jquery vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end Developer

Functie­omschrijving "Wat mij motiveert is dat ik bijdraag aan de portaal oplossing die voor alle Nederlandse burgers en bedrijven gaat werken. Ongekend!" Jens Oomen - Frontend developer Digital Experience bij de Belastingdienst. Klantinteractie & Services Digitaal (KI&S Digitaal) vormt samen met Informatievoorziening Generieke Bussiness Services (IVaccent) het Digital Experience team. Dit team ontwikkelt (web)applicaties om de dienstverlening van de Belastingdienst te verbeteren. Het is een lerende werkomgeving waarbij het werk innovatief en resultaatgericht is. De cultuur is snel en wendbaar zonder dat de kwaliteit hierbij uit het oog verloren wordt. Het team van Digital Experience bestaat uit professionele medewerkers die

Bekijk vacature »

Developer DataPower Message Queuing Message Broker

Functieomschrijving Wil jij werken in een organisatie waar alleen de beste DataPower developers werken? Deze organisatie heeft één van de grootste en meest complexe omgevingen van Nederland. Wil je verantwoordelijk zijn voor een gateway waar miljoenen externe en interne gebruikers gebruik van maken? Lees dan snel verder! Ontwerpen, bouwen en testen van alle diensten m.b.t. DataPower, MQ, Broker en Cross File Transfer Constant verbeteren van de omgeving Nauw samenwerken met je collega's Functie-eisen Hbo werk- en denk niveau, gelieve in de richting van IT Aantoonbare werkervaring met DataPower of een vergelijkbaar systeem Kennis over IBM MQ en Message Broker is

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer (C#.NET)

Trinamics (Senior) High Tech Software Developer (C#.NET) (C#/ .NET./ WPF/Prism. Winform/CAB, WCF) Intro Are you a Software Professional and do you have experience in developing software in an object oriented way using C#/ .NET? And do you have profound knowledge of full system software development from the embedded platform up-to the operator facing applications. Then I have the perfect position for you! For our client, a fast dynamic technical company, we are looking for several Senior Software Developers (C#.NET). You will be part of the Software team, You will be end-to-end responsible for realization of software in C# in the

Bekijk vacature »

Senior C++ ontwikkelaar medische wereld

Functieomschrijving Als Senior Software Engineer ga je hier aan de slag als Developer binnen een Agile Scrum team van 8 intelligente Developers. Naast technische vaardigheden in software heb je ook ervaring met hardware oplossingen. De ontwikkeling van deze hardware wordt intern gedaan met de steun van partners. Op basis van jouw ervaring kun je dit team, de software ontwikkelingsmethodologie en -processen naar een hoger niveau brengen. Je levert een leidende bijdrage in je multidisciplinaire team. In het team ben je een persoon met passende technische capaciteiten en creativiteit, je gaat hier de wensen van de product owner vertalen naar een

Bekijk vacature »

Front-end ontwikkelaar gezocht!

Functieomschrijving Binnen deze functie ga je met ervaren developers elke dag werken aan technisch uitdagende projecten. Jij werkt hier voornamelijk met HTML en (S)CSS, TypeScript en Angular en Boostrap. Als Front-end developer bouw je hier Singe Page Applications, weet je hoe je API's met elkaar kan laten praten en heb je affiniteit met design. Met jouw skills en drive wil jij graag het beste uit jezelf halen net zoals zij dat willen. Als je kennis hebt van van Node.JS hebt dan is dit zeer zeker een grote pré. Op dit moment zijn ze met hele toffe projecten bezig. Functie-eisen -

Bekijk vacature »

C# Developer /SaaS applicaties/MVC/ SQL/ 4.000 eur

Functieomschrijving Ben jij een .NET (C#) Developer wil werken in een IT-minded organisatie? Heb je kennis van MVC en SQL? Wil jij werken aan in-house ontwikkelde applicaties? Houd jij de nieuwste technieken in de gaten om het ontwikkelproces beter te laten verlopen? Lees dan snel verder! Nieuwbouw, onderhoud en bugfixing van de applicaties; Het produceren van code met een hoge kwaliteit; Hulp bieden aan jouw collega's met verschillende (complexe) technische kwesties; Kwaliteitsmonitoring van het gehele project, incl. de opgeleverde wijzigingen; Het waarnemen van verbetermogelijkheden en deze op de planning zetten. Functie-eisen Uitgebreide werkervaring met C#; Kennis van MVC en SQL;

Bekijk vacature »

Java developer

Functie­omschrijving Dé Java developer van de Belastingdienst. Onze 300 Java developers realiseren applicaties die direct van zeer grote invloed zijn op de Nederlandse samenleving! De online aangifte-applicatie is er bijvoorbeeld één waarmee we miljoenen mensen bereiken en waarmee we zelfs de Computable award wonnen voor het beste ICT-project binnen de overheid. En onze Javabouwers werken ook voor de Douane of de FIOD van de Belastingdienst. Dat gebeurt in zo'n 70 groot- en kleinschalige projecten in bijna 100 multidisciplinaire scrumteams. We werken in een Agile-ontwikkelomgeving met standaardisatie op proven technology, dat houvast en zekerheid biedt om die zo belangrijke en goed

