Kapotte harddisk Ubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roel -

Roel -

20/01/2012 20:07:20
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik heb een probleem dat ik waarschijnlijk niet eens op kan lossen. Toch wil ik het jullie vragen omdat jullie misschien weten of het opgelost kan worden.

M'n zus heeft een paar jaar geleden een netbook gekocht. Deze had Windows 7 Starter, alleen wegens agressie heeft ze er meerdere malen harde klappen op gegeven toen hij niet snel genoeg reageerde. Erg dom natuurlijk, dat heb ik ook al gezegd.

Nu is het zo dat Windows 7 niet meer opstartte. Toen ik hem probeerde te imagen (er stond een legale versie is) lukte dat niet. De ene keer kwam hij tot de 57% in een DOS-venster en de keren daarna reageerde ie helemaal niet meer.

Bij het opstarten kun je nu een aantal keuzes maken en er staat ook dat de status van de hard disk bad is. Daarom heb ik de desktop versie van Ubuntu gedownload (11.10) en geboot vanaf een USB-stick. Wonder boven wonder werkt dit gewoon en ik kan er weer mee werken.

Bij het opstarten krijg ik zoals ik al zei de melding van meerdere opties. Image recovery en zo. Er staat ook bij:
Pri master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace

Ik boot Ubuntu nu vanaf m'n USB en dat werkt. Als ie eenmaal opgestart is krijg ik inderdaad meldingen dat de harddisk niet goed meer is. Dit krijg ik dan in een pop-upje:
Hard Disk Problems Detected
A hard disk is reporting health problems.


Ik klik dan op Examine en selecteer vervolgens de juiste harddisk.
Dan staat er bij SMART Status: DISK FAILURE IS IMMINENT

Een installatie werkt gewoon, maar als ik dan probeer te booten, dan krijg ik zo'n knipperende underscore en het harddisk lampje doet niks.

Kan ik hier iets tegen doen?

Hartelijk, hartelijk bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:50:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 20:10:17
Quote Anchor link
Ik vrees toch echt dat de HD aan het einde van zijn latijn zal zijn.
Even de leverancier bellen, lijkt me?
 
Roy -

Roy -

20/01/2012 20:15:19
Quote Anchor link
Netbooks meestal 1 jaar garantie, maar licht uiteraard aan het merk. Geen garantie? Nieuwe hardeschijf of beter een ssd!
Wanneer er nog belangrijke bestanden op stonden kan je een recovery uitvoeren.

Wil je het ook nog zwart op wit hebben, kijk van welk merk je hardeschijf is en Google eens naar "{merk} hard disk diagnostic". Meeste merken hebben een tooltje en sommige bijv. seagate en wd hebben nog een herstel optie!
 
Roel -

Roel -

20/01/2012 20:20:27
Quote Anchor link
Ik denk dat er geen garantie meer op zit.
En ik heb al wat zitten Googlen voor een nieuwe harddisk, maar die kosten al gauw €100,-.
 
Roy -

Roy -

20/01/2012 20:24:21
Quote Anchor link
Prijzen zijn i.v.m. de overstromingen in thailand hoog inderdaad. Fabrikanten die onder water staan. Productie van SSD's is daarin tegen weer versneld waardoor die alleen maar in prijs zakken.
 
Frank WD

Frank WD

20/01/2012 21:50:13
Quote Anchor link
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

@Roel,
€100,- euro voor een laptop hdd is wel erg veel. Laat eens horen wat je zoekt aan merk en grote schijf. Wellicht kan ik je wel voorzien in een schijfje die meer maals goedkoper is.
Gewijzigd op 20/01/2012 21:50:41 door Frank WD
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 21:52:53
Quote Anchor link
Frank van sloten op 20/01/2012 21:50:13:
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

Levertijden, vraag....
Die overstroming is echt geen reden om alleen voor de winkels even hogere prijzen te heffen. Geloof me, hun betalen ook nu meer voor de inkoop.

Dus ik vind je verhaal wel een beetje uit de lucht gegrepen, mits je met eenb ron komt.
 
Frank WD

Frank WD

20/01/2012 22:00:41
Quote Anchor link
@-Aar-
Als je vind dat dit uit de lucht gegrepen is, das is natuurlijk jou mening. En een meming mag men hebben natuurlijk alle respect voor.

Bron kan ik je wel geven. Bel morgen even naar swift computers in Oldenzaal(Overijzel) en vraag daar even naar Bas van de ICT afdeling.
Deze kan mijn verhaal bevesteging. Hij zegt ook dat er een lichte prijs verhoging is geweest bij inkoop. Deze prijs verhoging is niet gelinkt aan de overstroming.
Maar deze prijs verhoging is echt geen 25 tot 35% zoals bijna alle computer bedrijven voorlecht.

