Locale

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 20:22:35
Quote Anchor link
Is het probleem niet aan je framework te wijtten dan? Want wat doen de andere variabelen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 01:28:47
 
Donald Boers

Donald Boers

19/06/2017 07:59:30
Quote Anchor link
Hi Arien. Zoals je ziet is de view genaamd bericht. De view word gebruikt als bericht voor het verzenden van een email bericht aan de eigenaar van het restaurant. Alle andere variabelen zijn goed.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/06/2017 10:30:58
Quote Anchor link
Tijd om eens gestructureerd te gaan debuggen: plaats overal waar de datum een operatie ondergaat een var_dump($datum) om te controleren of $datum na die operatie de verwachte waarde, toestand of opmaak heeft.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

19/06/2017 22:16:36
Quote Anchor link
"... De datum komt van een jQuery datepicker en heeft het volgende format mm/dd/yyyy..."

Ik lees deze discussie met verwondering. Zelf kom ik ook om in de verwarrende veelheid van mogelijkheden die PHP biedt om iets met datums te doen. Dat heb ik opgelost door een routine te schrijven die van een willekeurige datum een timestamp maakt. Dan is rekenen met de kalender makkelijk en elke uitvoer naar smaak te maken.

Maar begrijp ik het nou goed dat er een gewone, netjes gestructreerde string "mm/dd/yyyy" bijvoorbeeld "06/20/1952" geleverd wordt?
En dat er een string "20-06-1952" gewenst wordt?
Waarom dan niet een simpele weg gekozen? Iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
# mm/dd/yyyy naar dd-mm-jjjj
function dmjDatum($mdj) {
  $j=substr($mdj,6,4);
  $d=substr($mdj,3,2);
  $m=substr($mdj,0,2);
  return "$d-$m-$j";
}


O ja, ik zie het probleem nu pas bij de tweede lezing. Je wilt de maand als Nederlandse naam erin hebben. Dan zou ik het zoiets doen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# mm/dd/yyyy naar dd-mm-jjjj
function dmjDatum($mdj) {
  $aMaandKort = ['leeg', 'jan', 'feb', 'mrt', 'apr', 'mei', 'jun',
               'jul', 'aug', 'sep', 'okt', 'nov', 'dec'];
  $j=substr($mdj,6,4);
  $d=substr($mdj,3,2);
  $m=substr($mdj,0,2); // 01..12
  $maand = $aMaandKort[$m];
  return "$d $maand $j";
}


Heb je daar wat aan?
Gewijzigd op 20/06/2017 01:10:05 door Paul Ulje
 
Ivo P

Ivo P

19/06/2017 22:31:47
Quote Anchor link
maak er dan een datetime van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($dt = DateTime::createFromFormat('m/d/Y', $invoer)) {
  echo $dt->format('d-m-Y');
}


?>

Daarbij heb je dan direct ook een controle op of er niet AA/13/2000 staat of een andere foute datum

De draait nu simpel weg wat elementen in een string om, waarbij je niet weet of het formaat klopt of ook maar de lengte 10 karakters is.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

20/06/2017 01:02:18
Quote Anchor link
Ivo, de invoer komt uit een jQuery datumpikker.
Wordt dus gegenereerd door een uitermate uitgetest en veel gebruikte bibliotheekfunctie.
Die invoer is correct. Altijd. Daar kun je niet aan twijfelen. Nou ja, ik niet.

En het spijt me dat mijn tip zo simpel is. Het kan natuurlijk altijd veel geavanceerder. Maar daar ontbreekt me de PHP kennis.

Ik heb je formule even uitgeprobeerd.
Want ik wil wel leren wat het DateTime object/class allemaal vermag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$invoer='13/20/52'; // dubbelincorrect
                    // die datum bestaat niet
                    // het jaargetal is niet vier cijfers
if($dt = DateTime::createFromFormat('m/d/Y', $invoer))
  echo $dt->format('d-m-Y');


levert de uitvoer: 20-01-0053
Is dat werkelijk de bedoeling?
1. toch een datum gemaakt van een onjuiste invoer.
2. verkeerd jaargetal (niet vier cijfers) verwerkt tot onjuist jaartal.

En nu?

:-)
Gewijzigd op 20/06/2017 01:42:09 door Paul Ulje
 
Ivo P

Ivo P

20/06/2017 09:00:59
Quote Anchor link
52 wordt gezien als 0052.

de 20e dag van de 13 maand is de 20e dag van de maand na de 12e (dec), dus januari.

Ik geef toe, dat ik een melding verwacht had over de incorrecte datum, maar bij nader inzien doen andere datumfuncties van PHP hetzelfde.

