Kapotte harddisk Ubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Bram Boos

Bram Boos

21/01/2012 23:22:09
Quote Anchor link
Waarom een HDD van honderden GB's in een netbook zetten? deze kan al voldoen.

En wat Roy ook zegt, je zus zal vast niet elke dag een back-up maken dus je raakt ongetwijfeld gegevens kwijt.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:38:28
 
Jens erd

Jens erd

22/01/2012 00:04:22
Quote Anchor link
Bram Boos op 21/01/2012 23:22:09:
Waarom een HDD van honderden GB's in een netbook zetten? deze kan al voldoen.


3.5" in een netbook? Ik denk niet dat dat gaat passen.. Een nieuwe schijf heb je al vanaf 50 euro, maar dan zul je wel moeten weten of je sata óf pata moet hebben.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

22/01/2012 04:28:56
Quote Anchor link
Ik hoop dat je mij niet als aap beledigd hebt, ik heb namelijk een antwoord op je vraag gegeven. Het is wel te repareren, wat Bram weet te melden is niet 100% correct. Tuurlijk, het zijn de eerste signalen maar zo`n harde schijf kan nog prima mee. Ik snap echt niet waarom sommige mensen zo snel tot de conclusies komen dat iets "stuk" is omdat het niet meer werkt.. Het kost wat meer tijd om te repareren, maar volgens mij heb je er zelf geen zin in. je komt hier al zo van: nou ik weet het niet hoor, het is vast niet te repareren, kortom: wat moet ik doen?

Nou geven wij suggesties en zelfs het antwoord (!) en ga je toch een nieuwe kopen. Doe dat dan direct zonder eerst een topic hier te starten. Zeker ook wanneer je mensen gaat beledigen en vals beschuldigen (!).
 
Roel -

Roel -

22/01/2012 12:21:05
Quote Anchor link
Integendeel. Ik was er al anderhalve dag mee bezig tot ik hier om hulp kwam vragen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
  • Active Killdisk
  • HDShredder

Ook nog Ubuntu een keer of vijf geïnstalleerd en tientallen keren m'n USB-stick verwisseld om boot disks te maken.
En dat twee dagen lang (gisteren ook nog eens tot 's avonds laat). Als iemand me dan verteld dat het voor niks is, dan word ik daar op z'n zachts gezegd niet vrolijk van.

Toevoeging op 22/01/2012 12:22:44:

En veel data ging er niet verloren, er stond vrij weinig op.
Ook ben ik niet van plan een nieuwe HD te kopen, want dat vind ik net als jij nog even zonde van de HD die misschien nog werkt.

Toevoeging op 22/01/2012 13:13:07:

En er zit overigens een SATA in. Wat voor (150, 300 of 600) weet ik niet precies.
 
Jens erd

Jens erd

22/01/2012 13:45:26
Quote Anchor link
Merijn Venema op 22/01/2012 04:28:56:
Tuurlijk, het zijn de eerste signalen maar zo`n harde schijf kan nog prima mee. Ik snap echt niet waarom sommige mensen zo snel tot de conclusies komen dat iets "stuk" is omdat het niet meer werkt.. Het kost wat meer tijd om te repareren, maar volgens mij heb je er zelf geen zin in.


Leuk dat je het zegt, maar als je even op google had gekeken dan had je gevonden dat die schijf gewoon kapot aan het gaan is. Als de Ts garantie heeft dan moet hij er maar gebruik van maken en anders wordt het tijd voor een nieuwe. Ook 2e hands zijn die nog voor een leuk bedrag te vinden.
 
Roel -

Roel -

22/01/2012 13:50:08
Quote Anchor link
Bedankt. Ik weet genoeg, een nieuwe harde schijf wordt het dus.
Of een nieuwe netbook, maar dat is niet mijn keuze.

In ieder geval bedankt!
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/01/2012 13:53:20
Quote Anchor link
Wat toevallig. Mijn hardeschijf is zojuist overleden. Donderdag avond klap ik mijn laptop dicht en vrijdag open ik hem weer en krijg ik ´Blue screen of dead´. Mijn hardeschijf naar 2 verschillende bedrijven gebracht en beiden hebben ze de hardeschijf voor dood verklaard.

Gelukkig had ik nog een oude laptop die kapot was maar de hardeschijf het nog wel van deed. Die heb ik dus in mijn laptop gedaan en alles terug gezet naar fabrieksinstellingen etc. Heb nu dus een Fusij Siemens systeem op mijn HP draaien, had wel wat moeite eerst ivm driver etc alleen nu werkt alles gelukkig weer en kan ik tenminste weer werken.

Helaas had ik niet alles van mijn oude hardeschijf een recente backup. Dus sinds 12/12 ben ik alles kwijt.
 
Roel -

Roel -

18/08/2012 19:33:13
Quote Anchor link
Ik weet het, oud, oud topic. Toch wou ik even melden dat ik vandaag een nieuwe harde schijf heb gekocht en dat ie inmiddels weer werkt!
Mijn advies aan iedereen met een kapotte harde schijf: probeer niet te lang alles te fixen want meestal is ie gewoon stuk. Probeer te formatteren, maar als dat niet lukt kun je beter stoppen.
 
