kan ik php ook op een smartfone gebruiken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ronald E

Ronald E

09/03/2015 21:24:39
Quote Anchor link
ik wil voor mijn vereniging een app maken.
nu heb ik online een site gevonden maakt het wel mooi.
maar ik mis nog wat
en dat is een formulier die mag op geslagen worden op de telefoon het wordt niet groot
het gaat om 6 getallen en een datum en dan misschien een keer of 6. als het op de telefoon kan dan hoeft er geen verdere gegevens bij van een naam of zo. maar anders moet hij ergens een naam vandaan halen.

ik hoop dat ik hier goed ben met me vraag

Groeten Ronald
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:42:26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2015 21:40:42
Quote Anchor link
Laten we even bij de theorie achter de werking van PHP beginnen:

Wikipedia:
PHP is een server-side scripting-taal, die hoofdzakelijk wordt gebruikt om op de webserver dynamische webpagina's te creëren, is voor de gebruiker onzichtbaar. Alleen het resultaat is zichtbaar en dat ziet er (normaal gesproken) uit als een gewone HTML-pagina. De voordelen van PHP zijn: het is opensourcesoftware, het is zeer populair, makkelijk te leren en er is een brede ondersteuning mogelijk op het internet.

Je kan dus je contactformulier via een webserver laten afhandelen die PHP-ondersteuning heeft.
Gewijzigd op 09/03/2015 21:45:29 door - Ariën -
 
Ronald E

Ronald E

09/03/2015 21:46:41
Quote Anchor link
is er dan een variabele in de telefoon te vinden die ik mee kan sturen zo dat hij uniek wordt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2015 21:48:42
Quote Anchor link
Ik weet niet in welke programmeertaal je programmeert, maar je zou een variabele kunnen maken die je met een POST-request mee kan sturen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 09:06:01
Quote Anchor link
Ronald E op 09/03/2015 21:46:41:
is er dan een variabele in de telefoon te vinden die ik mee kan sturen zo dat hij uniek wordt.


Het telefoonnummer?
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 09:47:17
Quote Anchor link
Ja het telefoonnummer is goed hoe kan ik die vinden in de telefoon.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/03/2015 09:49:11
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 16:20:41
Quote Anchor link
telefoonnummer is niet uniek: duo simkaart, maar ook als je de simkaart gewoon in een ander toestel plaatst.

Je kunt echter wel het uniqueid van het toestel benaderen. Dat kost waarschijnlijk ook een berg minder permissies.

Toevoeging op 10/03/2015 16:22:08:

String deviceId = Secure.getString(this.getContentResolver(),
Secure.ANDROID_ID);
Toast.makeText(this, deviceId, Toast.LENGTH_SHORT).show();
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2015 16:23:05
Quote Anchor link
Het IMEI-nummer is uniek, ik denk dat je die bedoelt Ivo?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
TelephonyManager mngr = getSystemService(Context.Telephony_service); mngr.getDeviceId()

De permissie is: READ_PHONE_STATE
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 17:52:19
Quote Anchor link
is dat alleen via Java te gebruiken?
er moeten wat water waardes worden opgeslagen dat ga ik wel doen in de database maar om dat er meerdere in komen moet er iets unieks bij waar ik voor dat toestel op kan filteren en hij zijn gegevens nog eens na kan zien.
en ik wil ook niet dat de mensen elke keer hun naam of iets moeten in typen om het te kunnen op slaan. de datum wil ik ook al automaties binnen halen dus ze hoeven dan alleen die 6 getallen in te typen.
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 18:19:39
Quote Anchor link
Androids programmeer je normaal via JAVA.

Met JAVA kun je prima een webservice aanspreken op een of andere webserver. Op die webserver draait dan (bijvoorbeeld) PHP samen met een database om eea op te slaan.

Inderdaad kun je de data dan opslaan in combinatie met zo'n uniqueid of imei.
Zelf gebruik ik daar niet IMEI voor, maar dat genoemde id.

ik zie dat dat tussen de 12 en 15 karakters varieert in mijn database en bestaat uit a-f0-9 (hex string dus)
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 18:23:16
Quote Anchor link
java daar snap ik nog steeds niks van hoe krijg ik die imei of id in een string?
 
Ivo P

Ivo P

10/03/2015 18:29:20
Quote Anchor link
zie de snippet van mij of Aar hierboven.

Je bent kennelijk al wel begonnen aan de app?
Hoe doe je dat dan nu zonder kenneis van JAVA?

Toevoeging op 10/03/2015 18:30:11:

of bedoel je soms dat je in een browser op de smartphone een webpagina aanspreekt? Dan ga je nooit aan die id komen.
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 21:28:45
Quote Anchor link
ik heb een deel van een app gemaakt via ibuildapp.
de basis werd al gemaakt alleen beetje inrichten. en dat form met de datum en de 6 waardes laat ik oproepen van mijn servertje en dan kan hij het gelijk op die server kwijt.
maar ik wil het voor de vereniging doen.
maar nu loop ik weer tegen dat java aan
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2015 21:30:52
Quote Anchor link
iBuildApp is niets anders dan een WYSIWYG(What you see is what you get)-editor, en die zijn vrij beperkt in de mogelijkheden.

Als je echt alle vrijheid wilt hebben, zoals het gebruiken van gegevens uit de telefoon, dan zul je je toch echt in JAVA en het schrijven van een Android-app moeten verdiepen.
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 21:36:02
Quote Anchor link
waar moet ik dan mee beginnen om java in te schrijven en hoe zou ik dat goed aan kunnen pakken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2015 21:37:24
 
Ronald E

Ronald E

10/03/2015 21:38:19
Quote Anchor link
oke bedankt ga eens kijken of ik daar wijs uit kan worden
 
Thom nvt

Thom nvt

11/03/2015 08:26:53
Quote Anchor link
Je kan het ook met Phonegap o.i.d. proberen.
hiermee schrijf je een "App" in javascript, HTML en CSS.
Ik zeg expres "App" omdat het niet echt een native-app is, het draait in op een extra laagje (Apache cordova)

Wellicht is dit wat simpeler om mee te beginnen als je geen kaas hebt gegeten van Java.
 
Ronald E

Ronald E

11/03/2015 17:05:21
Quote Anchor link
en heb nu een mooie prompt.


Toevoeging op 11/03/2015 17:20:06:

ik ga het wel anders doen ik laat ze wel elke keer hun telefoonnummer in type dan heb ik op de database geen last meer.
en dan kan de rest opgeroepen worden via php
 
Ronald E

Ronald E

13/03/2015 00:13:41
Quote Anchor link
kunnen jullie iets meer helpen met het java
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.