Meerdere records ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:13:57
Quote Anchor link
mijn bedoeling is om van 2 gebruikers gegevens op te halen, en dan specifiek één gegeven van elke gebruiker. Maar geen idee hoe ik dat op het scherm toon. van één gebruiker weet ik het wel, dan doe ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
include 'config.php';

        $slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

        $query = "SELECT power
                  FROM gebruikers
                  WHERE gebruikersnaam ='$slachtoffer'";

        $result = mysql_query($query)
                  or die(mysql_error());

        $power = mysql_result($result,0,'power');

echo $power;


PS: let even NIET op de or die() functie en de foutafhandeling etc etc, dit was een oud voorbeeld.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:22:48 door Jerry php
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:44:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:18:39
Quote Anchor link
Zo doe je dat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT power FROM gebruikers
WHERE
 gebruikersnaam IN ('slachtoffer1','slachtoffer2')


En je haalt niet meerdere queries op. Je titel slaat dus nergens op.
Ken de terminologie. Je haalt meerdere records op.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:24:58 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:23:54
Quote Anchor link
Sorry maar wat moet dan bij slachtoffer1 komen en wat bij de andere slachtoffer1?
en hoe krijg ik ze dan op het scherm?

PS>Titel aangepast
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:26:16
Quote Anchor link
Je hebt toch twee of meer personen? Daar kan je dan alle namen invullen hè?

Verder moet je om ze allemaal te tonen een while-loop gebruiken, en je mysql_result() overboord gooien.
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:28:24
Quote Anchor link
En hoe zou ik dan via een while loop de 2 personen kunnen echoën, aangezien ik altijd my mysql_result werk weet ik dat niet
Gewijzigd op 10/11/2011 21:29:43 door Jerry php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:29:50
Quote Anchor link
/me verwijst naar de tutorials van phptuts.nl
Gewijzigd op 10/11/2011 21:30:37 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:32:05
Quote Anchor link
Ja, maar wat moet ik dan als statement gebruiken?

while (statement)

en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:32:39 door Jerry php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:32:51
Quote Anchor link
mysql_fetch_assoc()

Jerry php op 10/11/2011 21:32:05:
en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.

Daarom verwijs ik je er ook naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:33:21 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:36:20
Quote Anchor link
oke, ik heb nu inderdaad het goede.

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $row['power'];
}

ik krijg de 2 waardes, maar hoe kan ik de 2 waardes van elkaar scheiden?
zodat ik de ene power ergens kan gebruiken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:38:23
Quote Anchor link
in een nieuwe array opslaan, lijkt me?

je zou denken dat je dit in een nieuwe variabele kan opslaan, maar dat zal dan niet werken, omdat die overschreven wordt.
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:40:37
Quote Anchor link
Ik heb het in een array gezet:

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
$power = array($row['power']);

echo $power[0];
}

Maar krijg hetzelfde naar het scherm geschreven, en echo $power[1]; werkt niet omdat er maar 1 element inzit
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:42:45
Quote Anchor link
je staat nu voor elke gebruiker een nieuwe array aan te maken. En array() heeft ook geen argument nodig.

je implementatie klopt nergens naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:43:14 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:45:03
Quote Anchor link
heb je misschien raad hoe ik het WEL moet doen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:47:02
Quote Anchor link
Wij kunnen het wel vertellen, maar blijkbaar heb je zelf nog niet eens duidelijk gekeken hoe een array in elkaar steekt.

Gebruik die PHP-manual eerst eens, en ga later pas hulp roepen als je het echt niet snapt.
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:50:15
Quote Anchor link
Luister Aar!
sorry dat ik nu zo bot ben, maar ik snap gewoon niet waarom je het me niet uitlegt wat ik wel moet doen! Ik kom hier om iets te leren, en als ik weet hoe het wel moet, weet ik het voor de volgende keer..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:53:37
Quote Anchor link
Ik ga niet alles uitleggen, maar voor je de loop begint maak je de array $power aan, en verder plaats je elk record die doorlopen wordt in een array-element:
$power[] = $row['power']

Als je nog een key wilt, dan gebruik je:

$power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];

Dan kan je met $power['pietje'] en $power['jantje'] beide krachten ophalen en e.v.t optellen met elkaar ofzo.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:54:36 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:29:12
Quote Anchor link
tis toch best lastig. Ik krijg ten eerste flink wat errors:

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

En hij geeft nog steeds allebij de elementen van de array aan.
niet elk apart, ik heb dit al geprobeert:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {
            $power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];
            
            echo $power[$row['admin']];
        }

en dit:

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {
            $power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];
            
            echo $power['admin'];
        }


ik kreeg bij het eerste voorbeeld de 2 elementen en errors, bij het 2e voorbeeld kreeg ik alleen de errors
Gewijzigd op 10/11/2011 22:29:57 door Jerry php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:34:05
Quote Anchor link
ik gooi de gok erop dat je die velden niet ophaalt in je query.

Een 'notice' is minder erg dan een error, het script loopt nog wel door tot het eind, maar het zijn meer wat schoonheidsfoutjes die weg moeten worden gepoetst.

Verder zal je voorbeeld dan wel werken, maar zoals het nu is, is die array behoorlijk onzinnig, tenzij je in een later stadium nog wat van plan bent met die 'powers'
Gewijzigd op 10/11/2011 22:37:15 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:37:19
Quote Anchor link
ik geloof dat ik toch wel alles gewoon ophaal:

include 'config.php';

$slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

$user = $_SESSION['username'];

$query = "SELECT power
FROM gebruikers
WHERE gebruikersnaam IN ('$user', '$slachtoffer')";

$result = mysql_query($query)
or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
$power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];

echo $power['admin'];
}
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:41:27
Quote Anchor link
niet echt, check je query maar.
 
Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:42:29
Quote Anchor link
Jawel toch, want ik select de power?
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.