Vergelijkbaar met de februaritelling van Jacques Plafond in het radioprogramma Ronflonflon. Omdat hij ooit een uitzending had op 2 maart is daar voor de gein 30 februari van gemaakt. En dat heeft hij maanden en maande volgehouden: (234 febr etc)

---
Waar je rekening mee moet houden: de gebruiker voert de datum in. Daar kun je een hele hoop javascript omheen zetten en velden required maken in je formulier en daarin ook afdwingen dat een gebruiker precies een emailadres invoert etc, maar je hebt nooit zekerheid dat de gebruiker zijn info ook inderdaad via die route post en dat zijn javascript ook (foutloos) werkt.

Als jij als ontwikkelaar een typfout maakt in een ander script, of om een of andere reden laadt iets niet goed: geen js.
Als iemand zelf het form post met een eigen tooltje of een eigen gebouwde pagina: geen controle.

Daarom altijd in PHP ook nog even controleren wat er aangeleverd werd en of dat voldoet aan de eisen.
Verder er vanuit gaan dat elk invoer vervuild kan zijn met ' om de database te verstoren, of <script> en andere tags om op je scherm dingen te vernaggelen.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

21/06/2017 14:48:04
Quote Anchor link
"..een melding verwacht had over de incorrecte datum, maar bij nader inzien doen andere datumfuncties van PHP hetzelfde."

Als beginneling in PHP loop ik regelmatig tegen dit soort (in?)consequenties aan.
In deze dt-formulering is PHP zo slim om er toch een datum uit te berekenen. Knap werk, op de achtergrond, maar dat willen/verwachten 'we' helemaal niet. Een foute ingave moet geen mogelijke datum geven.

Precies daarom schrijf ik liever mijn <b>eigen</b> eenvoudige routine waarvan ik <b>zeker weet wat het doet</b>, als ik zeker weet wat ik erin stop. Dat scheelt tijd en vooral ergernis.

Mijn (Pascal) manier om invoer te verwerken is ook nogal eenvoudig.
<b>EERST</b> controleren of de data/invoer/(uitvoer) aan alle vereisten voldoet, DAN pas doorgeven aan 'het programma'. (Eigen PHP functies als prePHP(), preMySql() en preHTML() e.d.)
Dus hoeft het programma nergens te testen of de invoer wel deugd. Want ja, die deugd. Zeker weten.
Hetzelfde geldt op object- en functie-niveau: EERST zeker weten dat de invoer correct wordt aangeleverd. EERST zeker weten dat de uitvoer correct wordt afgeleverd. Dat laatste blijkt in het geval van PHP zelfstudie te vereisen...

Anderen die van de routines gebruikmaken zijn vooraf geïnstrueerd (documentatie) welke invoer verwacht wordt. De rest is aan hen/hun.
In het geval van het datumpikkertje, ik heb ook ooit een JQuery datumpikkertje gebruikt, vermoedelijk dezelfde, is het simpel. Daar komt geen mensenhand aan te pas. JQuery plakt de dag, de maand en het jaar bij elkaar en de uitvoer string voldoet aan de datumeis. Zeker weten. Geen controle nodig. Overigens is dat ook het antwoord dat ik geef als mensen me vragen waarom ze ergens bij het ingeven van een datum in een webformulier dat alleen via pulldownlijstjes kunnen doen. Nou, dat is om te voorkomen dat er foute datums (jaja...) worden ingevoerd.

Dat van Ronflonflon kende ik niet, maar het is wel de standaard manier om uit het hoofd datums (ja...) te berekenen Over 60 dagen is het 81 juni, dat is 81-30 is 51 juli, dat is 20 augustus. Dat leerden wij vroeger gewoon op de lagere school.
Gewijzigd op 21/06/2017 15:05:01 door Paul Ulje
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/06/2017 15:02:58
Quote Anchor link
Paul Ulje op 21/06/2017 14:48:04:
Over 60 dagen is het 81 juni, dat is 81-30 is 51 juli, dat is 20 augustus. Dat leerden wij vroeger gewoon op de lagere school.

Dus je accepteert zelf ook een ongeldige datum als input zolang daar maar een geldige datum uit af te leiden is. ;-)
Gewijzigd op 21/06/2017 15:03:40 door Ward van der Put
 
Ivo P

Ivo P

21/06/2017 15:06:02
Quote Anchor link
Nee, dat is een manier om uit je hoofd te bepalen welke datum het over 4 weken is.

het is nu 21 juni.
+ 28 maakt 49 juni.

juni heeft 30 dagen dus 19 juli had het moeten zijn.

