invulformulier
Ik heb een php invulformulier. Ik krijg 2 zaken maar niet opgelost. Pfff.
Wanneer ik "É" gebruik in combinatie met charset=iso-8859-1 krijg ik onderaan het scherm dit te zien: "" Bij charset UTF-8 gaat het wel goed (krijg niks extra te zien in scherm) maar krijg ik "é" in mijn database te zien. Waar gaat het mis?
Mijn tweede vraag is wanneer ik iets fout invul dan komt alle tekst weer terug in het invulscherm maar niet bij de vraag “aanhef”. Dit gaat via het aanklikken van een bolletje. Hoe kan ik dit aanpassen dat hij dit wel onthoud?
Wanneer ik "É" gebruik in combinatie met charset=iso-8859-1 krijg ik onderaan het scherm dit te zien: "" Bij charset UTF-8 gaat het wel goed (krijg niks extra te zien in scherm) maar krijg ik "é" in mijn database te zien. Waar gaat het mis?
Mijn tweede vraag is wanneer ik iets fout invul dan komt alle tekst weer terug in het invulscherm maar niet bij de vraag “aanhef”. Dit gaat via het aanklikken van een bolletje. Hoe kan ik dit aanpassen dat hij dit wel onthoud?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<FIELDSET STYLE="width: 400px; padding:10px; border: solid 1px #3F3F3F; font-family: sans-serif;">
<LEGEND STYLE="color: #829603; font-weight: bold;">Klant gegevens</LEGEND>
<form method="post" action="">
<h4>Bedrijfsnaam :</h4>
<input type="text" size="45" name="bedrijfsnaam" value="<?php if(isset($_POST['bedrijfsnaam'])) echo htmlentities($_POST['bedrijfsnaam']); ?>">
<h4>Achternaam :</h4>
<input type="text" size="45" name="achternaam" value="<?php if(isset($_POST['achternaam'])) echo htmlentities($_POST['achternaam']); ?>">
<h4> Aanhef :</h4>
<input type="radio" name="geslacht_contactpersoon" value="Man">Dhr.
<input type="radio" name="geslacht_contactpersoon" value="Vrouw">Mevr.
<h4>E-mail :</h4>
<input type="text" size="45" name="email_contactpersoon" value="<?php if(isset($_POST['email_contactpersoon'])) echo htmlentities($_POST['email_contactpersoon']); ?>">
<br>
<input class="button" type="submit" name="submit" value="verzenden">
</form>
</FIELDSET>
<?php
if (isset($_GET['success']) && empty($_GET['success'])) {
include 'registratie_uitnodiging_verstuurd.php';
// header("Location: http://domeinnaam.nl/registratie_uitnodiging_verstuurd.php");
}
?>
<?php
if(empty($errors) === false){
echo '<p>' . implode('</p><p>', $errors) . '</p>';
}
?>
</div>
</body>
</html>
<LEGEND STYLE="color: #829603; font-weight: bold;">Klant gegevens</LEGEND>
<h4>Bedrijfsnaam :</h4>
<input type="text" size="45" name="bedrijfsnaam" value="<?php if(isset($_POST['bedrijfsnaam'])) echo htmlentities($_POST['bedrijfsnaam']); ?>">
<h4>Achternaam :</h4>
<input type="text" size="45" name="achternaam" value="<?php if(isset($_POST['achternaam'])) echo htmlentities($_POST['achternaam']); ?>">
<h4> Aanhef :</h4>
<input type="radio" name="geslacht_contactpersoon" value="Man">Dhr.
<input type="radio" name="geslacht_contactpersoon" value="Vrouw">Mevr.
