ODBC Rekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »
Robin Avoort

Robin Avoort

05/11/2009 09:39:00
Quote Anchor link
Hej, ben ik weer :P,
En weer met een vraag..

Is het mogelijk (volgens mij wel) om de inhoud van 2 rijen (zelfde tabel,kolom) van elkaar af te trekken? Het zijn tijden die van elkaar afgetrokken moeten worden, voorbeeld:
09:09:07 - 09:08:48 = 00:00:19 (of wat de uitkomst ook is :P)

Iemand een idee over hoe dit moet met ODBC?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 09:23:13
 
Koen

koen

05/11/2009 09:51:00
Quote Anchor link
met SUBSTRACT() misschien?
 
Robin Avoort

Robin Avoort

05/11/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Dat lijkt de juiste manier.. maar ik kom er niet zo goed uit hoe ik het dan moet maken
EDIT: ik heb iets gelezen over, eerst converteren naar timestamp, dan rekenen en dan weer terug naar bijv. 19:20:09.. is dat ook een manier?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 
Michael -

Michael -

05/11/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Ligt er ook aan hoe jij die tijden in je database heb gezet. Makkelijkste is je tijd in time veld zetten. Dan kun je ze gewoon van elkaar aftrekken. Ik heb geen idee welke functie ODBC hier voor heeft.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

05/11/2009 12:06:00
Quote Anchor link
Als ik de data type van mijn kolom op Datetime zet, krijg ik dit:
1900-01-01 09:08:48.000
Met smalldatetime krijg ik dit:
1900-01-01 09:09:00
En wat ik wil krijgen is dit:
09:08:48

Andere suggesties?

EDIT: weet iemand misschien hoe je (bijv) 19.20.39 kan converteren naar timestamp? Ik lees overal op internet hoe je van timestamp naar (bijv) 19.20.39 kan converteren, maar ik wil andersom :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 
Michael -

Michael -

05/11/2009 14:45:00
Quote Anchor link
Dat is datetime, maar je hebt ook nog date (0000-00-00) en time (00:00:00). Tenminste mysql wel.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

05/11/2009 14:48:00
Quote Anchor link
in mssql 2005 niet :( dat is het probleem
 
Koen

koen

05/11/2009 14:51:00
Quote Anchor link
http://www.webmasterworld.com/databases_sql_mysql/3642501.htm
word ditzelfde probleem aangehaal
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door koen
 
Robin Avoort

Robin Avoort

05/11/2009 15:00:00
Quote Anchor link
Bedankt koen, de link die je me gaf heeft geholpen :)
 
Koen

koen

05/11/2009 15:05:00
Quote Anchor link
your welcome :)
google was my friend :P
gezocht naar mssql time :P
 
Robin Avoort

Robin Avoort

10/11/2009 14:24:00
Quote Anchor link
Ik kom er toch niet uit :(
Ik heb nu de de tijden (zonder datum). hoe moet ik ze dan van elkaar aftrekken?? Ik heb nu:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$conn
= odbc_connect('MyDSN','***','***');

$queryE = "SELECT TOP 10 timeEnd FROM cdr";
$queryS = "SELECT TOP 10 timeStart FROM cdr";

$resultE = odbc_exec($conn, $queryE);
$resultS = odbc_exec($conn, $queryS);

while(odbc_fetch_row($resultE))
      {

        for($i=1;$i<=odbc_num_fields($resultE);$i++)
        {
        
             echo odbc_result($resultE,$i);
            echo " - ";
            echo odbc_result($resultS,$i);
            echo " = ";
            echo strtotime(odbc_result($resultE,$i)) - strtotime(odbc_result($resultS,$i));
            echo "<br />";
        }
      }


?>

output:
10:45:18 - 10:45:17 = 1
10:45:36 - 10:45:17 = 19
12:27:33 - 10:45:17 = 6136
12:27:35 - 10:45:17 = 6138
12:27:48 - 10:45:17 = 6151
12:28:30 - 10:45:17 = 6193
12:28:54 - 10:45:17 = 6217
12:38:16 - 10:45:17 = 6779
14:32:21 - 10:45:17 = 13624
14:32:27 - 10:45:17 = 13630
Ideeën?
 
Wout van der Burg

Wout van der Burg

10/11/2009 14:45:00
Quote Anchor link
Welke database engine gebruik je? Misschien dat ej wat kan met de SQL-functie TIMEDIFF()
 
Robin Avoort

Robin Avoort

10/11/2009 14:46:00
Quote Anchor link
Ik gebruik MSSQL, ik maak verbinding via ODBC..

Ik heb het nu zover gekregen dat ik de goede uitkomst heb, d.m.v. een (simepele):p query: (heb eerst naar datetime moeten veranderen)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT TOP 10 (EndTime - StartTime) FROM cdr

Hoe sla ik de uitkomst van deze query op in een aparte kolom?? Zodat ik er een extra kolom bij krijg (bijv. kolom 'uitkomst') met als inhoud de uitkomst van de query?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 
Robin Avoort

Robin Avoort

11/11/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Iemand?

Ik wil de uitkomst graag in een kolom zetten, omdat ik dan (via onderstaande query) de datum weg kan halen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
ALTER TABLE cdr
ADD Fuitkomst AS (str(datepart(hour,[uitkomst]),2) + ':' + str(datepart(minute,[uitkomst]),2) + ':' + str(datepart(second,[uitkomst]),2))

koen schreef op 05.11.2009 14:51:


Problem solved!! :)

opgelost met een UPDATE query.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.