Bart V B

Bart V B

18/08/2012 20:14:40
Quote Anchor link
nou ja, tip voor de volgende keer:
Als je hem opstart, en je houd je oor tegen je netbook aan, en hij tikt, dan is ie echt overleden. Niet verder zoeken/proberen gewoon zeggen overleden (.) <- punt.

Geloof me, ik heb er al honderden aan mijn oor gehad.
Niet alleen netbooks, laptops, desktops...
 
Roel -

Roel -

19/08/2012 01:10:40
Quote Anchor link
Grappig dat je dat zegt, want dat was namelijk zo ja.
Had ik eerder moeten weten.
 
Bart V B

Bart V B

19/08/2012 10:07:26
Quote Anchor link
Ja het klinkt als een nutteloze/rare oplossing, maar het is echt zo. :)
 
Kees Schepers

kees Schepers

19/08/2012 12:49:35
Quote Anchor link
Nadeel van een SSD is dat je hem niet hoort dood gaan, die is gewoon plotseling dood dus is Raid nog meer een must of backups/dropbox shizzle..
 
Frank WD

Frank WD

19/08/2012 14:48:04
Quote Anchor link
Bart V B, Dus met andere woorden met jou oplossing.
Heb ik hier 2 externe harde schijven liggen die al 7 jaar zo kapot als wat moet zijn?

Die schijven tikken al vanaf het moment ik ze uit de doos haalde.
En ze lopen gewoon weg als een tit al 7 jaar lang. Hoezo bied jij manier van testen 100% zekerheid of een schijf kapot is of niet?
 
Jens erd

Jens erd

19/08/2012 20:41:32
Quote Anchor link
+1 voor Frank en Kees, er draait hier een oude IDE schijf (met read/write om te huilen, dat terzijde) die niks anders doet als tikken.


Tikken is meestal een signalement dat een schijf niet geheel meer in orde is, maar het staat niet garant voor een kapotte schijf. Als je er op tijd bij bent dan is een schijf meestal nog wel in staat om een backup te maken.
 
Bart V B

Bart V B

19/08/2012 21:14:12
Quote Anchor link
Frank, op het moment dat een schijf problemen geeft en tikt bij het opstarten, dan kan je eigenlijk al vaststellen dat er was mis mee is.

Dat jij het risico neemt om die schrijf toch te gebruiken is geheel aan jou. Als jou data naar de kl*ten is, dan houd het op.
Ik wil geen onbetrouwbare schijven. Ook niet als opslag voor backup o.i.d.

Uiteraard werkt dit niet met SSD, daar draaien geen mechanische onderdelen in...

edit een schijf kan niet incontinent zijn.. ff maar verbeterd voor de leesbaarheid, iets met gsm en automatisch woorden.. ;)
Gewijzigd op 19/08/2012 21:38:33 door Bart V B
 
Frank WD

Frank WD

20/08/2012 00:23:23
Quote Anchor link
Bart VB,

Ik zou bijna jou uit dagen om een dagje op de koffie te komen.
Dan mag jij het tik oortje van jou even tegen mijn schijven aan legen.
En dan mag jij zeggen of deze kapot zijn of nog gewoon 100% lopen.

Niet on aardig bedoelt of zo, maar mijn mening is dat een schijf tikt bij opstarten of het gewoon draaien tijdens gebruik. Niet gelijk de status kapot of bijna kapot mag krijgen, elke schijf is anders.
 
Bart V B

Bart V B

20/08/2012 05:15:02
Quote Anchor link
Frank,

Je mist een klein detail wat ik er ook bij vermeld.

Als een schijf tijdens het opstarten fouten geeft, met welk besturings systeem dan ook, dan kan je het nog proberen door hem opnieuw te formateren en een vers systeem erop te zetten.

Ik heb het over een schijf die duidelijk een afwijking vertoond met lezen en schrijven. Dan hoor je meestal een soort van dubbele tik.
(lastig uit te leggen hoe het precies klinkt.)
Als dat zo is, dan is die schijf vaak aan het einde van zijn latijn.

Mijn schijf in mijn laptop die tikt ook gewoon hoor, daar niets mis mee.
Alleen als hij niet meer opstart, of aangeeft dat er lees/schrijf fouten zijn, dan word het tijd om je oor eens er tegenaan te houden.

Het is dan een soort van geluid of dat de naald maar enkel op een heel klein gebied heen en weer beweegt of blijft staan. Je zou eigenlijk het eens moeten horen, dan begrijp je wat ik bedoel...
 
Frank WD

Frank WD

20/08/2012 09:32:27
Quote Anchor link
Bart,

Dan ga ik vandaag als het niet te warm is op zolder even de doos met kapot HDD's pakken. Deze partij schijven zijn defect en nog niet laten op halen.

Deze hebben allemaal problemen met schijven/lezen of format.
Ik ga mijn oor eens tegen de schijven drukken of ik kan ondekken welke tik jij dan bedoelt.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.