Locale

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:18:59
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));


geeft me de volgende output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
25 June 2017


Engels dus. Hoe krijg ik dit in het Nederlands? Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 20:33:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 22:27:09
Quote Anchor link
Korte zoektocht op Google levert dit op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt


Ik zou dan i.p.v. date() dan strftime() gebruiken.
Gewijzigd op 17/06/2017 22:28:17 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:58:56
Quote Anchor link
Hoi Ariën, Bedankt voor de reactie.

En aan dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));

hoef ik niets te veranderen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:02:26
Quote Anchor link
Zoals ik zei moet je strftime gebruiken. Zie de link.
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:30:21
Quote Anchor link
Hoi bedooel je zoiets

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo strftime("j F Y", strtotime($origineleDatum));


Sorry voor de onwetendheid maar ik loop altijd te kl...en met datum en tijd
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/06/2017 23:35:29
Quote Anchor link
Heb je al naar de link gekeken die meerdere malen gepost is? Daar staat precies wat je zou moeten gebruiken. %e %B %Y lijkt het meest logisch.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:36:50
Quote Anchor link
Kijk even goed naar de datumformatteringstabel op die link. ;-)
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:46:28
Quote Anchor link
Hoi. dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
string strftime ( string $format [, int $timestamp = time() ] )

is werkelijk abacadabra voor mij. Heb werkelijk geen idee waar ik mij variabele hier moet plaatsen
Gewijzigd op 17/06/2017 23:47:50 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 00:17:26
Quote Anchor link
Domme suggestie, maar heb je ook al naar de voorbeelden gekeken die vermeld worden? Daarnaast: dit geeft gewoon de gebruikte functiesyntax as in strftime('jeformat', $jedatum).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 09:08:48
Quote Anchor link
Die code die je gaf Donald, dat is de syntax, en geen werkelijke code.
Het omschrijft hoe de functie uiteindelijk wordt opgeroepen.

Allereerst geeft het aan dat er een string uit de functie strftime() komt: Een stuk tekst dus.
Binnen de ( ) staan vervolgens de parameters die je kan meegeven. De eerste parameter is de 'format': Deze beschrijft het format waarin je de datum wilt tonen. Daarna volgt een optionele parameter, dit is te zien aan de brackets [ en ] en heet hier de timestamp. Deze functie verwacht een timestamp in PHP die je bijv, genereert met strtotime en aan 'int' te zien is dit een 'integer' (een getal). Dat is wat strtotime() in jouw eerdere code doet, het maakt van een string een integer.
Je kan deze parameter ook leeg laten, en dan krijg je de datum/tijd van het huidige moment.

Duidelijk zo?
Als je meer wilt weten over string, integers en andere vormen dat datatypes, lees dan deze manual eens door. Dit is een must voor een PHP-programmeur.

Verder is het altijd fijn op door te scrollen naar de 'examples' in de PHP manuals.
Ik heb het idee dat er gisteren ook een hoop op je af kwam bij de zoektocht, daarom adviseer ik altijd om; als het niet lukt; even een pauze te nemen, of de volgende dag weer verder te gaan. Dan ben je weer 'fris & fruitig' ;-)
Gewijzigd op 18/06/2017 09:17:25 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:50:39
Quote Anchor link
Hoi Arien en Ben. De datum komt van een jQuery datepicker en heeft het volgende format mm/dd/yyyy

Dus in de controler heb ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = date("j F Y", strtotime($nwDatum));


en het volgende voor de output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('j F Y', $datum); ?>

zoals ben aangaf maar dan krijg ik de volgende fout
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
A non well formed numeric value encountered


Dit zal misschien heel stom lijken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik ben door die links heen gegaan op PHP net. maar het kwartje valt gewoon niet.
Gewijzigd op 18/06/2017 11:53:07 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 11:52:19
Quote Anchor link
Heel verrassend. Je moet je date aanroep veranderen naar strftime, niet de output van date gebruiken in strftime.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:55:42
Quote Anchor link
Nu raak ik je kwijt Ben? Hoe bedoel je precies?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = strftime("j F Y", strtotime($nwDatum));


Bedoel je dit, en zo ja wat gebruik ik dan in mijn echo?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:12:58
Quote Anchor link
Donald, heb je nou die formattabel op strftime al gezien? Want deze functie accepteert niet de 'j F Y'.
Gewijzigd op 18/06/2017 12:13:21 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:26:06
Quote Anchor link
Hi Arien. Dat heb ik zojuist gedaan, en het nu als volgd aangepast in de view:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%A %e %B', $datum) ?>


Maar ik blijf die fout krijgen. Kan wel janken hahaha
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:28:16
Quote Anchor link
Logisch, omdat strftime een timestamp verwacht. Dus een date() voeren helpt niet.
Die hele functie date() heb je imho niet eens nodig.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:33:01
Quote Anchor link
Hi Arien. Wat stuur ik dan naar de view? Gewoon de datum zoals ik het viea de POST in de controller binnen krijg, want die is zoals ik al aangaf in het volgende format:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mm/dd/yyyy

Dat is toch geen timestamp?

Sorry hoor ik snap deze materie gewoon niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:03:45
Quote Anchor link
Dat is een string, die voer je aan strtotime() en die maakt er een timestamp van. En die voer je aan je strftime().

Laat anders je relevante code eens zien die je nu hebt.
Gewijzigd op 18/06/2017 13:08:39 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:11:02
Quote Anchor link
Hi Arien. wederom bedankt voor de reactie. Even voor alle duidelijkheid. Dus dit in de Controller:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum      = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum    = strtotime($rDatum);


en dit in de View

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>


Edit: nee dat werk dus ook niet want nu geeft ie niets meer weer in de View. Bovenstaand is hoe de structuur nu is
Gewijzigd op 18/06/2017 13:16:57 door Donald Boers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:18:42
Quote Anchor link
Bedoel je met controller en view het MVC-pattern? Dan moet je wel $datum beschikbaar maken voor in je view.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:29:48
Quote Anchor link
Ja dat bedoel ik. Dit staat in de Controller:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum     = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum   = strtotime($nwDatum);


En ik maak em beschikbaar voor in de Vieuw op de volgende wijze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$bericht = new View('partials/reservering_mail.php', compact('naam', 'e_mail', 'telefoon',
        'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));


en dit staat dus in de View:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.