JavaScript: submit stoppen!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 12:33:00
Quote Anchor link
##### 1.htm #####
<html>

<head>
<title>Test</title>

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
stop;
}
}
</script>

</head>

<body>

<form name="test" method="post" action="2.htm">
<input type="checkbox" name="check" value="1" />Ja?
<input type="submit" name="submit" onClick="checkvalue()" value="Go!" />
</form>

</body>

</html>

2.htm is dan zegmaar de verwerking.
Maar ik wil dat ie na het alertvenstertje stopt.
Dus niet naar 2.htm gaat en nix verzend...
Hoe doe ik dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

01/05/2024 23:38:46
 
B a s
Beheerder

B a s

04/05/2004 13:20:00
Quote Anchor link
eej.. doe eens:

<form name="test" method="post" action="2.htm" onSubmit="return checkvalue()">

en maak van die submit button gewoon:
<input type="submit" name="submit" value="Go!" />

dat stop; kun je er wel uit halen uit de functie checkvalue()..
 
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 13:46:00
Quote Anchor link
N0pe werkt niet :(
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

04/05/2004 17:41:00
Quote Anchor link
Volgens mij moet deze werken:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
event.returnValue=false;
}
}
</script>

Of deze:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkvalue()
{
if(!document.test.check.checked)
{
alert("Je kan niet verder!!!");
return false;
}
}
</script>

Edit:
Kijk, nu zou
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
en
dus erg handig zijn.. :D

Elwin
Gewijzigd op 04/05/2004 17:42:00 door Elwin - Fratsloos
 
Mitch X

Mitch X

04/05/2004 20:16:00
Quote Anchor link
Jepz ik heb die tweede gebruikt en die werkt,
dat ik dat zelf niet bedacht hebt ... :P
Leuke nieuwe naam Kikker ;)
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:38:00
Quote Anchor link
Om maar even een oude topic op te doemen

Kijk dat niet submitten op de enter key is me gelukt, maar nu maakt ie wel de hele tijd zo'n geluidje, biep, geen click, maar biep, en dat is zooo irritant.

Je spring met enter namelijk naar het volgende veld, en ik heb als submit button een gewone button gemaakt met een onclick event.

Hoe kan ik dit geluidje wegkrijgen? Je moet met de entertoets naar het volgende veld kunnen springen en het form mag niet gesubmit worden. Dat zijn eigenljik de eisen, en natuurlijk dat het geluidje weg gaat.

Iemand een idee?
Gewijzigd op 21/11/2005 13:39:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:44:00
Quote Anchor link
Normaal gesproken kun je een submit het mooist onderbreken met zo'n soort functie:

<form name="myform" onsubmit="return check_form ();">

function check_form () {
// mag het?
if (...) {
return true;
}
else {
// hier geen alertbox als je niet steeds die biep wilt horen
return false;
}
}
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:47:00
Quote Anchor link
mijn functie:

function focuselse_key(event,framename,fieldname)
{
if(event.keyCode==13)
{
var string = fieldname;
var string1 = string.substr(0,string.length-2);
var string2 = string.substr(string.length-1,1);
if ((string1=='weeknr') && ((string2>4) && (string2<=10)))
{
var valaantal = document.getElementById('aantal').value;
if (valaantal<string2)
{
fieldname='k_ja';
}
}
top.frames[framename].document.getElementById(fieldname).focus();
return false;
}
}

hij returned dus een false als je op enter drukt, en dan komt ook die biep
Gewijzigd op 21/11/2005 13:48:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:50:00
Quote Anchor link
Heb je een link? Dan kan ik ff kijken.
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:52:00
Quote Anchor link
ehm nee sorry, is voor een interne applicatie en als ik iets op internet moet zetten moet ik zoveel doen om errors te voorkomen, das net iets te veel werk.. en daarnaast zijn ze er ook niet blij mee dat die gegevens op internet staan

shit dit is jammer
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 13:54:00
Quote Anchor link
dit zijn drie knopjes die ik gebruik en zo roep ik de functie aan, die functie staat wel in een losse function.js

kzal ff kijken of ik er snel een paginatje van kan maken

<input type="text" name="bdoor" maxlength="20" class="b_door" id="b_door" onkeydown="focuselse_key(event,'main','klantnr')" tabindex="1" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SESSION['mednaam']; ?>
" />

<br /><br />

<input type="text" maxlength="20" name="klantnr" id="klantnr" class="klantnr" onblur="value_trans_sub(this,'right','klantnr_zoek','klantnr')" onkeypress="return focuselse_key(event,'main','g_met')" tabindex="2" />

<br /><br />

<input type="button" tabindex="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?=$tab_new++;?>
" onclick="submitform('main','klachtenformulier')" id="verzend" value="Verzenden" />
Gewijzigd op 21/11/2005 13:56:00 door Mischa Gorinskat
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Kun je niet een pagina maken met alleen een formulier erop wat niets doet, terwijl het toch die bug heeft? Dan kan ik vanavond ff kijken. Ik ga nu naar mijn werk!
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

21/11/2005 14:06:00
Quote Anchor link
Opgelost

Echt vaag ik heb net met een collega hierna gekeken en we kwamen er allebei niet uit. Nu maak ik die testpagina en ben ik het probleem kwijt

Ik roep mijn functie, hierboven staat die, zo aan:

onkeypress="return focuselse_key(event,'main','g_met')"

dit werkt, bedankt voor de moeite

echt vaag ik had dit al geprobeerd :S, maar het werkt :D:D
 
DaeDaluz

DaeDaluz

21/11/2005 15:21:00
Quote Anchor link
Kan je niet beter een Button gebruiken ipv een submit knop, en dan via javascript submitten als het wel mag? :)
 

21/11/2005 16:41:00
Quote Anchor link
Button wordt niet door iedere browser ondersteunt, o.a door netscape.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/11/2005 17:14:00
Quote Anchor link
input type="button" wordt volgens mij al minstens vanaf netscape 4.7 ondersteund. <button/> misschien niet, maar die heb je ook niet echt nodig.

Voor die lui die graag hun enter-knop als 'volgende veld' willlen hebben, kunnen ook hier even kijken :)
 

21/11/2005 17:33:00
Quote Anchor link
Deze en deze paginas zijn wel interresant
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.