Iphone app

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Reshad F

Reshad F

17/02/2012 14:14:31
Quote Anchor link
Hallo een iphone app, welke programmeertalen kan je hiervoor gebruiken? Veel mensm zeggen objective c maar dit jan ik niet, kan het bijv in php? Ik hen eventueel ook ervaring met c#. Ik weet niet of het hier mee xou kunnen. De app moet ik op mijn stage maken voor een webstore zoals bijv zoals die van gstar
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:38:50
 
Roel -

Roel -

17/02/2012 14:20:27
Quote Anchor link
Het enige wat je zou kunnen doen met PHP is een iPhone web app.
Anders zul je inderdaad Objective-C moeten gebruiken.

Let wel op dat je hiervoor Xcode nodig hebt, en dat is alleen beschikbaar voor Mac OS, niet voor Windows!
 
Aapje yeah

Aapje yeah

17/02/2012 14:21:21
Quote Anchor link
Je kan een web-app maken. Dan is hij niet perse voor iphone of te downloaden maar gewoon op je mobiele apparaat.
 
Erwin H

Erwin H

17/02/2012 14:21:40
Quote Anchor link
Als je stagebedrijf er geld in wil steken en ook cross-platform wil ontwikkelen dan is marmalade wellicht interessant: http://www.madewithmarmalade.com/

disclaimer: ik heb er zelf (nog) geen kennis van, maar staat nog wel op het todo lijstje
 
Jaron T

Jaron T

17/02/2012 15:15:11
Quote Anchor link
Objective c en c++ kan je gebruiken, je kan inderdaad alleen ontwikkelen op Mac OS en je hebt een "License" nodig die je jaarlijks moet betalen.
Gewijzigd op 17/02/2012 15:17:55 door Jaron T
 
Wouter J

Wouter J

17/02/2012 15:15:21
Quote Anchor link
Je kan een webapp maken. Dan maak je gewoon een webpagina, met HTML, CSS, JS en PHP. Vervolgens kun je dit dan op je iPhone bookmarken.

Je kan het op een iPhone echt laten lijken alsof het geen webapp is met meta tags, meer informatie hierover: http://mobile.tutsplus.com/tutorials/iphone/iphone-web-app-meta-tags/

Ook kun je tools als jQuery mobile en iWebkit gebruiken om een mooie en goede webapp te maken.
 
Joey Drieling

Joey Drieling

17/02/2012 15:57:37
Quote Anchor link
http://phonegap.com

Maak de app in HTML5 en Javascript en maak er met phonegap er een echte app van je hebt dan toegang tor de camera en zo net als een gewoone app best simpel ik gebruik phonegap ook scheelt alle script taalen leeren ;)
 
Reshad F

Reshad F

17/02/2012 17:25:29
Quote Anchor link
Erwin H op 17/02/2012 14:21:40:
Als je stagebedrijf er geld in wil steken en ook cross-platform wil ontwikkelen dan is marmalade wellicht interessant: http://www.madewithmarmalade.com/

disclaimer: ik heb er zelf (nog) geen kennis van, maar staat nog wel op het todo lijstje


het is nog niet me stage bedrijf, was alleen een kennismaking gesprek maar ik denk niet dat ze er zoveel in willen steken, althans die idee heb ik niet van ze meegekregen en ik vond het geen stage waar ik iets kon leren dus ik heb vriendelijk bedankt, maar nu weet ik wel hoe men hier denkt over apps maken! hartelijk dank allemaal

Toevoeging op 17/02/2012 17:33:33:

@joey ik heb even doorgekeken en zag dat dit i.c.m. dreamweaver gebruikt kan worden? is dit al vanaf versie 5? en wat zijn de voordelen hiervan? ik gebruik zelf trouwens een macbook / imac en heb hier ook xCode op staan rest het enige mij nog phonegap te installeren? lijken de apps exact als echte apps of zie je verschil hierin?
 
Joey Drieling

Joey Drieling

17/02/2012 17:50:40
Quote Anchor link
Ik ben niet bekend met dreamwaver. Het worden echte app die je in de appstore van apple en andoid kan zetten alleen heb ik dat nog nooit gedaan om dat apps voor android ook los van de store gedownload en geinstaleert kan worden.
 
Roel -

Roel -

17/02/2012 18:07:47
Quote Anchor link
Jaron T op 17/02/2012 15:15:11:
Objective c en c++ kan je gebruiken, je kan inderdaad alleen ontwikkelen op Mac OS en je hebt een "License" nodig die je jaarlijks moet betalen.


Xcode zelf is gratis. Het plaatsen van apps in de App Store kost wel ongeveer $100 per jaar, dat is de licentie waareover jij het hebt.
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

17/02/2012 18:14:57
Quote Anchor link
Kun je voor dat geld denk ik beter zelf even een web-app maken want dat schijnt ook nog een sneller te zijn als je een goeie webhost hebt. Kijk maar eens naar Msn op iPhone dat is rete traag terwijl je via hotmail.com gewoon snel kan msn'n ja je hebt een paar opties minder maar voor die snelheid. Dus ik zou gewoon eventjes de moeite doen om het zelf te maken via een web-app, Roel die licentie is nog verschillend bij de grote van je App.
 
Roel -

Roel -

17/02/2012 21:19:58
Quote Anchor link
Een web-app is niet sneller, dat ligt maar net aan de verbindingssnelheid.
En een offline app is sowieso makkelijker, die heb je altijd bij je.
 
Joey Drieling

Joey Drieling

17/02/2012 22:44:39
Quote Anchor link
Ik maak ook nooit echt apps voor apple alleen voor android om dat dat een vrij en open systeem is.
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

18/02/2012 08:18:40
Quote Anchor link
Windows Phone is ook zo mogelijk......
Dan hoef je alleen maar http://msdn.microsoft.com/en-us/vstudio/hh388566 te installeren en dan de plugins ,silverlight en xna installeren en je kan een windows phone app maken :) En is gratis....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.