Locale

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:18:59
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));


geeft me de volgende output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
25 June 2017


Engels dus. Hoe krijg ik dit in het Nederlands? Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 19:46:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 22:27:09
Quote Anchor link
Korte zoektocht op Google levert dit op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt


Ik zou dan i.p.v. date() dan strftime() gebruiken.
Gewijzigd op 17/06/2017 22:28:17 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:58:56
Quote Anchor link
Hoi Ariën, Bedankt voor de reactie.

En aan dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));

hoef ik niets te veranderen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:02:26
Quote Anchor link
Zoals ik zei moet je strftime gebruiken. Zie de link.
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:30:21
Quote Anchor link
Hoi bedooel je zoiets

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo strftime("j F Y", strtotime($origineleDatum));


Sorry voor de onwetendheid maar ik loop altijd te kl...en met datum en tijd
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/06/2017 23:35:29
Quote Anchor link
Heb je al naar de link gekeken die meerdere malen gepost is? Daar staat precies wat je zou moeten gebruiken. %e %B %Y lijkt het meest logisch.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:36:50
Quote Anchor link
Kijk even goed naar de datumformatteringstabel op die link. ;-)
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:46:28
Quote Anchor link
Hoi. dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
string strftime ( string $format [, int $timestamp = time() ] )

is werkelijk abacadabra voor mij. Heb werkelijk geen idee waar ik mij variabele hier moet plaatsen
Gewijzigd op 17/06/2017 23:47:50 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 00:17:26
Quote Anchor link
Domme suggestie, maar heb je ook al naar de voorbeelden gekeken die vermeld worden? Daarnaast: dit geeft gewoon de gebruikte functiesyntax as in strftime('jeformat', $jedatum).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 09:08:48
Quote Anchor link
Die code die je gaf Donald, dat is de syntax, en geen werkelijke code.
Het omschrijft hoe de functie uiteindelijk wordt opgeroepen.

Allereerst geeft het aan dat er een string uit de functie strftime() komt: Een stuk tekst dus.
Binnen de ( ) staan vervolgens de parameters die je kan meegeven. De eerste parameter is de 'format': Deze beschrijft het format waarin je de datum wilt tonen. Daarna volgt een optionele parameter, dit is te zien aan de brackets [ en ] en heet hier de timestamp. Deze functie verwacht een timestamp in PHP die je bijv, genereert met strtotime en aan 'int' te zien is dit een 'integer' (een getal). Dat is wat strtotime() in jouw eerdere code doet, het maakt van een string een integer.
Je kan deze parameter ook leeg laten, en dan krijg je de datum/tijd van het huidige moment.

Duidelijk zo?
Als je meer wilt weten over string, integers en andere vormen dat datatypes, lees dan deze manual eens door. Dit is een must voor een PHP-programmeur.

Verder is het altijd fijn op door te scrollen naar de 'examples' in de PHP manuals.
Ik heb het idee dat er gisteren ook een hoop op je af kwam bij de zoektocht, daarom adviseer ik altijd om; als het niet lukt; even een pauze te nemen, of de volgende dag weer verder te gaan. Dan ben je weer 'fris & fruitig' ;-)
Gewijzigd op 18/06/2017 09:17:25 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:50:39
Quote Anchor link
Hoi Arien en Ben. De datum komt van een jQuery datepicker en heeft het volgende format mm/dd/yyyy

Dus in de controler heb ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = date("j F Y", strtotime($nwDatum));


en het volgende voor de output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('j F Y', $datum); ?>

zoals ben aangaf maar dan krijg ik de volgende fout
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
A non well formed numeric value encountered


Dit zal misschien heel stom lijken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik ben door die links heen gegaan op PHP net. maar het kwartje valt gewoon niet.
Gewijzigd op 18/06/2017 11:53:07 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 11:52:19
Quote Anchor link
Heel verrassend. Je moet je date aanroep veranderen naar strftime, niet de output van date gebruiken in strftime.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:55:42
Quote Anchor link
Nu raak ik je kwijt Ben? Hoe bedoel je precies?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = strftime("j F Y", strtotime($nwDatum));


Bedoel je dit, en zo ja wat gebruik ik dan in mijn echo?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:12:58
Quote Anchor link
Donald, heb je nou die formattabel op strftime al gezien? Want deze functie accepteert niet de 'j F Y'.
Gewijzigd op 18/06/2017 12:13:21 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:26:06
Quote Anchor link
Hi Arien. Dat heb ik zojuist gedaan, en het nu als volgd aangepast in de view:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%A %e %B', $datum) ?>


Maar ik blijf die fout krijgen. Kan wel janken hahaha
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:28:16
Quote Anchor link
Logisch, omdat strftime een timestamp verwacht. Dus een date() voeren helpt niet.
Die hele functie date() heb je imho niet eens nodig.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:33:01
Quote Anchor link
Hi Arien. Wat stuur ik dan naar de view? Gewoon de datum zoals ik het viea de POST in de controller binnen krijg, want die is zoals ik al aangaf in het volgende format:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mm/dd/yyyy

Dat is toch geen timestamp?

Sorry hoor ik snap deze materie gewoon niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:03:45
Quote Anchor link
Dat is een string, die voer je aan strtotime() en die maakt er een timestamp van. En die voer je aan je strftime().

Laat anders je relevante code eens zien die je nu hebt.
Gewijzigd op 18/06/2017 13:08:39 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:11:02
Quote Anchor link
Hi Arien. wederom bedankt voor de reactie. Even voor alle duidelijkheid. Dus dit in de Controller:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum      = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum    = strtotime($rDatum);


en dit in de View

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>


Edit: nee dat werk dus ook niet want nu geeft ie niets meer weer in de View. Bovenstaand is hoe de structuur nu is
Gewijzigd op 18/06/2017 13:16:57 door Donald Boers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:18:42
Quote Anchor link
Bedoel je met controller en view het MVC-pattern? Dan moet je wel $datum beschikbaar maken voor in je view.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:29:48
Quote Anchor link
Ja dat bedoel ik. Dit staat in de Controller:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum     = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum   = strtotime($nwDatum);


En ik maak em beschikbaar voor in de Vieuw op de volgende wijze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$bericht = new View('partials/reservering_mail.php', compact('naam', 'e_mail', 'telefoon',
        'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));


en dit staat dus in de View:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.