count($errors) >0){
            foreach($errors as $error){
                echo $error;
            }
    }
 
    }
else {
            
          
mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.
                
    header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('Gelukt.');
    }

    
?>
Gewijzigd op 15/03/2013 19:53:59 door ray de graaf
 
Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:56:46
Quote Anchor link
Zo'n foutafhandeling bedoel ik niet, maar om je een beetje op de goede weg te helpen gebruik dit is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$query
= mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

?>
 
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:17:28
Quote Anchor link
ik zit denk ik nu wat meer in de richting maar krijg alleen de echo die ik juist niet wil hebben. nog een tip in de richting?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

header('Refresh: 3; url=' . $link.php . '');
}


if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

    include_once 'config/connect.php'; // Connectie db.
    
    //Data veilig maken voor sql injectie d.m.v. mysql_real.....

          
    $titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
    $datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
    $provincies = mysql_real_escape_string($_POST['provincies']);
    $locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);
    $plaats = mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
    $soort = mysql_real_escape_string($_POST['soort']);
    $deuropen = mysql_real_escape_string($_POST['deuropen']);
    $deurdicht = mysql_real_escape_string($_POST['deurdicht']);
    $opentot = mysql_real_escape_string($_POST['opentot']);
    
    
    
    
          
$sql= ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.
  
   if (!mysql_query($sql)) {//voer de code uit
   echo "uitvoeren van de query $sql is mislukt!"; //goed uitgevoerd?
   }
   else {
       echo   "het is glukt!";
   }

  
                
    //header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
    // exit ('Gelukt.');

    }
    
?>
 
Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:19:38
Quote Anchor link
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.
 
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:26:07
Quote Anchor link
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.


dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken



Toevoeging op 15/03/2013 20:30:18:

Ray de graaf op 15/03/2013 20:26:07:
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.


dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken

dit is de error met jouw code

Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29
Error: Column count doesn't match value count at row 1
 
Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:34:59
Quote Anchor link
Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29 -> Hij zegt dat de variabele query niet bestaat, waarschijnlijk had je hem $sql genoemd?

En Column count doesn't match value count at row 1 -> '".$deuropen."''". $deurdicht ."' Je bent hier een komma vergeten.
 
Local Dev

Local Dev

15/03/2013 20:37:10
Quote Anchor link
gebruik pdo of mysqli, de mysql extensie wordt inmiddels al tig jaren niet meer aan ontwikkeld en zal binnenkort ook depracated zijn.

De foutmelding houd in dat de waarde die je wilt toevoegen aan de tabel niet gelijk is aan de ingestelde waarde in mysql en de waarde die jij wilt toevoegen.
 
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:40:42
Quote Anchor link
het is gelukt! na een halve dag

$query = mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."','". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

dat was alles! maar zonder hulp was ik er nooit gekomen!

bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.