Newsberichten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »
David Sediq

David Sediq

28/12/2011 00:44:36
Quote Anchor link
Goede avond allemaal,

Ik ben vrij nieuw in PHP, en moet voor school een project maken voor een bestaande klant. Ik moet de home.php maken, en news.php. Op home was het de bedoeling om de laatste 5 nieuwsberichten te weergeven. Dit is keurig gelukt, maar de news pagina moeten dus 10 berichten getoond worden + onderaan zo'n next 10 results linkje of knopje.
Ik heb zitten denken, en heb wat tips gehad van een klasgenoot met meer ervaring. Maar aangezien het nu vakantie is en niet op school ben kan ik het net zo goed hier vragen. Onderaan zal ik wel plaatsen wat ik tot nu toe heb.


Code verwijderd zie TS 2e post.[/modedit]
Gewijzigd op 10/01/2012 20:06:36 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 10:53:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 00:49:45
Quote Anchor link
Plaats aub alleen relevante code, en plaats deze tussen code-tags.
 
David Sediq

David Sediq

28/12/2011 01:01:17
Quote Anchor link
Mijn excuses.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

    //Maak verbinding met de database, als de verbinding mislukt, produceer foutbericht.
$link = mysql_connect("******","*********","********");
 
    mysql_select_db('********',$link);
    
if (! $link)
{

die(mysql_error());
}


//Haal gebruikersnamen twitter en FB op
    $result2 = mysql_query("SELECT * FROM AlgemeneInstellingen") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($result2);
    
    $TwitterUsername=$row['TwitterGebruikersnaam'];
    $Facebooklink=$row['Facebookaccount'];

    //check of er ?Start=1 of zoiets in de link staat
    if(!isset($_GET['Start']) || empty($_GET['Start'])){
        //Staat er niet in, dus beginnen met 1
        $Start = 1;    
    }

    else{
        //Staat er wel in (er staat ?Start=11 of ?Start=21 etc)
        $Start = $_GET['Start'];    
    }

    //De SQL die je gaat uitvoeren is nu bijvoorbeeld LIMIT 1,10 of 11,20 of 21,30, etc
    //De datum moet anders worden weergegeven (DD-MM-YYYY).

    $result = mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT \".$Start.\", \".$Start+9\"") or die(mysql_error());

while($nt = mysql_fetch_assoc($result))

{

echo "<tr><td>".$nt['Titel']."</td>";
echo "<td>".$nt['Datum']."</td></tr>";
echo "<tr><td colspan=\"2\">".$nt['Tekst']."</td></tr>";
echo "<tr><td>&nbsp;</td></tr>";
}


?>
 
Lendl Verschoor

Lendl Verschoor

28/12/2011 03:32:57
Quote Anchor link
je moet bij limit +10 doen. Als die 11 berichten ophaalt moet die een Next/Volgende knop laten zien.

En dan moet je na het ophalen van de query moet je in de while 10x of minder laten printen (echo).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
while($nt = mysql_fetch_assoc($result))
{
   for($i = 0; $i <= 10; $i++)
   {
      echo "<tr><td>".$nt['Titel']."</td>";
      echo "<td>".$nt['Datum']."</td></tr>";
      echo "<tr><td colspan=\"2\">".$nt['Tekst']."</td></tr>";
      echo "<tr><td>&nbsp;</td></tr>";
   }
}


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if($Start != 1)
  // print/echo Vorige knop



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if(mysql_num_rows($result) == 11)
  // print/echo Volgende knop


er zijn beter oplossingen maar als je snel een oplossing zoekt zou ik het zo doen.
Gewijzigd op 28/12/2011 03:34:19 door Lendl Verschoor
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/12/2011 08:46:36
Quote Anchor link
Zoek anders eens op pagination.
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 17:31:06
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, maar zit nu met een nieuw probleem. Ik moet nu het kunnen bewerken van data, en daar gebruik ik een aparte pagina voor. Ik heb dit ooit in de les moeten doen, maar hoe zou ik echt niet meer weten.
Dit is wat ik zo ver heb.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
    //Maak verbinding met de database, als de verbinding mislukt, produceer foutbericht.
$link = mysql_connect("XXXXXXX","XXXXXXXX","XXXXXXXXXX");
 
    mysql_select_db('XXXXXXX',$link);
    
if (! $link)
{

die(mysql_error());
}


if(isset($_GET['NieuwsberichtID'])){
$NieuwsberichtID = $_GET['NieuwsberichtID'];
}

$result = mysql_query("SELECT * FROM Nieuwsberichten WHERE NieuwsberichtID ='".$_GET['NieuwsberichtID']."'" ) or die(mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($result);

if($_SESSION['admin']==1){
?>


<form method="GET" action="news.php">
Titel: <br />
<input type="text" value="<?php $row['Titel'] ?>" />
<br />
Tekst: <br />
<TEXTAREA value="<?php $row['Tekst'] ?>"></TEXTAREA>
<br />
<input type="submit" name="opslaan" value="Opslaan" />

<?php
}
?>

</form>
<body>
</body>
</html>


Code tags toegevoegd[/modedit]
Gewijzigd op 10/01/2012 20:05:49 door Bas IJzelendoorn
 
Eddy B

Eddy B

10/01/2012 17:33:15
Quote Anchor link
David, wil je in je beginpost alleen relevante code tonen? Dat scheelt een hoop scrollen.
 
