Kleine toets

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 09:03:00
Quote Anchor link
Voor school moet ik wat met PHP doen, maar ik snap er niet veel van.. Ik zal even de 2 opdrachten hier neerzetten

Opdracht 1:

Afbeelding

Het is een formulier waarmee een rit met het openbaar vervoer in Amsterdam kan worden berekend. Deze prijs is afhankelijk van de leeftijd en van het aantal zones van het rit. De prijs wordt als volgt berekend:

Personen jonger dan 4 jaar reizen gratis
Voor personen van 65 jaar of ouder wordt de prijs als volgt berekend:
$prijs= 0.55 * ($aantalzones +1)

Voor alle overige personen wordt de prijs als volgt berekend:
$prijs= 0.9 * ($aantalzones +1)

a. Maak dit HTML formulier. De waarden moeten gepost worden naar ritprijs.php (10 punten)

b Maak de applicatie af met het bestand ritprijs.php waarmee de juiste prijs van een rit wordt berekend (15 punten).

Opdracht 2:

Uit een klein onderzoek naar de leeftijden van reizigers zijn de volgende waarden naar voren gekomen:

12, 34, 22, 3, 18, 67, 2, 15, 33, 55, 11

a. Maak een .php programma waarin je eerst deze waarden in een array met de naam $leeftijden zet (8 punten)

b. Breid het programma daarna uit met een mogelijkheid om het aantal volwassenen (leeftijd groter of gelijk aan 18) te bepalen met behulp van: de array, een for-each statement en een if-statement (12 punten)

------------------------------------------------------------------------------

Dat is dus de bedoeling.. Ik hoef niet perse antwoorden ofzo (zou het niet erg vinden), maar hoe werken de statements die ik moet gebruiken? Hoe stuur je de PHP-gegevens door, en hoe haal je ze op andere pagina's op?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ane Lenstra

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 11:05:22

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/06/2008 09:09:00
Quote Anchor link
Ik zou beginnen met een select in je formulier waarin men de leeftijd kan kiezen.

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 10:19:00
Quote Anchor link
Handig ja, maar dat snap ik ook nog wel.. HTML is niet moeilijk, PHP is ontzettend lastig als je er weinig van weet..

Joris van Rijn

Joris van Rijn

25/06/2008 10:23:00
Quote Anchor link
he die eerste opddracht had ik pas voor iemand anders gemaakt:

'censuur':
Beetje jammer als je het allemaal voor zou kauwen. Heb het dus maar even weggehaald, stuur hem liever de kant op waar die heen moet, dan leert hij er ook van.

Het was voor iemands school.

'mod_edit:Robert:
Wel jammer dat je nu iemand zijn schoolwerk in zijn geheel gaat zitten voorkouwen.. Ze moeten er ook wat van leren, dus in de juiste richting sturen is een betere optie!!

EDIT: Daar zit wat in!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joris van Rijn

Robert Deiman

Robert Deiman

25/06/2008 10:25:00
Quote Anchor link
@Ane

Het formulier maken lukt wel, en een action toevoegen naar ritprijs.php lukt je ook vast wel. Het verwerken van je formulier kan je hier wel vinden:
http://phphulp.nl/php/tutorials/8/575/1487/

Voor de volgende opdracht krijg je een variabele die er zo uit ziet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sLeeftijden
= '12, 34, 22, 3, 18, 67, 2, 15, 33, 55, 11';
?>

Kijk voor het omzetten naar een array eens hier: explode

En voor de werking van de foreach

Wim Smit

Wim Smit

25/06/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Als je dit voor school moet doen, dan heb je toch lesstof over dit onderwerp gehad en zijn basis dingen als een array, een for-each statement en het doorsturen van gegevens via een formulier uitgelegd? Met de PHP handleiding erbij moet je er dan m.i. toch uit kunnen komen. Anders moet je je toch afvragen of je de juiste opleiding hebt gekozen...

Robert Deiman

Robert Deiman

25/06/2008 10:29:00
Quote Anchor link
'Wim:
Als je dit voor school moet doen, dan heb je toch lesstof over dit onderwerp gehad en zijn basis dingen als een array, een for-each statement en het doorsturen van gegevens via een formulier uitgelegd? Met de PHP handleiding erbij moet je er dan m.i. toch uit kunnen komen. Anders moet je je toch afvragen of je de juiste opleiding hebt gekozen...

Precies, daarom heb ik ook aan joris gevraagd of hij niet meer wil voorkauwen, (pm) en Ane zelf een beetje de juiste richting op gestuurd, met de PHP handleiding. Moet hem toch wel lukken dacht ik zo.

Jelmer -

Jelmer -

25/06/2008 10:30:00
Quote Anchor link
http://www.i-cey.net/handleidingen/php-programmeren.php

Dat is op zich een goeie tutorial om te beginnen met programmeren. Helaas is hij niet helemaal af, en moet je teruggrijpen op andere tutorials om het formulier te verwerken.