<h4>E-mail :</h4>
<input type="text" size="45" name="email_contactpersoon" value="<?php if(isset($_POST['email_contactpersoon'])) echo htmlentities($_POST['email_contactpersoon']); ?>">
<br>
<input class="button" type="submit" name="submit" value="verzenden">
</form>
</FIELDSET>
<?php
if (isset($_GET['success']) && empty($_GET['success'])) {
include 'registratie_uitnodiging_verstuurd.php';
// header("Location: http://domeinnaam.nl/registratie_uitnodiging_verstuurd.php");
}
?>
<?php
if(empty($errors) === false){
echo '<p>' . implode('</p><p>', $errors) . '</p>';
}
?>
</div>
</body>
</html>
Gewijzigd op 23/07/2014 13:14:11 door Jac E
Ik gok dat je bestand als UTF-8 encoding is opgeslagen, en dat je deze moet aanpassen in: iso-8859-1. Een kwestie van even in je editor zoeken.
Gewijzigd op 23/07/2014 13:30:24 door - Ariën -
En even naar de encoding van je table kijken
Welke table? Zijn form bedoel je?
@aar van de db gok ik.
Heb zelf al paar keer gehad dat ik vreemde chars in me db had staan maar niet op me website.
Heb zelf al paar keer gehad dat ik vreemde chars in me db had staan maar niet op me website.
Waarom gebruik je geen method="post"?
Je tweede vraag:
En zo ook de andere radio.
Je tweede vraag:
Code (php)
En zo ook de andere radio.
Gewijzigd op 23/07/2014 14:29:37 door - SanThe -
Ik krijg die "" maar niet weg. Het script begint met:
Dus dat moet nu goed zijn lijkt mij. Nu zie ik dat de "é" toch verkeerd wordt opgeslagen in de database, als "é". De collatie is utf8_bin. Ik begrijp er niks meer van.
Bedankt SanThe voor je script. Ik krijg alleen een foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in /home/
Dus dat moet nu goed zijn lijkt mij. Nu zie ik dat de "é" toch verkeerd wordt opgeslagen in de database, als "é". De collatie is utf8_bin. Ik begrijp er niks meer van.
Bedankt SanThe voor je script. Ik krijg alleen een foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in /home/
Die rare tekens heten de Byte-Order-Mark, ook bekend als de B-O-M.
Je kan deze weghalen in je editor door de encoding aan te passen naar je juiste encoding die je defineert.
Bij voorkeur overal UTF-8.
Ook helpt het vaak door het script opnieuw in Notepad/kladblok aan te maken en op te slaan met UTF-8 encoding.
Je kan deze weghalen in je editor door de encoding aan te passen naar je juiste encoding die je defineert.
Bij voorkeur overal UTF-8.
Ook helpt het vaak door het script opnieuw in Notepad/kladblok aan te maken en op te slaan met UTF-8 encoding.
Gewijzigd op 23/07/2014 23:20:45 door - Ariën -
Sorry, ik was de if() vergeten.
Bedankt voor je hulp. Helaas werkt het nog niet bij mij. De bolletjes worden weer wit. Ik weet niet waarom. Jammer :(
Blijkbaar wordt er geen $_GET in de URL meegegeven met de waarde 'Man'?
$_GET in de URL... eeeh... ik heb de hele avond van alles gegoogled. Ik kom hier gewoon niet uit. Hoe kan ik een test doen in mijn script om te zien of het überhaupt wel mogelijk is om zo'n geheugen functie te gebruiken met type="radio"
Het scriptje van SanThe wil ik graag gebruiken. Wat moet er nog meer bij om deze regel los werkend te krijgen om ermee te testen.
En in welk online php/html checker kan dat. Meestal alleen php of html en niet samen.
Het scriptje van SanThe wil ik graag gebruiken. Wat moet er nog meer bij om deze regel los werkend te krijgen om ermee te testen.
En in welk online php/html checker kan dat. Meestal alleen php of html en niet samen.
In SanThe's voorbeeld wordt er een ?geslacht_contactpersoon=Man in de URL verwacht, waarna hij geselecteerd is.
- SanThe - op 23/07/2014 14:29:10:
Waarom gebruik je geen method="post"?
Ik zie dat je het aangepast hebt.
Dan is het dus geen GET meer, maar POST.
Sorry... waar komt POST dan?
Beetje zelf denken mag ook wel.