Jens erd

Jens erd

10/01/2012 17:39:56
Quote Anchor link
De script die je zojuist geplaatst hebt zijn vatbaar voor SQL injectie. Google eens op mysql_real_escape_string(). Verder wordt het gebruik van DIE() afgeraden omdat dat meestal niet de gebruikelijke manier is om fouten af te handelen. Gebruik een simpele if/else constructie om fouten af te handelen, voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= mysql_query("SELECT * FROM iets");
if(!$query) {
echo "Query mislukt.";
}
else {
# doe iets met je query
echo "Gelukt!";
}

?>

Verder is je Sql query meerdere malen niet helemaal goed:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT \".$Start.\", \".$Start+9\"");
?>

wordt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$result
= mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT ".$Start.", ".$Start+9."");
?>


Succes! ;-)
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 17:58:37
Quote Anchor link
@Eddy
excuses nogmaals

@Jens
Dankje, daar was ik al uitgekomen, nu zit ik met een ander probleem.
Ik moet nu if($_SESSION['admin']==1)
twee knoppen genereren bij elk bericht. Een verwijder knop, en een wijzig knop. De wijzig knop laat ik verwijzen naar een andere pagina waarop je de tekst en de titel kan wijzigen. Wat ik heb (zie mijn vorige bericht klein stukje omhoog) werkt niet helemaal, want hij laat de textarea en knop etc wel zien als je admin==1 maar de tekst word niet meegenomen naar de volgende pagina.
:(
 
Eddy B

Eddy B

10/01/2012 18:08:26
Quote Anchor link
David, mijn vraag is eigenlijk: Wil je je beginpost aanpassen?
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 18:16:43
Quote Anchor link
Er staat geen wijzig knop bij. Bij mijn andere berichten wel.
 
Gerhard l

gerhard l

10/01/2012 18:28:27
Quote Anchor link
David Sediq op 10/01/2012 18:16:43:
Er staat geen wijzig knop bij. Bij mijn andere berichten wel.


Dat kan maar een bepaald aantal dagen.
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 19:04:57
Quote Anchor link
Maar kan iemand mij misschien helpen? Loop er de hele tijd mee te knooien maar het wil niet echt.
 
Gerhard l

gerhard l

10/01/2012 19:11:57
Quote Anchor link
Hier een voorbeeldje, nu kan je op news.php de $_POST title en text als het goed is uitlezen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
session_start();

// hier ergens je query om je gegevens op te halen

if(isset($_SESSION['admin'])){
    if($_SESSION['admin']==1){
        echo '
            <form action="news.php" method="POST">
                <input type="title" value="'
.$row['title'].'"/><br/>
                <textarea id="text">'
.$row['text'].'</textarea>
                <input type="submit"/>
            </form>
        '
;
    }

    else{
        //sessie admin bestaat maar geen goede waarde
    }
}

else{
    //admin niet ingelogt, sessie bestaat niet
}
?>
Gewijzigd op 10/01/2012 19:12:16 door gerhard l
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

10/01/2012 20:09:34
Quote Anchor link
Graag in het vervolg bij code, [code] [/code] tags gebruiken. Ze zijn nu allemaal toegevoegd.[/modedit]

Back to topic.
Gewijzigd op 10/01/2012 20:09:57 door Bas IJzelendoorn
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 20:23:11
Quote Anchor link
okay, sorry daarvoor.

@Gerhard
Uhm, dit wil ook niet, is mijn query wel goed eigenlijk?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/01/2012 20:40:57
Quote Anchor link
David Sediq op 10/01/2012 17:58:37:
Wat ik heb (zie mijn vorige bericht klein stukje omhoog) werkt niet helemaal, want hij laat de textarea en knop etc wel zien als je admin==1 maar de tekst word niet meegenomen naar de volgende pagina.
:(


En wat staat er op die volgende pagina aan code dan?
Waarom gebruik je GET bij het formulier?
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 20:51:05
Quote Anchor link
Er word gewoon niks meegenomen.
Uhm, ik weet niet, gewend zo te doen denk ik? Kan ik beter POST gebruiken dan? Zoja waarom eigenlijk?

Toevoeging op 11/01/2012 15:41:25:

Ik ben nu zo ver dat de bewerkpagina het doet, en ook alleen maar als je admin==1 bent. Alleen neemt ie in de URL niet de NieuwsberichtID mee. Er staat alleen NieuwsberichtID= maar als je handmatig iets inzet doet alles prima, ook als je op opslaan drukt.
Enig idee iemand waar mijn fout ligt.

En nog een vraagje. Heb ik dit goed geschreven?

mysql_query("INSERT INTO Nieuwsberichten
(Titel, DatumGeplaatst, Tekst) VALUES
('".$_POST['nTitel']."',
'".$_POST['nDatumGeplaatst']."',
'".$_POST['nTekst']."'

Toevoeging op 11/01/2012 16:32:33:

Laat maar zitten. Ik heb het inmiddels opgelost. Ben jullie allemaal dankbaar, en mocht iemand dit nodig hebben zal ik het wel doorsturen.

Nogmaals bedankt, en een fijne dag! :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.