jQuery show()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:29:31
Quote Anchor link
Dit werkt niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    <button id="button1">Show it</button>
    <p style="display: none">Hello  2</p>
    <script>
        $("button1").click(function () {
        $("p").show("slow");
        });
    </script>

en dit wel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    <button>Show it</button>
    <p style="display: none">Hello  2</p>
    <script>
        $("button").click(function () {
        $("p").show("slow");
        });
    </script>


Waarom? En hoe krijg ik voorbeeld 1 aan het werk zodat ik met meerdere buttons met een eigen ID kan werken?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 17:08:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2011 10:31:28
Quote Anchor link
Ik mis:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$(document).ready(function(){
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 10:32:31
Quote Anchor link
Het is ook een simpel snelle test. Waar zou dit volgens jou bij moeten staan? :)
Want, de onderste regel werkt wel, zonder die code.

Groeten :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2011 10:33:51
Quote Anchor link
om je hele jQuery code heen ...

Basiskennis jQuery...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
      
 $("#button").click(function () {

Als de knop vaker voorkomt, moet je een class gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$(".button").click(function () {
Gewijzigd op 02/02/2011 10:35:26 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 10:35:45
Quote Anchor link
Bij voorbeeld 1:

$("button1")

moet zijn

$("#button1")
 
Chris -

Chris -

02/02/2011 10:38:44
Quote Anchor link
Zou toch nog eens naar de basis van selectors kijken!
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 10:41:11
Quote Anchor link
Ok, heb het aangepast, en het werkt nu inderdaad.
Als ik jou code erom heen zet Aar werkt het niet meer.

Nu wil ik echter dat button1 P1 opent, button2 P2, etc.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>

    <button id="button1">Show it 1</button>
    <p id="p1" style="display: none">Hello  1</p>
    <button id="button2">Show it 2 </button>
    <p id="p2" style="display: none">Hello  2</p>
    <button id="button3">Show it 3</button>
    <p id="p3" style="display: none">Hello  3</p>
    
    <script>
        $("#button1").click(function () {
        $("#p1").show("slow");
        });
    </script>
  
    

Hoe verwerk ik daar nu in dat hij automatisch de verschillende buttons en P's pakt?

@Aar, kan het zijn omdat ik geen body etc erin heb staan dat het daarom niet werkt?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 10:48:15
Quote Anchor link
Chi Lion op 02/02/2011 10:41:11:
Hoe verwerk ik daar nu in dat hij automatisch de verschillende buttons en P's pakt?
Wat bedoel je nou? Gewoon de code kopieren en 1 vervangen door 2 en 3???? Toch niet zo moeilijk?

Chi Lion op 02/02/2011 10:41:11:
@Aar, kan het zijn omdat ik geen body etc erin heb staan dat het daarom niet werkt?
Je hebt toch wel een body in je pagina staan neem ik aan?
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 10:50:48
Quote Anchor link
Nee, ik wat ik gepost heb ik alle code in de pagina, ik ben eerst puur aan het testen voor ik verder ga. Zal het erbij inzetten.

In feite zouden het oneindig veel buttons en oneindig veel P's kunnen zijn.
de ID's van button en P worden auto gegenereerd, alleen moet hij snappen dat het getal bij button ook het getal bij P wordt zeg maar.

Zo iets duidelijker?
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/02/2011 10:57:11
Quote Anchor link
In jouw voorbeeld kun je simpelweg next() gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<button>Show it 1</button>
<p style="display: none">Hello  1</p>
<button>Show it 2 </button>
<p style="display: none">Hello  2</p>
<button>Show it 3</button>
<p style="display: none">Hello  3</p>

<script type="text/javascript">
$("button").click(function () {
    $(this).next('p').show("slow");
});
</script>
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 10:58:35
Quote Anchor link
Maar, wat als ik nu wil dat de vorige weer gesloten wordt?

