Insert werkt niet, maar tog geen error?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 13:34:13
Quote Anchor link
hey,

Ik heb een code, die zou moeten werken.
hij zou dus een nieuwe regel, een nieuwe query moeten doen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
[conection weggelaten]

if(isset($_POST['text']) and isset($_POST['submit']) and isset($_POST['id'])){
    $string = explode('\n', $_POST['text']);
    foreach($string as $query){
        mysql_query('INSERT INTO prpermissions (permstring, entryid) VALUES ('.$query.','.$_POST['id'].')');
        echo $query.' Succes.<br />';
   }
}
else{
?>

<form action="wouterrr.php" method="post">
Permissions:<br/>
<textarea name="text">
</textarea><br/>
Group ID:<br/>
<input type="text" name="id" /><br/>
<input type="submit" name="submit"/><br/>
</form>
<?php
}
?>


Maar er komt geen fout of iets dergelijks?

Alvast bedankt.
Tips altijd welkom :)

//edit
nu komt er dit: (enter zat verkeerd :S)
Quote:
help version servertime accept players essentials.sethome essentials.home essentials.list essentials.help essentials.msg essentials.afk essentials.spawn iConomyChestShop.shop.create iConomyChestShop.shop.buy iConomyChestShop.shop.sell iConomyChestShop.command.iteminfo essentials.pay essentials.signs.heal.use lwc.protect chaircraft.sit towny.town.claim towny.spawntp essentials.geoip.show uQuest.CanQuest.* citizens.use.* towny.wild.* towny.town.new uQuest.CanDropQuest iConomy.payment deathmessageplugin.sendmessage deathmessageplugin.getmessage jail.usercmd.jailstatus myhome.home.soc.invite giftpost.chest.everywhere Succes.

wat dus alemaal mooi onder elkaar moeten komen staan, en met ieder succes, zoiets:
Quote:
help Succes.
version Succes.
servertime Succes.
accept Succes.
players Succes.
essentials.sethome Succes.
essentials.home Succes.
essentials.list Succes.


Moet er niet iets van een while in?
Gewijzigd op 03/07/2011 13:44:35 door Wouter Lolz
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:08:56
 
Non Actief

Non Actief

03/07/2011 13:40:56
Quote Anchor link
Probeer dit is i.p.v. de mysql_query die je nu hebt.

mysql_query("INSERT INTO prpermissions (permstring, entryid) VALUES ('$query','$_POST[\'id\']')");

Ook moet je eerst een connectie opzetten met je database
$connect = mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord') or die(mysql_error());
mysql_select_db('database', $connect) or die(mysql_error());
Gewijzigd op 03/07/2011 13:42:34 door Non Actief
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 13:42:54
Quote Anchor link
ja die connection weet ik, die laat ik altijd weg :)
en ik zal die query is proberen.
//edit
dan krijg ik een 500 - Internal server error. (IIS 7)
Gewijzigd op 03/07/2011 13:43:31 door Wouter Lolz
 
Non Actief

Non Actief

03/07/2011 13:52:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
[conection weggelaten]

if((isset($_POST['text']) && isset($_POST['submit'])) && isset($_POST['id'])){
    $string = explode('\n', $_POST['text']);
    $id = $_POST['id'];
    foreach($string as $query){
        mysql_query("INSERT INTO prpermissions (permstring, entryid) VALUES ('$query','$id')");
        echo $query.' Succes.<br />';
   }
}
else{
echo '
<form action="wouterrr.php" method="post">
Permissions:<br/>
<textarea name="text">
</textarea><br/>
Group ID:<br/>
<input type="text" name="id" /><br/>
<input type="submit" name="submit"/><br/>
</form>
'
;
}


?>

Probeer dit is
Staan de kolommen en de waardes wel in de goede volgorde?
Zijn er twee kolommen of zijn er meerdere?
Gewijzigd op 03/07/2011 13:53:53 door Non Actief
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 13:54:32
Quote Anchor link
Werkt redelijk, aleen hij insert nu alles in 1 query, elke nieuwe regel, moet dus een nieuwe query uitvoeren, met 1 regel.
miss iets met while?
Gewijzigd op 03/07/2011 13:54:50 door Wouter Lolz
 

03/07/2011 13:56:15
Quote Anchor link
- Controleer of een post gedaan is met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- Bouw foutafhandeling, zie wat mysql_query teruggeeft.
- Maak gebruik van mysql_real_escape_string.
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 13:57:56
Quote Anchor link
Uu, bedankt, maar waar is dat mysql real escape dan voor?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/07/2011 13:58:11
Quote Anchor link
@Matthijs, escapen is een overbodige actie!! Daarnaast geef je geen volledig inzicht van hoe je op correcte wijze een insert inelkaar zet.
------------