Het lijkt mij toch wel dat medio 2012 de mensen toch wel snappen dat iedereen in deze tijd overal maar een slaatje probeert te slaan en elke dingetje of natuur rampen en prijs verhoging aanslaan.

EDIT:
Levertijd vertraging zie ik niet als een noodzaak om een prijzverhoging door te voeren. Je dient alleen langer op je product te wachten.
Gewijzigd op 20/01/2012 22:02:04 door Frank WD
 

20/01/2012 23:49:07
Quote Anchor link
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Over de HDD, deze zijn tegenwoordig zo duur vanwege gezeik daar in het oosten.

Het downloaden van illegale software is strafbaar en er staan boetes op. PHPhulp staat niet achter het gebruik van illegaal en wordt om deze reden ook niet geaccepteerd op het forum.[/modedit]
Gewijzigd op 21/01/2012 00:46:54 door Bas IJzelendoorn
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

20/01/2012 23:58:17
Quote Anchor link
Je hoeft geen nieuwe Harddisk te halen hoor, je moet alleen zorgen dat de bootsector van de HDD weer op orde is, meestal betekent dit een paar keer overschrijven ( format c). Als alle bitjes weer terug staan kun je er een MBT repair op uitvoeren, die maakt een kleine partitie aan, kopieert de bootsector en probeert het dan te herstellen, vaak gaat dit meteen de eerste keer goed.

Als die echt stuk was, zouden er wel dikke gaten vallen maar daar is geen sprake van, dus gewoon compleet schoon whipen, je MBT herstellen en klaar is die weer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2012 23:59:14
Quote Anchor link
Rick de Graaff op 20/01/2012 23:49:07:
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Beste Rick, wat jij zelf doet dat moet je zelf weten. Echter, het aansporen tot het verkrijgen van illegale software wordt op dit forum NIET getolereerd!
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 00:01:20
Quote Anchor link
Hmm, het is wellicht het proberen waard Merijn.
Hoe kan ik dit doen?

Vanuit Ubuntu?

Toevoeging op 21/01/2012 00:03:34:

En Rick, ik had niet eens een Windows versie hoeven downloaden, die stond er al op.
De harddisk deed het gewoon niet. Die moet ik zien te fixen, heeft verder niks met W7 te maken.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

21/01/2012 17:06:29
Quote Anchor link
Roel, tegenwoordig kan dat vanuit de BIOS van het moederbord. Mits USB werkt. Het is een programma die je eerder moest flashen. Mocht je geen USB hebben, kun je natuurlijk een cdtje proberen en mocht het dan niet werken zou het wellicht via een rare constructie in Ubuntu kunnen.

Anders moet je even bij de computer zaak in de buurt langs gaan, die hebben de tools vast en zeker.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 19:02:45
Quote Anchor link
USB werkt inderdaad, zo heb ik Ubuntu er ook op gekregen.
Een ander probleem is dat ik geen CD-speler heb, het is een netbook. :-(

Hoe kan ik vanuit de BIOS m'n harde schijf formatten, of weet je dat niet?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/01/2012 19:09:57
Quote Anchor link
Je zult toch ook je data willen behouden? Maar je zal er waarschinlijk niet aan ontkomen om een nieuwe HD te hopen.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 19:11:17
Quote Anchor link
Ik hoef geen data te bewaren.
Maar dat denk ik helaas ook niet nee...
 
Bram Boos

Bram Boos

21/01/2012 20:05:32
Quote Anchor link
Formatteren heeft geen zin. Die smart melding is niet meer dan een brandmelder in je huis. Tegen die tijd dat de brandmelder aan is gegaan is de brand al te groot om te blussen. Hetzelfde geld voor je harde schijf, het is niet meer te repareren.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 20:47:53
Quote Anchor link
Waarom zegt die aap dat dan. Daar ben ik dus nog een dag mee bezig geweest.
Ik ben bang dat ze een nieuwe mag kopen, een nieuwe harde schijf doe je ook niet zomaar in een netbook.

Misschien is het een goede leer voor de volgende keer, geef je apparatuur geen klappen... * zucht *
 
Roy -

Roy -

21/01/2012 21:09:35
Quote Anchor link
Als het mijn schijf was had ik een nieuwe gehaald. Stel je krijg de schijf op wat voor manier dan ook weer aan de praat vertrouw ik hem niet. Ben je net lekker bezig met wat bestandjes, hopa! alles weg. Nogmaals, ik zou een nieuwe halen.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 21:19:20
Quote Anchor link
Jij hoeft het niet te betalen zeker.
De prijs van een nieuwe HD is ongeveer de helft van een nieuwe netbook.
 
Roy -

Roy -

21/01/2012 21:48:22
Quote Anchor link
Gelukkig niet. Je vraagt om advies, bij deze.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.