Bekijk vacature »

React developer / Medior / €3000-3500 / Amste

Functieomschrijving In de functie van frontend developer werk je veel met React (Native). Je werkt in multidisciplinaire Scrum teams aan projecten waar jij verantwoordelijk bent voor de frontend. Enig gevoel voor design is daarin belangrijk, je hoeft het zelf niet te kunnen maar je moet design wel belangrijk vinden. Ze zoeken iemand die al 3 jaar ervaring heeft op de frontend, ervaring met React (Native) is een dikke pré. Heb jij geen ervaring met React maar wel ervaring met Angular of Vue dan ben je hier ook welkom! Functie-eisen - Minimaal HBO werk - en denkniveau; - Minimaal 4 jaar

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar Veiligheid DevOps

Low Code Ontwikkelaar Veiligheid DevOps Functieomschrijving Ben jij een Low Code ontwikkelaar met OutSystems, Mendix of Betty Blocks ervaring én lijkt het jou uitdagend om te werken voor een organisatie in de omgeving van Houten waar honderden applicaties worden ontwikkeld die bijdragen aan de veiligheid van ons land? Is het voor jou een uitdaging om de organisatie continu naar een hoger niveau te tillen en te experimenteren met nieuwe werkwijzen, tools en technieken? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: Low Code ontwikkelen en beheer van applicaties op een cloud native platform met Mendix, OutSystems of

Bekijk vacature »

Functioneel Beheerder (Fulltime / 32 uur)

Vind jij het leuk om een brede functie te bekleden in een organisatie waarbij je de vrijheid hebt om zelfstandig je werk in te vullen? Functioneel Beheerder Fulltime / 32 uur - Amsterdam Wat ga je doen? Je bent verantwoordelijk voor het functionele beheer en de doorontwikkeling van verschillende applicaties en hebt regelmatig contact met de verschillende IT-partijen. Je rapporteert rechtstreeks aan de directie. Daarnaast maak je deel uit van het managementteam daarbinnen wordt regelmatig overlegd over lopende projecten en het beleid van de Raad van Beheer. Je anticipeert op wijzigingen in het beleid en zorgt ervoor dat deze tijdig

Bekijk vacature »

ZERO BASED CONSULTANT

ZERO BASED CONSULTANT Amsterdam 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Are you an experienced Finance professional with strong analytical skills? Are you inspired by the dynamic and continuous changing environments companies face today? Do you want to help these companies build and embed the latest digital innovations and finance related solutions in their business? If yes, then join Accenture Finance Consulting! Your job As a consultant in our Zero Based Budgeting practice, you will address complex strategic, operational and organizational issues facing the CFO, with a

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C# developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 20:42:18
Quote Anchor link
Is het mogelijk om met jquery het volgende uit te voeren:

als er op een afbeelding met een kruisje wordt gedrukt var fouten met 1wordt opgehoogd
als erop een afbeelding met een vinkje wordt gedrukt dat var goed met 1 wordt opgehoogd
en vervolgens in een textfield worden gezet?

zo ja, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen

PHP hulp

PHP hulp

03/08/2020 12:06:43

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 21:02:46
Quote Anchor link
Jazeker JQuery is hier heel geschikt voor.

lees even een tutorial of bekijk deze video:

http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:04:04
Quote Anchor link
dit heb ik nu staan maar dat werkt niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$(".fout").click(function() {
     var fouten = 0;
     fouten = fouten + 1;
     $(".Dfout").text("Aantal fout:" + fouten);
  });

<?php
echo '<button class="fout"></button><br><br><br><br>';
echo '<div class="Dfout"></div>';

?>

<script src="includes/javascript/jquery_test.js"></script>

Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2013 21:10:09
Quote Anchor link
Je zult nu altijd 1 fout krijgen, aangezien je fouten eerst op 0 zet en dan + 1 doet.

En wat werkt er niet?

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:14:02
Quote Anchor link
de divwordt niet gevuld, en watmoet ik dan doen ipv + 1?

Toevoeging op 27/02/2013 21:19:35:

heb nu dit maar doet nog niks:

$(document).ready(function() {
var fouten = 0;

$("#fout").click(function() {
fouten++;
alert(fouten);
$(".Dfout").text("Aantal fout:");
});

});

- SanThe -

- SanThe -

27/02/2013 21:23:25
Quote Anchor link
var fouten = 0;
fouten = fouten + 1;

Resultaat is natuurlijk altijd één.

Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:41:23
Quote Anchor link
Offtopic:
frank, die tut is zeer oud. De maker daarvan, Jeffrey Way, heeft al een andere nog veel betere tut serie gemaakt: https://tutsplus.com/course/30-days-to-learn-jquery/

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/02/2013 22:43:47
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.0/jquery.min.js"></script>
        <script>
            var score = 0;

$ ( document ).ready ( function ( ) {
                $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( ++score );
                } );
                $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( --score );
                } );
            } );
        </script>

</head>

<body>
        <div id="container">

<input id="plus" type="button" value="+" />
            <input id="minus" type="button" value="-" />
            <div id="score">
                0
            </div>
        </div>
    </body>
</html>

Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:48:38
Quote Anchor link
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 23:57:37
Quote Anchor link
Wouter J op 27/02/2013 22:48:38:
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.