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
if(    $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'
   and isset($_POST['text'])
   and isset($_POST['id'])) {
    

   if ($_POST['id'] != '') {
  
       $sql = "INSERT INTO prpermission
                      (permstring
                      ,entryid)
               VALUES ('"
.mysql_real_escape_string($query)."'
                      ,'"
.mysql_real_escpae_string($_POST['id'])."')";    

       if (($result = mysql_query($sql)) !== false) {

           echo 'Record met succes toegevoegd';

       }

       else {
           // op de slordige manier zien wat er fout gaat
           echo 'Foutje: '.$sql.'<br />'.mysql_error();
       }
   }

   else {
       'Echo geen id bekend';
   }
}

else{
    // geen post doe wat

}?>


En nu maar hopen dat ie in de gaten heeft dat het onhandig is om sql-statements te quoten met enkele quotes.

Ik vraag me af of het wel zo verstandig is om een textearea te gebruiken!!
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 13:59:56
Quote Anchor link
Nou textearea heb ik gebruikt omdat die bij een nieuwe regel een /n doet, en je die kan explode.
maar ik zal het testen

en deze werkt volgens mij niet?
ik zie nergens dat je iets in de $query zet of iets erin aanmaakt?
Gewijzigd op 03/07/2011 14:00:58 door Wouter Lolz
 
Non Actief

Non Actief

03/07/2011 14:00:53
Quote Anchor link
@Noppes Homeland ik heb mysql_real_escape_string nooit aangehaald, dat was Karl Karl.
 

03/07/2011 14:01:47
Quote Anchor link
Wouter Lolz op 03/07/2011 13:59:56:
Nou textearea heb ik gebruikt omdat die bij een nieuwe regel een /n doet, en je die kan explode.
maar ik zal het testen


En hoe weet je dat zeker?
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 14:02:33
Quote Anchor link
forums :), als dat niet klopt dan moet er iets anders voor komen..
 

03/07/2011 14:03:33
Quote Anchor link
Matthijs Veldhuizen op 03/07/2011 14:00:53:
@Noppes Homeland ik heb mysql_real_escape_string nooit aangehaald, dat was Karl Karl.


Noppes heeft het over escapen. Niet over mysql_real_escape_string die hij ook zelf gebruikt (wat je overigs niet voor ints hoeft te gebruiken, want je kunt typecasten).
Ik denk dat hij deze onzin post bedoelt:
Matthijs Veldhuizen op 03/07/2011 13:40:56:
Probeer dit is i.p.v. de mysql_query die je nu hebt.

mysql_query("INSERT INTO prpermissions (permstring, entryid) VALUES ('$query','$_POST[\'id\']')");

Ook moet je eerst een connectie opzetten met je database
$connect = mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord') or die(mysql_error());
mysql_select_db('database', $connect) or die(mysql_error());
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 14:10:15
Quote Anchor link
uu, maar ik heb iets geprobeert met while maar dat werkt ook niet echt :(
 
Non Actief

Non Actief

03/07/2011 14:11:24
Quote Anchor link
Het scheelt dat ik alleen maar onzin post
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 14:12:12
Quote Anchor link
idd, ik ben door jou al wel wat verder :)
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/07/2011 14:17:10
Quote Anchor link
Wouter Lolz op 03/07/2011 14:10:15:
uu, maar ik heb iets geprobeert met while maar dat werkt ook niet echt :(


Ik heb die foreach eruit gehaald, omdat het vrij onzinnig is om een string te gaan lopen splitsen op een gissing dat een EOL een \n is en het mijn inziens gewoon handiger zal zijn gewoon voor elke in te voeren waarde behorende bij het id een appart input veld te hebben.

Matthijs Veldhuizen op 03/07/2011 14:11:24:
Het scheelt dat ik alleen maar onzin post

Met die woorden, kan je dus beter niet reageren in topics waarin de inhoud jouw onbekend is.
Gewijzigd op 03/07/2011 14:18:38 door Noppes Homeland
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 14:17:52
Quote Anchor link
maar dat is juist niet de bedoeling..\
het moet in een keer kunnen, want als het werkt, moet ik hele grote dingen gaan injecten.
Gewijzigd op 03/07/2011 14:18:54 door Wouter Lolz
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/07/2011 14:20:26
Quote Anchor link
Dacht van wel, want zoals je nu aannames doet in je code vervuil je alleen je data in de database tabel.
 
Wouter Lolz

Wouter Lolz

03/07/2011 14:22:04
Quote Anchor link
oke, maar is er dus nu een optie voor :S?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

03/07/2011 14:45:06
Quote Anchor link
Gaat eens aan de slag met de gegeven informatie. Schrijf eerst eens een plan van aanpak en probeer daarna eens op je gemak je code woordelijk uit te schrijven, daarna kan je pas beginnen met de daadwerkelijke vertaling naar php-script-code.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.