Meta tags plaatsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# ontwikkelaar gezocht, academisch niveau, goed s

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

Software Architect / Developer / C# / Azure / CQRS

Bedrijfsomschrijving Als Software Architect/Senior Developer kom je te werken bij een organisatie in regio Veenendaal wiens core business software development is voor oplossingen voor de vastgoed branche. Deze applicaties vormen de basis voor financiële processen en planningen en worden door een groot tal gerenommeerde organisaties in Nederland gebruikt. Samen met een team van 15 collega's (bestaande uit ontwikkelaars, testers, UX/UI Designer en een Product Owner), verdeeld over Nederland en een andere locatie in Europa, ga je als Software Architect / Senior Developer aan de slag om het gehele platform te moderniseren. Hiervoor maakten ze gebruik van Delphi en is het

Bekijk vacature »

Business Developer

Haal jij als echte salestijger, je energie uit het binnenhalen van nieuwe klanten? Is bij jou het ijs al gebroken voordat het woord koude acquisitie is uitgesproken? Dan kun jij weleens de nieuwe Business Developer worden van dit leuke bedrijf in de uitzendbranche. Wil jij naast een goed salaris van € 2000 - € 2500 per maand, ook nog een laptop, telefoon en bedrijfsauto? Zoek dan niet verder en bekijk de rest van de vacature! Wat bieden wij jou Een salaris tussen de € 2000 en € 2500 in de maand Een laptop & telefoon + rijden in bedrijfsauto Mogelijkheid

Bekijk vacature »

.NET developer Azure devops en .NET Core

Bedrijfsomschrijving De organisatie bestaat al zo’n 20 jaar en is een dienstverlener voor de overheid. Ze verzamelen en structureren belangrijke gegevens waardoor de overheid inzichten krijgt en juiste beslissingen kan maken. Het is geen overheidsinstelling maar een dynamische organisatie die belangrijke taken voor de overheid verricht. Er hangt een fijne werksfeer, collega’s lopen zo bij elkaar naar binnen en lunchen vaak gezellig samen. Ze vinden het hier belangrijk dat je met de organisatie meegroeit, daarom worden er verschillende opleidingsmogelijkheden geboden. Functieomschrijving Je komt te werken in een van de Scrumteams die ook weleens van samenstelling wisselen. In totaal zijn er

Bekijk vacature »

Angular Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een grote speler in de financiële branche met ongeveer 4500 medewerkers waarvan 450 IT-medewerkers. De organisatie staat continue in beweging en wil zich altijd blijven vernieuwen. Een belangrijk aspect voor deze organisatie is dat de klant altijd centraal staat. Binnen de afdeling waar je komt te werken wordt gezocht naar een ervaren Angular Developer. De afdeling bestaat uit twee scrum teams waarbij er altijd vanuit een DevOps manier wordt gewerkt, "You build it, you run it". De afdeling is verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de webapplicatie en het beheer daarvan. Daarnaast is het team is

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar gezocht in omgeving Weert

Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever is één van de meest innovatieve en leuke organisaties van Zuid-Nederland. Vanuit hun kantoor in de buurt van Weert werken ze voor verschillende opdrachtgevers aan de realisering van zeer complexe projecten. Zo bouwen ze webbased maatwerk software, websites, webshops en creëren ze de vormgeving en content voor een aantal grote namen. Binnen het team heerst er een nuchtere sfeer, de focus ligt op het afleveren van goed werk waarbij er volgens de laatste trends en technologieën ontwikkeld wordt. Functieomschrijving Samen met ongeveer 4 collega’s zal jij per project een team vormen. Ieder heeft zijn eigen sterke kracht

Bekijk vacature »

Digital Workplace Microsoft 365 Engineer - Workpla

Digital Workplace Microsoft 365 Engineer - Workplace Domain PositionDescription Ben jij een Digital Workplace engineer in hart en nieren, met volledige focus op Microsoft 365? Houd je ervan om met de nieuwste technieken bezig te zijn op het gebied van Productiviteit en Digitale Werkplekken? Wil je werken in een dynamische omgeving, waarin snelle en efficiënte technische ondersteuning aan onze klanten geboden wordt? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wat ga je doen? Jij bent de expert op gebied van Digital Workplace oplossingen, met sterke kennis van en ervaring in het beheer van de Microsoft 365 suite. Je zorgt voor

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

Front End Developer

Bedrijfsomschrijving Voor een eindklant in de regio van Amsterdam ben ik momenteel op zoek naar een ervaren Front-end Developer die aan de slag gaat met de uitvoering van het bouwen van een new business model. Onze klant is een organisatie die door gebruik te maken van verschillende mediakanalen commercieel actief is op de arbeidsmarkt. Hun high traffic websites trekken dagelijks tienduizenden bezoekers. Je zult ongetwijfeld een keer van hun diensten gebruik hebben gemaakt! De sfeer is te kenmerken als professioneel maar toch informeel, en onze relatie kenmerkt zich door hun openheid en eerlijkheid. De mensen die er werken zijn sneldenkend,