Wouter deze opmerking begrijp ik niet.

$ ( document ).ready ( function ( ) { wordt in principe maar één keer uitgevoerd en dan heb je een plus en minus functie die ook slechts één keer aangeroepen worden per muisklik.. (Ik weet niet hoe snel jij achter elkaar kunt klikken met de muis :P )
Wellicht doel je op heel iets anders?

Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 07:54:49
Quote Anchor link
Het kost energie om $ ('#score') te vinden.
$('#score') wordt telkens opnieuw gezocht in de DOM, bij elke klik op plus of minus.
Dat kan zo gecached worden.

Zo gebeurt het maar 1 keer.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  $ ( document ).ready ( function ( ) {
      var scoreObject = $('#score');
      $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( ++score );
      } );
      $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( --score );
      } );
  } );
Gewijzigd op 28/02/2013 07:57:47 door Kris Peeters

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/02/2013 13:42:55
Quote Anchor link
Thanks Kris en Wouter,

dit zijn van die kleine dingetjes die ik toch wel fijn vind om te weten.
Ik vraag me nog wel af of het in dit voorbeeld een merkbaar verschil zal geven maar ik weet zeker dat het in complexere situaties (veel) kan uitmaken.

Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 14:26:56
Quote Anchor link
Ik wou het spreekwoord even opzoeken. De parodie (ik had ze nog nooit gehoord) lijkt me zelfs nóg relevanter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_spreekwoorden_K-O
Quote:
spreekwoord: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Parodie: Wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd.
uitleg: Je moet waardering hebben voor het geringe.

Ik denk dat dat het beste antwoord is. Als je good practices niet al lerende gaat toepassen, zal je er niet aan denken wanneer het wel relevant is.

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

28/02/2013 17:11:07
Quote Anchor link
even de volgende vraag:

ik moet nu mijn div.load opbouwen met de volgende gegevens:

survey_update.php?username= + username &fouten= + fouten

alleen hoe moet ik dit in js invoeren. want hij geeft direct een code error aan (dreamweaver)

Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:41:16
Quote Anchor link
Dat kan beter met POST.

iets als

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$.ajax({
  url: 'survey_update.php',
  data: {username: username, fouten: fouten},
  type: 'post',
  success: function(message) {
    $('#mijn_div').html(message);  // #mijn_div aanpassen naar jouw target
  }
})

en dan op survey_update.php alles met $_POST regelen ipv. $_GET ...
Gewijzigd op 28/02/2013 18:42:31 door Kris Peeters

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:42:22
Quote Anchor link
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.

Verder heb ik ineens iets, waar ik eerder geen last van had:

Als ik nu op de button (goed) of op de button (fout) klik dan refresht hij de pagina en kan ik weer opnieuw beginnen.

hierbij een stukje code qua relevantie:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
survey_compare.php

echo '<table class="table_right" border="1">
        <tr>
            <td><label class="Gtext24" id="Dhuidig">Huidige vraag: 1</label> <button id="goed">GOED</button> <button id="fout">FOUT</button></td>
            <td><label class="Gtext24">Goede antwoorden: </label><input type="text" class="Dgoed" size="1"></td>
            <td><label class="Gtext24">Foute antwoorden: </label><input type="text" class="Dfout" size="1"></td>
            <td><input type="submit" id="Usubmit" value="Update">
        </tr>
       </table>';

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jquery_survey.js

$(document).ready(function(){
    var fouten = 0;
    var goed = 0;
    var maximaal = 21;
    var huidig = 1;

$("#fout").click(function() {
    fouten++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0) {
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dfout").val(fouten);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag " + huidig);
    };
  });

$("#goed").click(function() {
    goed++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0){
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dgoed").val(goed);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag: " + huidig);
    };
  });

});

Wouter J

Wouter J

01/03/2013 16:51:34
Quote Anchor link
Quote:
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/jquery-vraag/89423/1/#642445

Het kan aan mij liggen, maar is alles niet al in jQuery? Misschien is het verstandig om eerst jQuery te leren?

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:54:36
Quote Anchor link
maar ik zie in 1 keer ajax erbij staan... dus bij mij geen jquery gebeurtenis. maar ajax snap ik al helemaal niet jquery begin ik te snappen

Wouter J

Wouter J

01/03/2013 17:59:07
Quote Anchor link
.ajax is een jQuery implementatie van ActiveXObject en XMLHttpRequest, wat de functies zijn voor AJAX in raw JS. <jQuery2.0 heeft als doel er voor te zorgen dat je 1 functie in elk browser kunt gebruiken en heeft deze dus gecombineerd in .ajax.

AJAX is Asynchronous JavaScript and XML, waarmee je bestanden kunt inladen met JavaScript.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.