Of ik dat ook op de lagere school heb geleerd, kan ik me niet herinneren. Maar ik gebruik dat nog wel vaak.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

21/06/2017 15:09:12
Quote Anchor link
"Dus je accepteert zelf ook een ongeldige datum als input zolang daar maar een geldige datum uit af te leiden is. ;-) "

Ik moet hier even over nadenken.
...
...
..
O, op die wijze.
Nee, ik ken het simpele algoritme om op die manier een datum te berekenen.
Dat is geen verkeerde invoer. Dat is de correcte invoer die nodig is om met dat algoritme de juiste datum te berekenen.

:-)
 
Ivo P

Ivo P

21/06/2017 15:09:52
Quote Anchor link
@Paul
toch moet je niet blind uitgaan van "het komt van een jquery plugin en is dus goed".

Als je dat strikt doorvoert, zou je ook kunnen veronderstellen dat er *dus* ook geen ' of ander vervelend teken in voor kan komen.
En *dus* mag je het escapen achterwege laten.
Maar het is eenvoudig om zelf de waarden te kiezen om in te voeren in een POST request. Je hebt namelijk geen zekerheid dat een postend formulier ook werkelijk op jouw site stond.

Je stelt je kwestbaar op in zo'n geval, terwijl een controle in php niet heel moeilijk is.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

21/06/2017 15:16:47
Quote Anchor link
@Ivo (hé, ik begin al geroutineerd te raken...)

Het dateert nog uit de tijd dat er geen rekenmachines, alleen telmachines, waren en rentekosten per dag werden gerekend. Negentig dagen krediet, dus de vervaldag is 90+21 juni is 111 juni is...etc.
Ik denk dat deze techniek na de Mammoetwet uit het curriculum is verdwenen.
Net als de tafel van 12 (dozijn, gros) :-)

Toevoeging op 21/06/2017 15:36:52:

@Ivo,

Blind vertrouwen zul je bij mij niet aantreffen.
Evenmin als strikte/rigide afregeling. :-) (wie mij kent schiet hier in de lach...)

Maar enig vertrouwen, vooral in onderdelen die erg veel gebruikt worden, heb ik wel.
Zo reken ik nooit op voorrang als ik van rechts kom.
Er wordt veel tegen gezondigd.
Maar ik houd niet echt rekening met de mogelijkheid dat iemand besluit links te gaan rijden.
Een mogelijk die wel degelijk voorkomt.

Kortom, ik vertrouw het veelgebruikte datumpikkertje van JQuery wel.
Evenals het gros van de PHP bibliotheek.
Maar als ik de werking niet begrijp, of als het erg ingewikkelde parameter overdrachten zijn zoals die met het doorgeven van het 'datumformat' voor een datuminterpretatie, dan word ik argwanend.

Het 'escapen' is inderdaad draak van een implementatieprobleem.
Dat de onderdelen van het PHPconglomeraat eigen eisen stellen, het doet pijn aan het brein.
Mr het moet. Vandaar die preMySQL()....

Dat van die dat postend formulier die niet om mijn webpagina staat vind ik wel intrigrerend.
Is dat mogelijk? Hoe werkt dat? (nieuwe draad?)
 
Ivo P

Ivo P

21/06/2017 17:27:32
Quote Anchor link
vrij simpel:

Ga naar een pagina op je website met een formulier.
Kijk in je browser naar de bron van de pagina. (in mijn browsers middels ctrl-U)

Sla dat op op je lokale pc. onder form.html (html, niet php)

Pas dan in die file <form action=""> aan naar <form action="http://site.nl/contact.php">
of waar het oorspronkele form ook maar naar verwees.

Dat is stap 1 (als er veel middels javacript gerommeld wordt, kan het zijn dat het niet direct werkt)

stap 2 is om van een input iets nieuws te maken.

Bijvoorbeeld
<select name="aantal">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
</select>
En je wilt er 5 bestellen?

Voeg toe:
<select name="aantal">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="5">5</option>
</select>

Of voeg toe:
<option value="ABC">xyz</option>

Wat nu? er staat ineens een string en geen getal....
Kan de php code daar tegen?

En wat als het "AB'C" is?

In plaats van de hele pagina kun je ook de htmlcode beperken tot alleen het formulier.
Alternatief: er zijn ook tooltjes die dat kunnen regelen.

Ik heb op mijn desktop een Advanced REST client staan.
Bedoeld om webservices te testen, maar daarmee zou je ook een ander formulier in kunnen vullen.

--
goed, er zijn manieren om te controleren of een formulier van jouw site komt. Bijvoorbeeld middels een extra token in een hidden input waarbij je bijhoudt of form recent is gedownload, evt. in combi met sessions.

Maar waar het mi. vooral om gaat: ga er niet vanuit dat je weet wat er gepost kan worden, omdat iets uit een <select> of een radiobutton oid. komt
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.