Toevoeging op 02/02/2011 11:00:42:

Wacht, dat is me gelukt nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
    <head>
        <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
    </head>
    <body>
        <button>Show it 1</button>
        <p style="display: none">Hello  1</p>
        <button>Show it 2 </button>
        <p style="display: none">Hello  2</p>
        <button>Show it 3</button>
        <p style="display: none">Hello  3</p>

        <script type="text/javascript">
        $("button").click(function () {
        $(this).next('p').show("slow");
        $(this).prev('p').hide("slow");
        });
        </script>
    </body>
</html>


Maar waar gooi ik nu mijn document.ready in?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 11:05:27
Quote Anchor link
Je moet met id's werken. Via php geef je een id mee aan je p's en in je javascript.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php for($i=1;$i<11;$i++) {
  echo '<p id="p'.$i.'" style="display: none">Hello '.$i.'</p>';
  echo '<a href="#" id="button '.$i.'">klik '.$i.'</a>;
}
<
script type="text/javascript">
for($i=1;$i<11;$i++) {
  ?>

  $("#button <?php echo $i; ?>").click(function () {
    $("#p<?php echo $i; ?>").show("slow");
  });
  <?php
}
?>

</script>
Gewijzigd op 02/02/2011 11:10:09 door Ozzie PHP
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 11:09:05
Quote Anchor link
Ozzie, ik denk dat de oplossing die ik nu heb net zo goed werkt? (zie post boven jou)
Jij enige idee waar ik Aar zijn document.ready in moet pleuren, aangezien je die zelf ook niet gebruikt...
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/02/2011 11:10:56
Quote Anchor link
Met document ready ga je pas functies uitvoeren als het volledige document is geladen. Als je dus je javascript in de head zet gebruik je document ready. In jouw geval komt de javascript na de HTML waar het naar verwijst dus is document ready niet nodig.

Als je het netjes wilt doen plaats je JS in de head, zonder document.ready zal je op deze manier een foutmelding krijgen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<html>
    <head>
        <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>

        <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function(){
            $("button").click(function () {
                $('p').hide("slow");
                $(this).next('p').show("slow");
            });
        });
        </script>

    </head>
    <body>
        <button>Show it 1</button>
        <p style="display: none">Hello  1</p>
        <button>Show it 2 </button>
        <p style="display: none">Hello  2</p>
        <button>Show it 3</button>
        <p style="display: none">Hello  3</p>
    </body>
</html>
Gewijzigd op 02/02/2011 11:11:23 door Lauren Zonneveld
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 11:11:09
Quote Anchor link
Ik heb m nog wat aangepast... nu heb je een link / button voor iedere p... Die document ready kun je om je javascript heen zetten.
Gewijzigd op 02/02/2011 11:12:40 door Ozzie PHP
 
John Cena

John Cena

02/02/2011 11:13:34
Quote Anchor link
Perfect all of u guys, tnx alot!
 

02/02/2011 14:26:14
Quote Anchor link
Dit kan veel generieker worden aangepakt: voorbeeld.
Bij Ozzie's script krijg je dus steeds maar weer dezelfde stuk code. Hier is al een opzet van hoe het beter kan, in principe kan het nog verder worden uitgewerkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 15:01:59
Quote Anchor link
Karl, in jouw voorbeeld vervangt ie telkens de ene p door de andere terwijl ts volgens mij wil dat ie ze afzonderlijk kan tonen en verbergen. Bijvoorbeeld dat je tegelijkertijd p1 en p3 toont. Kan dat in jouw opzet ook? Wel mooi gemaakt hoor :)

(is <button> een normaal html element?)
 

02/02/2011 16:02:47
Quote Anchor link
Ja, ik weet niet precies wat hij wilt.
Van die show() kan je toggle() maken. De methode eronder kan je dan weghalen.
Button is al minimaal vanaf html 4 aanwezig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 16:05:59
Quote Anchor link
is dat ook een xhtml element?

Ben het nog nooit tegengekomen... of anders gezegd, ik heb het nooit gebruikt.
 

02/02/2011 16:11:48
Quote Anchor link
<!ENTITY % inline.forms "input | select | textarea | label | button">
http://www.w3.org/TR/xhtml1/dtds.html#a_dtd_XHTML-1.0-Strict
Ja dus.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.