jQuery Select box namaken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Dennis Mertens

Dennis Mertens

08/04/2009 14:43:00
Quote Anchor link
Hallo PHPHulpers,

Eer gisteren kwam ik op het idee om een select box met jQuery te maken. Het is al aardig gelukt.

Je kan al een optie selecteren, en deze kan worden mee verzonden met een formulier. Maar ik wil niet het land mee verzenden maar het ID zeg maar.

Ik weet alleen niet waar ik deze moet plaatsen, en hoe ik deze dan vervolgens moet pakken.

Een voorbeeld en de code staat hieronder.

jQuery Select box
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<html>
<head>
<title>jQuery</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript" src="jquery-1.3.2.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
    $('#selectBox').click(function(){
        $('#selectItems').slideToggle();
        $('#selectBox').html('Selecteer je land');
    });

$('#selectItems li').click(function(){
        $('#selectBox').html($(this).html());
        $('#country').val($(this).html())
    });
});
</script>
<style type="text/css">
#selectBox
{
    border: 1px solid black;
    width: 130px;
    cursor: pointer;
}

#selectItems
{
    list-style-type: none;
    margin: 0;
    padding: 0;
    position: absolute;
    z-index: 999;
    display: none;
    background: #fff;
    margin: -1px 0 0 5px;
}
#selectItems a
{
    display: block;
}
</style>
</head>
<body>

Belgie
<form method="post">

<div id="selectBox">Selecteer je land</div>
    <ul id="selectItems">
        <li>Belgie</li>
        <li>Nederland</li>
    </ul>

Hier weer verder geack<br />
    <input type="hidden" id="country" name="country" />
    <input type="submit" />
</form>

</body>
</html>

Alvast bedankt,
Dennis Mertens
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 13:03:35

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

08/04/2009 14:52:00
Quote Anchor link
Ik heb geen idee. al wil ik wel zeggen dat ik dit best stoer vind. :P

ik denk wss.... als je op een land klikt dat je de value een id moet maken voor de submit? donno, dan word er iig een id gesubmit en geen naam

Dennis Mertens

Dennis Mertens

08/04/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Ik bedenk net dat in in die li even ene span ga zetten ofzo :)

Hey, mare dit heb ik zelf gemaakt, dus toestemming vragen hae ;)

Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/04/2009 09:38:00
Quote Anchor link
Quote:
Stiekem een bump

Niet op kunnen lossen met een span. Iemand enig idee? :)

Alexander de Jong

Alexander de Jong

09/04/2009 09:51:00
Quote Anchor link
Heey Dennis,

Ik heb een misschien wel de oplossing voor jou idee!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<html>
<head>
<title>jQuery</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
    $('#selectBox').click(function(){
        $('#selectBox').html('Selecteer je land');
    });

$('#selectItems li').click(function(){
        $('#selectBox').html($(this).html());
        $('#country').attr('value', $(this).attr('rel'));
    });

$('#test').click(function() {
        $("#selected").html("U heeft de volgende item gekozen: " + $("#country").attr('value'));

// Don't let the browser send any form to an other script.
        return false;
    });
});
</script>
<style type="text/css">
#selectBox
{
}

#selectItems
{
    list-style-type: none;
    margin: 0;
    padding: 0;
    position: absolute;
    z-index: 999;
    display: none;
    background: #fff;
    margin: -1px 0 0 5px;
}
#selectItems a
{
    display: block;
}
</style>
</head>
<body>

<div id="selected"><!-- void --></div>
<form method="post">

<div id="selectBox">Selecteer je land</div>
    <ul id="selectItems">
        <li rel="BG">Belgie</li>
        <li rel="NL">Nederland</li>
    </ul>

Hier weer verder geack<br />
    <input type="hidden" id="country" name="country" />
    <input type="submit" id="test" />
</form>

</body>
</html>

Hoop dat het wat helpt.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/04/2009 10:13:00
Quote Anchor link
Ik was net op jQuery aan het kijken bij die attribuut opties. Thanks, dit zocht ik ;)

Nu verder met het multiple maken ;)

Dank u 8)

Alexander de Jong

Alexander de Jong

09/04/2009 10:36:00
Quote Anchor link
Geen dank dennis.

Ik denk enkel dat het niet (x)html valid is. Heb het namelijk niet gecheckt.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/04/2009 10:38:00
Quote Anchor link
Agja, shit happens dan. Het gaat bij mij om dit stukje om de functionaliteit. Als dit eenmaal goed werkt, kan ik altijd nog kijken naar een andere oplossing...

En ik las ergens dat li de attribuut value heeft gehad, en dat het (nog) niet 'verboden' is, deze attributen te gebruiken.

Alexander de Jong

Alexander de Jong

09/04/2009 10:44:00
Quote Anchor link
Ik heb net de html gevalideerd, en ik krijg daar een error dat de rel attribuut niet in een li tag bestaat.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/04/2009 11:15:00
Quote Anchor link
Ik heb van rel value gemaakt. Dat is wel goed. Tot zover ik het zie.

Alexander de Jong

Alexander de Jong

09/04/2009 15:58:00
Quote Anchor link
Het zou wel leuk zijn om hiervan een jQuery plugin te maken!

Ik ga er eens over nadenken

Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/04/2009 16:04:00
Quote Anchor link
Nou, ik heb al een jQuery plugin gezien hier voor. Alleen die vond ik niet geweldig :)

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

09/04/2009 18:06:00

Niek Weevers

Niek Weevers

09/04/2009 19:00:00
Quote Anchor link
Op het werk hebben we ook al zo'n functie gemaakt.
Deze zou je dan nog iets moeten verbouwen
http://www.sportmatch.nl/productie/cases/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.