Joomla!, Drupal, Wordpress of een andere?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NiVin

niVin

10/10/2008 00:53:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Voor een opdracht moet ik binnen een website een CMS integreren. Kort gezegd moeten meerdere gebruikers van het bedrijf een eigen deel op de site kunnen bijhouden (foto's, mededelingen etc.).

Nu heb ik me een beetje zitten oriënteren op Google. Joomla!, Drupal, Wordpress en wat andere CMS-en kwamen als grootste naar voren. Nu vraag ik me af wat jullie mening is over welke te gebruiken...

Groet,

Vincent
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 04:29:27
 

10/10/2008 01:15:00
Quote Anchor link
niVin schreef op 10.10.2008 00:53:
Nu vraag ik me af wat jullie mening is over welke te gebruiken...

Test ze allemaal eens uit, en kijk welke je het meest bevalt bij je wensen en hoe ie werkt. Ik heb bijvoorbeeld met Mambo, Joomla en Typo3 gewerkt, mamo en joomla zijn lekker simpel voor snel teksten publiceren, maar als je wat geavanceerder wilt is dat soms wat ingewikkeld.
Typo3 heeft héél véél optie's, soms een beetje te veel.
Wordpress beschouw ik als blogsysteem.
 
Haddock

haddock

10/10/2008 04:24:00
Quote Anchor link
Ik zou gaan voor Joomla
 
--

--

10/10/2008 07:12:00
Quote Anchor link
@Haddock,
Ik mis argumenten.

Zelf heb ik alleen met Mambo en Joomla gewerkt en die waren allebei wel simpel.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/10/2008 11:07:00
Quote Anchor link
Ik gebruik wordpress nog wel eens als een CMS systeem, het is eenvoudig en vriendelijk in gebruik. Vooral omdat je zelf de templates/html kan aanleveren hoef je niet in de code van wordpress zelf te zitten. Je ziet van buiten niet dat het een standaard wordpress systeem is, in tegenstelling tot joomla die vaak dezelfde soort websites oplevert.
 
Ee jee

Ee jee

10/10/2008 11:43:00
Quote Anchor link
ik ben het met Arjan eens..

Joombla sites zijn vaak hetzelfde, en is moeilijk in het gebruik van eigen templates.

Als je vaker zulke systemen gaat/moet opleveren is het miss leuker/mooier om zelf iets te maken.
 
Tristan nvt

Tristan nvt

10/10/2008 12:29:00
Quote Anchor link
www.opensourcecms.com kun je ze allemaal uitproberen :)
 
- -

- -

10/10/2008 14:11:00
Quote Anchor link
Ik zou Wordpress (MU) nemen. Met de MU kan je meerdere losstaande sites op dezelfde WordPress-code draaien, dus als er binnen het bedrijf twee sites nodig zijn, dan klik jij één knopje aan en het is geregeld.
 

10/10/2008 14:16:00
Quote Anchor link
Eejee schreef op 10.10.2008 11:43:
Joombla sites zijn vaak hetzelfde, en is moeilijk in het gebruik van eigen templates.

Dat ze het zelfde zijn ben ik het mee eens, maar dat het moeilijk is met templates vind ik wel mee vallen. Ik heb zelf ooit eens een template gemaakt, was niet zo heel super moeilijk, wat ik deed was naar een aantal bestaande templates kijken hoe die bepaalde dingen deden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.