Meerdere records ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:13:57
Quote Anchor link
mijn bedoeling is om van 2 gebruikers gegevens op te halen, en dan specifiek één gegeven van elke gebruiker. Maar geen idee hoe ik dat op het scherm toon. van één gebruiker weet ik het wel, dan doe ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
include 'config.php';

$slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

$query = "SELECT power
                  FROM gebruikers
                  WHERE gebruikersnaam ='$slachtoffer'";

$result = mysql_query($query)
                  or die(mysql_error());

$power = mysql_result($result,0,'power');

echo $power;

PS: let even NIET op de or die() functie en de foutafhandeling etc etc, dit was een oud voorbeeld.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:22:48 door Jerry php

PHP hulp

PHP hulp

22/04/2024 05:51:54

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:18:39
Quote Anchor link
Zo doe je dat:
Code (php)
1
2
3
SELECT power FROM gebruikers
WHERE
 gebruikersnaam IN ('slachtoffer1','slachtoffer2')

En je haalt niet meerdere queries op. Je titel slaat dus nergens op.
Ken de terminologie. Je haalt meerdere records op.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:24:58 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:23:54
Quote Anchor link
Sorry maar wat moet dan bij slachtoffer1 komen en wat bij de andere slachtoffer1?
en hoe krijg ik ze dan op het scherm?

PS>Titel aangepast

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:26:16
Quote Anchor link
Je hebt toch twee of meer personen? Daar kan je dan alle namen invullen hè?

Verder moet je om ze allemaal te tonen een while-loop gebruiken, en je mysql_result() overboord gooien.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:28:24
Quote Anchor link
En hoe zou ik dan via een while loop de 2 personen kunnen echoën, aangezien ik altijd my mysql_result werk weet ik dat niet
Gewijzigd op 10/11/2011 21:29:43 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:29:50
Quote Anchor link
/me verwijst naar de tutorials van phptuts.nl
Gewijzigd op 10/11/2011 21:30:37 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:32:05
Quote Anchor link
Ja, maar wat moet ik dan als statement gebruiken?

while (statement)

en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:32:39 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:32:51
Quote Anchor link
mysql_fetch_assoc()

Jerry php op 10/11/2011 21:32:05:
en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.

Daarom verwijs ik je er ook naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:33:21 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:36:20
Quote Anchor link
oke, ik heb nu inderdaad het goede.

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $row['power'];
}

ik krijg de 2 waardes, maar hoe kan ik de 2 waardes van elkaar scheiden?
zodat ik de ene power ergens kan gebruiken?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:38:23
Quote Anchor link
in een nieuwe array opslaan, lijkt me?

je zou denken dat je dit in een nieuwe variabele kan opslaan, maar dat zal dan niet werken, omdat die overschreven wordt.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:40:37
Quote Anchor link
Ik heb het in een array gezet:

{
$power = array($row['power']);

echo $power[0];
}

Maar krijg hetzelfde naar het scherm geschreven, en echo $power[1]; werkt niet omdat er maar 1 element inzit

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:42:45
Quote Anchor link
je staat nu voor elke gebruiker een nieuwe array aan te maken. En array() heeft ook geen argument nodig.

je implementatie klopt nergens naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:43:14 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:45:03
Quote Anchor link
heb je misschien raad hoe ik het WEL moet doen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:47:02
Quote Anchor link
Wij kunnen het wel vertellen, maar blijkbaar heb je zelf nog niet eens duidelijk gekeken hoe een array in elkaar steekt.

Gebruik die PHP-manual eerst eens, en ga later pas hulp roepen als je het echt niet snapt.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:50:15
Quote Anchor link
Luister Aar!
sorry dat ik nu zo bot ben, maar ik snap gewoon niet waarom je het me niet uitlegt wat ik wel moet doen! Ik kom hier om iets te leren, en als ik weet hoe het wel moet, weet ik het voor de volgende keer..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:53:37
Quote Anchor link
Ik ga niet alles uitleggen, maar voor je de loop begint maak je de array $power aan, en verder plaats je elk record die doorlopen wordt in een array-element:
$power[] = $row['power']

Als je nog een key wilt, dan gebruik je:

$power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];

Dan kan je met $power['pietje'] en $power['jantje'] beide krachten ophalen en e.v.t optellen met elkaar ofzo.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:54:36 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:29:12
Quote Anchor link
tis toch best lastig. Ik krijg ten eerste flink wat errors:

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack

En hij geeft nog steeds allebij de elementen van de array aan.
niet elk apart, ik heb dit al geprobeert:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        {

echo $power[$row['admin']];
        }

en dit:

{

echo $power['admin'];
        }

ik kreeg bij het eerste voorbeeld de 2 elementen en errors, bij het 2e voorbeeld kreeg ik alleen de errors
Gewijzigd op 10/11/2011 22:29:57 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:34:05
Quote Anchor link
ik gooi de gok erop dat je die velden niet ophaalt in je query.

Een 'notice' is minder erg dan een error, het script loopt nog wel door tot het eind, maar het zijn meer wat schoonheidsfoutjes die weg moeten worden gepoetst.

Verder zal je voorbeeld dan wel werken, maar zoals het nu is, is die array behoorlijk onzinnig, tenzij je in een later stadium nog wat van plan bent met die 'powers'
Gewijzigd op 10/11/2011 22:37:15 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:37:19
Quote Anchor link
ik geloof dat ik toch wel alles gewoon ophaal:

include 'config.php';

$slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

$user = $_SESSION['username'];

$query = "SELECT power
FROM gebruikers
WHERE gebruikersnaam IN ('$user', '$slachtoffer')";

$result = mysql_query($query)
or die(mysql_error());

{

echo $power['admin'];
}

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:41:27
Quote Anchor link
niet echt, check je query maar.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:42:29
Quote Anchor link
Jawel toch, want ik select de power?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.