Bekijk vacature »

Junior C# Developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een innovatieve financiële organisatie in regio Den Haag die momenteel op zoek is naar een junior C# developer. Je zal naast je dagelijkse werkzaamheden meewerken in hele mooie projecten. In zo'n project wordt bijvoorbeeld een oude applicatie vanaf de grond af aan opnieuw gebouwd. De focus ligt hierbij op back-end development, echter zal je soms ook front-end taken op moeten pakken. De organisatie heeft een open cultuur met korte lijnen. Grote hoeveelheden data zijn kenmerkend voor het applicatie landschap, waardoor Business Intelligence een belangrijke rol in de organisatie speelt. Daarnaast zijn duurzaamheid en betrouwbaarheid termen die

Bekijk vacature »

Als PHP-er echt iets bijdragen aan de wereld? Hier

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf werkt al ruim 15 jaar aan complexe cloud based software die gericht is op de gezondheidszorg. Deze oplossing wordt over heel de wereld door honderdduizenden mensen gebruikt bij ontzettend veel verschillende instellingen. Binnen de oplossing wordt er heel veel informatie geregistreerd die geanalyseerd wordt. Uit deze analyses komen adviezen die gebruikt kunnen worden om de kwaliteit en veiligheid van de werkzaamheden te verbeteren. Er werken hier bijna 20 mensen in verschillende vakgebieden waarbij de ontwikkelafdeling momenteel uit 4 developers bestaat. Echt hiërarchie bestaat hier nauwelijks, iedereen heeft zijn eigen inbreng en de sfeer is erg informeel. Functieomschrijving

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren. Hoe word ik Team Lead PHP bij Coolblue? Als Team Lead PHP bouw en leid je een team dat uitblinkt in het leveren van hoogwaardige en kostenefficiënte software. Je ondersteunt teamleden bij het afbakenen van hun doelen en met de aanpak om ze te behalen. Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren en een effectief team op te bouwen. ‘’Ook Team Lead PHP worden bij Coolblue? Else de Boer

Bekijk vacature »

BI Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken als (Senior) BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat je af en toe naar een andere vestiging gaat. Het bedrijf telt ongeveer 5000 medewerkers waarvan ruim 150 ICT'ers. Het team waar je in komt te werken als (Senior) BI Developer is een ambitieus BI team dat zich bezighoudt met lokale en internationale uitdagingen. Zo zit een Junior BI Developer, 2 (Medior)

Bekijk vacature »

Web Developer (m/w/d)

Web Developer Location: Heidelberg, Germany Staff category: Staff Member Job type: IT and Infrastructure Contract duration: 3 years (renewable) Grading: 6, 7 or 8; depending on experience (monthly salary starting from 3.7k€ up to 4.8k€ after tax, plus other benefits) Closing date: 1 February 2021 Reference number: HD01905 IT Services operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. In collaboration with the EMBL-EBI in Cambridge our team is creating and implementing a new web infrastructure for all EMBL websites. We are looking to recruit an enthusiastic

Bekijk vacature »

Backend Python Django developer voor modern bureau

Bedrijfsomschrijving Voor een jong en succesvol internetbureau ben ik op zoek naar Backend Python developer met minimaal 5 jaar ervaring. Ben jij geen Python developer maar een ervaren PHP developer? Dan krijg je hier de mogelijkheid om jezelf om te scholen! Op het moderne en mooie kantoor kijk je uit op een van de grachtjes van Alkmaar waar jij bezig bent met diverse werkzaamheden. Ze bouwen onder andere websites, apps, maatwerk software die bedrijfsprocessen verbeteren en daarnaast bieden ze ook ondersteuning in deze producten, van design, vindbaarheid en veiligheid. Ze hebben in die korte tijd een hele toffe klantenkring opgebouwd

Bekijk vacature »
Rob Sloep

Rob Sloep

09/04/2013 10:42:57
Quote Anchor link
Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over meta-tags op het net en raak in verwarring.

Daarom 2 vragen:
1. zijn meta-tags wel of niet zinvol/noodzakelijk voor zoekmachines?

Indien ja:
2. ik werk met includes en wil graag dat men via de zoekmachines op de juiste pagina terecht komt.
Ik heb dan 3 mogelijkheden om metatags te plaatsen (index, include of gedeeld over beide), wat is de optimale plaats? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat 'algemene meta-tags' op de indexpagina geplaatst worden en pagina-relevante op de include, of alleen op de includes om conflicten/dubbele verwijzingen te voorkomen. Mijn twijfel is feitelijk of meta-tags op de include wel gevonden en/of meegewogen worden?