Joris van Rijn

Joris van Rijn

25/06/2008 10:38:00
Quote Anchor link
Nogmaals sorry.

Robert Deiman

Robert Deiman

25/06/2008 10:42:00
Quote Anchor link
'Joris:
Nogmaals sorry.

Geen probleem, excuus was niet nodig, maar moest gewoon even gezegd worden.

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Allen dank! Het was ook niet de bedoeling om alles te laten doen, want daar leer je niks van. Had ook geen zin gehad, want de leraar wil dat ik het uit kan leggen. Maar met de info en links die ik hier heb gekregen, kan ik de toets denk ik wel maken. Ik zal het eens proberen! Nogmaals heel erg bedankt!

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 12:00:00
Quote Anchor link
Weet iemand toevallig ook hoe je in een tekstveld in kan stellen dat alleen cijfers kunnen worden ingevoerd?

Wim Smit

Wim Smit

25/06/2008 12:02:00
Quote Anchor link
Met wat javascript lukt dat vast, met google moet vast een kant en klaar scriptje te vinden zijn.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/06/2008 12:33:00
Quote Anchor link
Of je controleert het pas als je het formulier post. Via ctype_digit bijv. ;-)

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 14:21:00
Quote Anchor link
Oke nu word het lastig!
Ik heb het formulier klaar, en ritprijs.php kan de gegevens uit form1.html halen

Quote:

Nu moet hij aan de hand van die gegevens de prijzen berekenen.

Met welke variabele kan ik dit het beste doen doen?

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

25/06/2008 14:24:00
Quote Anchor link
$i = 22;
$k = 3;
echo $i + $k;

Wat ik wil zeggen, je kan in php gewoon de rekenkundige operators gebruiken die je in het echte leven ook gebruikt
+, -, *, /
Wil je kwadraten, hogere machten, wortels, grotere machts wortels, gonio, ed gebruiken verwijs ik door naar de math pagina van php.net

Edit:

$aantalzones = 2;
$prijs1 = 0.55 * ($aantalzones +1);

$prijs2 = 0.9 * ($aantalzones +1);

echo 'Prijs 65+'.$prijs1.'<br />Prijs normaal:'.$prijs2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 14:33:00
Quote Anchor link
Ooooow oke
Dus je wijst 22 aan "$i", om hem vervolgens in echo op te vragen en te gebruiken?

Ik ga eens even wat dingen proberen, bedankt!

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 14:59:00
Quote Anchor link
Ik heb nu voor ritprijs.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
///Het is een formulier waarmee een rit met het openbaar vervoer in Amsterdam kan worden berekend. Deze prijs is afhankelijk van de leeftijd en van het aantal zones van het rit. De prijs wordt als volgt berekend:

a.    Maak dit HTML formulier. De waarden moeten gepost worden naar ritprijs.php (10 punten)

b    Maak de applicatie af met het bestand ritprijs.php waarmee de juiste prijs van een rit wordt berekend (15 punten).
///

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$aErrors = array();
    $aData = array();

$aFormulierVelden = array('leeftijd', 'zones');
    foreach($aFormulierVelden as $sVeld)
    {

if(isset($_POST[$sVeld]))
        {

$sValue = trim($_POST[$sVeld]);

$aData[$sVeld] = $sValue;
        }

else
        {
            $aErrors[] = 'Het veld '.$sVeld.' is niet gepost!';
        }
    }

if(empty($aErrors))
    {

echo '<p>Je hebt ingevoerd:</p>';
        echo '<p>Leeftijd: '.$aData['leeftijd'].'<br />';
        echo 'Aantal zones: '.$aData['zones'].'</p>';
    }

else

header('Refresh: 3; url=form1.html');
        foreach($aErrors as $sError)
        {

echo '<p style="color:red">'.$sError.'</p>';
        }
    }

else
{
    $aantalzones = $zones;
$prijs1 = 0.55 * ($aantalzones +1);
$prijs2 = 0.9 * ($aantalzones +1);
}
{

echo 'Prijs:'.$prijs2.';
echo '
Prijs 65+:'.$prijs1.';
}

?>

Hij (PHPDesigner) geeft echter bij de laatste echo constant foutmeldingen aan.. Iemand enig idee?

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/06/2008 15:09:00
Quote Anchor link
Je sluit de echo niet af? Kijk maar eens naar de kleuren.

Ane Lenstra

Ane Lenstra

25/06/2008 15:15:00
Quote Anchor link
Mmm ik zie het..
Hoe sluit ik die echo af? Ik zie namelijk geen verschil ten opzichte van de andere echo's, die eerder in de code voorkomen

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/06/2008 15:17:00
Quote Anchor link
Ik wel. Je opent een echo met '. Dan sluit je hem om die variabele te plaatsen ('). En dan na de variabele open je hem weer ('). Datzelfde geldt overigens voor je tweede echo daar. Je opent 2x maar sluit maar 1x af ;-).

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.