nieuw onderzoek naar straling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 09:14:55
Quote Anchor link
Interessant artikel:

http://www.qnews.nl/index.php/nieuws/25-straling/238-video-hoe-wifi-slimme-meters-en-smartphones-schade-toebrengen-aan-ons-lichaam

Er wordt gesteld dat straling van o.a. smartphones wel degelijk slecht is voor ons lichaam. Wat denken jullie? Is het inderdaad slecht, of valt het allemaal wel mee? Wel een interessant onderwerp, aangezien er steeds meer draadloze apparaten bijkomen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 06:43:46
 
- SanThe -

- SanThe -

08/12/2014 12:35:16
Quote Anchor link
Al die straling is onnatuurlijk.
Dus nee, het zal niet gezond zijn.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2014 12:49:26
Quote Anchor link
In het kader van "voorkomen is beter dan genezen" draag ik mijn smartphone sowieso al niet in de broekzak.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 13:36:11
Quote Anchor link
>> Al die straling is onnatuurlijk.
Dus nee, het zal niet gezond zijn.

En hou jij daar op een of andere manier rekening mee?

>> In het kader van "voorkomen is beter dan genezen" draag ik mijn smartphone sowieso al niet in de broekzak.

Waar dan wel als ik vragen mag? :-/

Ik vraag me wel af wat hier de gevolgen straks van gaan zijn. Die straling wordt alleen maar meer.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2014 13:48:55
Quote Anchor link
>> Waar dan wel als ik vragen mag? :-/

Binnenshuis ligt hij meestal ergens naast een laptop waaraan ik werk.
Buitenshuis gaat hij in een jaszak, niet in een binnenzak. Of hij gaat uit.

Ik heb té vaak gehoord, van mensen die er verstand van hebben, dat het onderzoek naar de gevaren van straling en magneetvelden niet eenduidig uitsluitsel geeft. Dus daarom: liever te voorzichtig dan er na 20 jaar broekzakdragen achter komen dat dat niet zo verstandig was.

Vraag is natuurlijk wel hoe ver je ermee gaat. Ik heb een huis aan me voorbij laten gaan omdat er in de achtertuin een hoogspanningsmast stond. 's Nachts voor de zekerheid maar de WiFi uitschakelen gaat mij echter te ver, hoewel ook WiFi niet geheel onomstreden is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 14:06:36
Quote Anchor link
Ah oké, je bent er dus wel bewust mee bezig. Had ik niet verwacht. Meestal als je het hierover hebt, beginnen mensen meteen te roepen over aluminiumhoedjes e.d. Tja, ik weet ook niet of het gevaarlijk is. Buitenshuis heb ik meestal m'n telefoon in m'n broekzak ... maar als je dit dan weer hoort weet ik het inderdaad niet zo net. Slimmme meter heb ik wijselijk even langs me heen laten gaan ...
 
John D

John D

08/12/2014 15:02:52
Quote Anchor link
>> Al die straling is onnatuurlijk.
Eigenlijk niet, onze Zon bestraald ons ook doorlopend met diverse enge frequenties en onder andere outer-space veroorzaakt de ruis die we horen wanneer de squelch open staat. Verder lopen we al tig jaar in de man-made straling van Hilversum III, Nederland I enzovoort. UHF, VHF alsmede laagfreguente elektromagnetische straling van hoogspanningskabels. Meer recentelijk GSM masten in een honingraatpatroon over geheel Nederland met schattingen tot 3Kw per antenne. Ik ben het met Ward eens, een beetje opletten GSM niet in de borstzak of aan de riem (de zogenaamde telecomcowboy) en het wifi station niet onder het bed maar juist zover mogelijk daarvandaan. Verder is er geen ontkomen aan, we worden de hele dag bestraald en doorstraald van 30MHz tot 3GHz. Dit is wel een aardig stukje daarover: http://home.versatel.nl/umtsantennes/
en http://home.versatel.nl/umtsantennes/rfenergie-8.htm
Gewijzigd op 08/12/2014 15:35:28 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 15:12:10
Quote Anchor link
>> GSM niet in de borstzak of aan de riem

Niet in de broekzak of aan de riem ... óf ... niet in de broekzak, maar wel aan de riem ?
 
John D

John D

08/12/2014 15:18:04
Quote Anchor link
Het "niet" slaat taalkundig op beide: GSM niet in de borstzak of aan de riem. Anders geschreven: GSM niet in de borstzak en niet aan de riem.

Mijn gsm zit doorgaans in de laptoptas of op het bureau. Uiteraard ook wel eens in de broekzak. Telecom-cowboys, gsm in hoesje (holster) aan de riem, is not done in mijn netwerk. Vandaar: Telecom-cowboy
Gewijzigd op 08/12/2014 15:35:13 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 15:36:45
Quote Anchor link
Oké, dan had je het correct verwoord, maar aan de riem (doe ik niet) zou toch beter zijn dan in je broekzak? Broekzak zit ie dichter op je huid lijkt me.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2014 16:27:37
Quote Anchor link
Je kunt je telefoon dan beter in je sok stoppen, weg van weke vitale organen zoals je lever, maag en darmen. Als ik het goed heb, is de norm voor langdurige blootstelling aan een GSM-signaal 5 tot 14 cm voor professioneel gebruik en 75 tot 100 cm voor consumenten, afhankelijk van met name het vermogen.

De norm van 5+ meter voor de minimale hoogte van een GSM-mast is er in elk geval niet alleen voor het bereik...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2014 16:56:01
Quote Anchor link
>> weg van weke vitale organen zoals je lever, maag en darmen.

Ik zou eerder denken, weg van een ander heel belangrijk orgaan :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.