PHP hulp

PHP hulp

20/01/2021 17:26:56

Sander D

Sander D

09/04/2013 10:52:24
Quote Anchor link
Meta tags zijn wel degelijk zinvol en ook op iedere pagina. Je haalt denk ik twee dingen door elkaar heen. Include via PHP en meta tags. Deze staan los van elkaar.

Jaren geleden bepaalde de keywords en de description voor een groot deel de vindbaarheid. Tegenwoordig is dat niet meer zo omdat hier misbruik van gemaakt werd. Ik raad wel altijd aan om ze wel toe te voegen aan je pagina en per pagina te optimaliseren. Dus een pagina 'support' bevat andere keywords en een andere description dan de 'home' pagina. De description is nog steeds erg nuttig want als iemand jouw website vindt via een zoekmachine, dan wordt die tekst getoond onder de titel van je website.

Rob Sloep

Rob Sloep

09/04/2013 11:00:12
Quote Anchor link
Ik haal ze niet door elkaar, het gaat juist om de toepasbaarheid.
Ik denk dus te begrijpen dat je aanraadt op iedere include een <head> te maken met meta-tags?
Lijkt mij ook wel logisch, had het alleen nog nooit gezien dus twijfelde of dit wel zinvol zou zijn.

Wouter J

Wouter J

09/04/2013 11:06:45
Quote Anchor link
Nee, meta tags als description en keywords zijn compleet onzinnig geworden.

keywords werd veel te erg misbruikt en wordt niet meer door Google gebruikt. Yahoo! (en dus ook Bing) gebruikt het alleen als het heel weinig keywords bevat en het heeft zeker een lage prioriteit (aka verwaarloosbare invloed op de pageranking).

description is nooit gebruikt door zoekmachines. Het is alleen gebruik voor die intro tekst op de zoekpagina's. Maar dit is tegenwoordig verouderd. Tegenwoordig zie je op resultaten veel vaker afbeeldingen terug en een beoordeling, een datum, ect. Dat is deel van de nieuwe Microdata techniek. Hierdoor kun je met een paar attributen in je pagina aan de zoekmachine aangeven wat voor data er in dat element staat, dat betekend dat de zoekmachine (1) een veel beter beeld van je pagina krijgt en (2) relevante delen op de resultaten pagina laad zien en de description niet meer gebruikt.
Meer informatie hierover op http://schema.org/

Er zijn nog maar 2 belangrijke meta tags:
- Geo location. deze is handig voor een vakantieblog of een winkel speciaal voor een bepaalde locatie in de wereld. De zoekmachine zal dan jouw site eerder tonen als mensen opzoek zijn naar die locatie of zich bevinden in de aangegeven locatie.
- charset. Heeft niks met de zoekrobot van doen, maar is iets dat verplicht is op elke pagina zodat je browser weet in welke encoding je bestand staat.

Rob Sloep

Rob Sloep

09/04/2013 11:45:39
Quote Anchor link
Oké, mijn dank, ik zal me eens in verdiepen.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

09/04/2013 12:20:59
Quote Anchor link
Wouter J op 09/04/2013 11:06:45:
description is nooit gebruikt door zoekmachines. Het is alleen gebruik voor die intro tekst op de zoekpagina's.
Uhm? Nooit gebruikt, maar toch gebruikt. ;)
Ik neem aan dat je bedoelt dat de inhoud van de description nooit is gebruikt voor het bepalen van de relevantie van een pagina met betrekking tot de zoekopdracht?

Ook op dit moment gebruikt bijvoorbeeld Google de description nog als de pagina die gevonden heeft geen inhoud heeft (tsja), of als er op een andere manier gebruik gemaakt wordt van Google. Bijvoorbeeld door te zoeken op site:phphulp.nl. De omschrijvingen van de pagina's komen daar rechtstreeks uit de description.

Andere services die gebruik maken van je site kunnen ook nog steeds meta-gegevens gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan social media met een 'Deel deze pagina'. Of de geweldige 'wat is mijn site waard'-websites. De vraag is natuurlijk of je voor zulke sites meta-gegevens wilt bijhouden (voor bepaalde social-media kan dit ook met andere (specifieke) meta-gegevens).

Overigens; Google geeft in de Hulpporgramma's voor webmasters nog steeds een melding als een pagina op je site geen meta-omschrijving of -sleutelwoorden heeft.

[Edit: wat Rotterdams in Nederlands veranderd, kunnen jullie het ook lezen ;)]
Gewijzigd op 09/04/2013 12:24:31 door Elwin - Fratsloos

Rob Sloep

Rob Sloep

09/04/2013 12:33:59
Quote Anchor link
Kortom: minimaal 'description' op iedere pagina/include en voor de rest geldt; baat het niet, dan schaadt het niet (mits niet overdreven)?!

Als ik zo de berichten/commentaren op het net zo lees dan geldt voor microdata (nog?) hetzelfde.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.