jquery vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 20:42:18
Quote Anchor link
Is het mogelijk om met jquery het volgende uit te voeren:

als er op een afbeelding met een kruisje wordt gedrukt var fouten met 1wordt opgehoogd
als erop een afbeelding met een vinkje wordt gedrukt dat var goed met 1 wordt opgehoogd
en vervolgens in een textfield worden gezet?

zo ja, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 17:41:12
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 21:02:46
Quote Anchor link
Jazeker JQuery is hier heel geschikt voor.

lees even een tutorial of bekijk deze video:

http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:04:04
Quote Anchor link
dit heb ik nu staan maar dat werkt niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$(".fout").click(function() {
     var fouten = 0;
     fouten = fouten + 1;
     $(".Dfout").text("Aantal fout:" + fouten);
  });



<?php
echo '<button class="fout"></button><br><br><br><br>';
echo '<div class="Dfout"></div>';


?>

<script src="includes/javascript/jquery_test.js"></script>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2013 21:10:09
Quote Anchor link
Je zult nu altijd 1 fout krijgen, aangezien je fouten eerst op 0 zet en dan + 1 doet.

En wat werkt er niet?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:14:02
Quote Anchor link
de divwordt niet gevuld, en watmoet ik dan doen ipv + 1?

Toevoeging op 27/02/2013 21:19:35:

heb nu dit maar doet nog niks:

$(document).ready(function() {
var fouten = 0;

$("#fout").click(function() {
fouten++;
alert(fouten);
$(".Dfout").text("Aantal fout:");
});

});
 
- SanThe -

- SanThe -

27/02/2013 21:23:25
Quote Anchor link
var fouten = 0;
fouten = fouten + 1;

Resultaat is natuurlijk altijd één.
 
Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:41:23
Quote Anchor link
Offtopic:
frank, die tut is zeer oud. De maker daarvan, Jeffrey Way, heeft al een andere nog veel betere tut serie gemaakt: https://tutsplus.com/course/30-days-to-learn-jquery/
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/02/2013 22:43:47
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.0/jquery.min.js"></script>
        <script>
            var score = 0;

            $ ( document ).ready ( function ( ) {
                $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( ++score );
                } );
                $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( --score );
                } );
            } );
        </script>

    </head>

    <body>
        <div id="container">

            <input id="plus" type="button" value="+" />
            <input id="minus" type="button" value="-" />
            <div id="score">
                0
            </div>
        </div>
    </body>
</html>
 
Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:48:38
Quote Anchor link
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 23:57:37
Quote Anchor link
Wouter J op 27/02/2013 22:48:38:
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.

Wouter deze opmerking begrijp ik niet.

$ ( document ).ready ( function ( ) { wordt in principe maar één keer uitgevoerd en dan heb je een plus en minus functie die ook slechts één keer aangeroepen worden per muisklik.. (Ik weet niet hoe snel jij achter elkaar kunt klikken met de muis :P )
Wellicht doel je op heel iets anders?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 07:54:49
Quote Anchor link
Het kost energie om $ ('#score') te vinden.
$('#score') wordt telkens opnieuw gezocht in de DOM, bij elke klik op plus of minus.
Dat kan zo gecached worden.

Zo gebeurt het maar 1 keer.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  $ ( document ).ready ( function ( ) {
      var scoreObject = $('#score');
      $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( ++score );
      } );
      $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( --score );
      } );
  } );
Gewijzigd op 28/02/2013 07:57:47 door Kris Peeters
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/02/2013 13:42:55
Quote Anchor link
Thanks Kris en Wouter,

dit zijn van die kleine dingetjes die ik toch wel fijn vind om te weten.
Ik vraag me nog wel af of het in dit voorbeeld een merkbaar verschil zal geven maar ik weet zeker dat het in complexere situaties (veel) kan uitmaken.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 14:26:56
Quote Anchor link
Ik wou het spreekwoord even opzoeken. De parodie (ik had ze nog nooit gehoord) lijkt me zelfs nóg relevanter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_spreekwoorden_K-O
Quote:
spreekwoord: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Parodie: Wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd.
uitleg: Je moet waardering hebben voor het geringe.


Ik denk dat dat het beste antwoord is. Als je good practices niet al lerende gaat toepassen, zal je er niet aan denken wanneer het wel relevant is.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

28/02/2013 17:11:07
Quote Anchor link
even de volgende vraag:

ik moet nu mijn div.load opbouwen met de volgende gegevens:

survey_update.php?username= + username &fouten= + fouten

alleen hoe moet ik dit in js invoeren. want hij geeft direct een code error aan (dreamweaver)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:41:16
Quote Anchor link
Dat kan beter met POST.

iets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$.ajax({
  url: 'survey_update.php',
  data: {username: username, fouten: fouten},
  type: 'post',
  success: function(message) {
    $('#mijn_div').html(message);  // #mijn_div aanpassen naar jouw target
  }
})


en dan op survey_update.php alles met $_POST regelen ipv. $_GET ...
Gewijzigd op 28/02/2013 18:42:31 door Kris Peeters
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:42:22
Quote Anchor link
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.

Verder heb ik ineens iets, waar ik eerder geen last van had:

Als ik nu op de button (goed) of op de button (fout) klik dan refresht hij de pagina en kan ik weer opnieuw beginnen.

hierbij een stukje code qua relevantie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
survey_compare.php

echo '<table class="table_right" border="1">
        <tr>
            <td><label class="Gtext24" id="Dhuidig">Huidige vraag: 1</label> <button id="goed">GOED</button> <button id="fout">FOUT</button></td>
            <td><label class="Gtext24">Goede antwoorden: </label><input type="text" class="Dgoed" size="1"></td>
            <td><label class="Gtext24">Foute antwoorden: </label><input type="text" class="Dfout" size="1"></td>
            <td><input type="submit" id="Usubmit" value="Update">
        </tr>
       </table>';

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jquery_survey.js

$(document).ready(function(){
    var fouten = 0;
    var goed = 0;
    var maximaal = 21;
    var huidig = 1;
  
    $("#fout").click(function() {
    fouten++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0) {
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dfout").val(fouten);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag " + huidig);
    };
  });
    
  $("#goed").click(function() {
    goed++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0){
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dgoed").val(goed);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag: " + huidig);
    };
  });

  
});
 
Wouter J

Wouter J

01/03/2013 16:51:34
Quote Anchor link
Quote:
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/jquery-vraag/89423/1/#642445

Het kan aan mij liggen, maar is alles niet al in jQuery? Misschien is het verstandig om eerst jQuery te leren?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:54:36
Quote Anchor link
maar ik zie in 1 keer ajax erbij staan... dus bij mij geen jquery gebeurtenis. maar ajax snap ik al helemaal niet jquery begin ik te snappen
 
Wouter J

Wouter J

01/03/2013 17:59:07
Quote Anchor link
.ajax is een jQuery implementatie van ActiveXObject en XMLHttpRequest, wat de functies zijn voor AJAX in raw JS. <jQuery2.0 heeft als doel er voor te zorgen dat je 1 functie in elk browser kunt gebruiken en heeft deze dus gecombineerd in .ajax.

AJAX is Asynchronous JavaScript and XML, waarmee je bestanden kunt inladen met JavaScript.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.